Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Dysleksja w opinii językoznawcy. Składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych.
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
170 + Aneks
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7299-479-0

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

"Książka Renaty Makarewicz [...] jest długo oczekiwaną pozycją na rynku wydawniczym, która w sposób profesjonalny, spojrzeniem językoznawcy, analizuje funkcjonowanie językowe uczniów z dysleksją. Stanowi ona pozycję skierowaną głównie do nauczycieli języka polskiego, wprowadzając ich w problematykę dysleksji rozwojowej, przedstawiając wnikliwe analizy struktury językowej prac uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych i - co trudno przecenić - wprowadza propozycję rozwiązań metodycznych, odnoszących się do nauczania języka polskiego takich uczniów".
 
(Z recenzji dr hab. prof. UMCS Grażyny Krasowicz-Kupis) 
 
"Podstawową wartością pracy jest konsekwentne stosowanie metod językoznawczych (dokładnie - językoznawstwa strukturalnego) do analizy wypowiedzi dzieci dyslektycznych. Ponieważ zjawisko dysleksji analizowane jest głównie przez pedagogów i psychologów, spojrzenie na nie od innej strony przyczyni się do odświeżenia i wzbogacenia jej interpretacji, co może mieć istotne skutki praktyczne (wnioskom praktycznym autorka poświęca cały rozdział). Wypada podkreślić, że aparat językoznawczy stosowany jest poprawnie i umiejętnie. Autorka niejednokrotnie proponuje inne spojrzenie na zjawiska znane w pedagogice i dydaktyce ogólnej (np. posługuje się pojęciem świadomości fonologicznej zamiast percepcji słuchowej przy nauce czytania)". 
 
(Z recenzji prof. dr. hab. Zygmunta Saloniego) 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
ROZDZIAŁ I 
TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU
 
1. Uwagi wprowadzające 
2. Dysleksja 
2.1. Definicja 
2.2. Etiologia - przyczyny dysleksji 
2.3. Kierunki badań nad dysleksją 
2.4. Funkcjonowanie językowe dzieci z dysleksją w świetle literatury 
 
ROZDZIAŁ II 
METODOLOGIA BADAŃ
 
1. Założenia i cel badań 
1.1. Założenia teoretyczne 
1.2. Cele badań 
2. Czynniki towarzyszące gromadzeniu materiału badawczego 
2.1. Wybór poziomu wiekowego 
2.2. Gromadzenie materiału 
2.3. Uwarunkowania dydaktyczne 
 
ROZDZIAŁ III 
ANALIZA SKŁADNIOWA WYPRACOWAŃ UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH
 
1. Wprowadzenie do opisu 
2. Opis wybranych wypracowań 
Opis pracy [P1] 
Opis pracy [P3] 
Opis pracy [P4] 
Opis pracy [P5] 
Opis pracy [P6] 
Opis pracy [P9] 
Opis pracy [P18] 
Opis pracy [P20] 
Opis pracy [P39] 
Opis pracy [P57] 
 
ROZDZIAŁ IV 
PROBLEMY INTERPRETACJI KONSTRUKCJI SKŁADNIOWYCH
 
1. Składnia zdania a interpunkcja w pracach pisemnych dyslektyków 
1.1. Interpunkcja w zdaniu pojedynczym 
1.2. Interpunkcja w zdaniach złożonych 
1.3. Semantyka a interpunkcja 
2. Realizacja struktury zdania elementarnego 
2.1. Schematy czasownikowe właściwe 
2.2. Schematy czasownikowe niewłaściwe 
2.3. Typ i charakterystyka gramatyczna fraz wymaganych i niewymaganych 
2.4. Nietypowe struktury składniowe 
3. Realizacja struktury zdania złożonego 
 
ROZDZIAŁ V 
BŁĘDY MORFOLOGICZNE, LEKSYKALNE I FRAZEOLOGICZNE
 
1. Błędy morfologiczne 
1.1. Na pograniczu fleksji i składni - rząd czasowników 
1.2. Błędy fleksyjne 
2. Błędy leksykalne 
3. Błędy frazeologiczne 
 
ROZDZIAŁ VI 
INNE PROBLEMY UKSZTAŁTOWANIA TEKSTU
 
1. Odmiana polszczyzny 
1.1. Odmiana mówiona 
1.2. Odmiana pisana 
1.3. Typ polszczyzny w pracach dyslektyków 
2. Obszerność tekstów 
3. Grafika 
3.1. Nauka kaligrafii w szkole 
3.2. Opis poziomu graficzne prac pisemnych uczniów dyslektycznych 
4. Ortografia 
5. Spójność tekstu 
5.1. Pojęcie tekstowości 
5.2. Zaburzenia segmentacji zdaniowej 
5.3. Formalne wyznaczniki spójności tekstu 
5.4. Stylistyka 
 
ROZDZIAŁ VII 
POSTULATY METODYCZNE 
1. Uwagi ogólne 
1.1. Dydaktyka języka - przegląd wybranych koncepcji 
1.2. Style nauczania 
1.3. Czytanie 
1.4. Pisanie 
2. Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka 
3. Działania dydaktyczne 
4. Inne problemy metodyczne 
4.1. Nauczyciele 
4.2. Uczniowie 
4.3. Rodzice 
4.4. Ocenianie 
 
PODSUMOWANIE 
OZNACZENIA 
BIBLIOGRAFIA
ANEKS

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Czapka Elżbieta
Przełom wieków wydaje się czasem zmierzchu ustalonego porządku monoideologicznego. Nie istnieje już całościowy, skategoryzowany, jednoznaczny, budzący zaufanie, obraz świata1. Jesteśmy świadkami przejścia od świata ?poszatkowanego", uporządkowanego, do rzeczywistości wieloznacznej, niepewnej, różnorodnej, w której fundamentalną zasadą staje się przeżywanie ambiwalencji, albowiem współczesność to heterogeniczność, nieokreśloność, przypadkowość i chaos. Przeżywamy - jak ujmuje to J. Baudrillard -
Jakowicka Maria
Charakterystyczną cechą rozwoju koncepcji pedagogicznych jest dojrzewanie określonych idei w zbiorowej świadomości, stąd na posiedzeniu Zespołu Pedagogiki Wczesnoszkolnej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN uznaliśmy, że zaistniała potrzeba kontaktu specjalistów kształcenia wczesnoszkolnego. Dokonują się bowiem obecnie w zakresie edukacji szybkie, głębokie i wielopłaszczyznowe zmiany. Aktualna sytuacja wymaga, by od czasu do czasu jakby ?zatrzymać się", dokonać ?oceniającego spojrzenia", wyraźniej
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-23 09:20
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.