UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Dysleksja w opinii językoznawcy. Składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych.


  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
170 + Aneks
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7299-479-0numer ISBN
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

"Książka Renaty Makarewicz [...] jest długo oczekiwaną pozycją na rynku wydawniczym, która w sposób profesjonalny, spojrzeniem językoznawcy, analizuje funkcjonowanie językowe uczniów z dysleksją. Stanowi ona pozycję skierowaną głównie do nauczycieli języka polskiego, wprowadzając ich w problematykę dysleksji rozwojowej, przedstawiając wnikliwe analizy struktury językowej prac uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych i - co trudno przecenić - wprowadza propozycję rozwiązań metodycznych, odnoszących się do nauczania języka polskiego takich uczniów".
 
(Z recenzji dr hab. prof. UMCS Grażyny Krasowicz-Kupis) 
 
"Podstawową wartością pracy jest konsekwentne stosowanie metod językoznawczych (dokładnie - językoznawstwa strukturalnego) do analizy wypowiedzi dzieci dyslektycznych. Ponieważ zjawisko dysleksji analizowane jest głównie przez pedagogów i psychologów, spojrzenie na nie od innej strony przyczyni się do odświeżenia i wzbogacenia jej interpretacji, co może mieć istotne skutki praktyczne (wnioskom praktycznym autorka poświęca cały rozdział). Wypada podkreślić, że aparat językoznawczy stosowany jest poprawnie i umiejętnie. Autorka niejednokrotnie proponuje inne spojrzenie na zjawiska znane w pedagogice i dydaktyce ogólnej (np. posługuje się pojęciem świadomości fonologicznej zamiast percepcji słuchowej przy nauce czytania)". 
 
(Z recenzji prof. dr. hab. Zygmunta Saloniego) 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
ROZDZIAŁ I 
TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU
 
1. Uwagi wprowadzające 
2. Dysleksja 
2.1. Definicja 
2.2. Etiologia - przyczyny dysleksji 
2.3. Kierunki badań nad dysleksją 
2.4. Funkcjonowanie językowe dzieci z dysleksją w świetle literatury 
 
ROZDZIAŁ II 
METODOLOGIA BADAŃ
 
1. Założenia i cel badań 
1.1. Założenia teoretyczne 
1.2. Cele badań 
2. Czynniki towarzyszące gromadzeniu materiału badawczego 
2.1. Wybór poziomu wiekowego 
2.2. Gromadzenie materiału 
2.3. Uwarunkowania dydaktyczne 
 
ROZDZIAŁ III 
ANALIZA SKŁADNIOWA WYPRACOWAŃ UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH
 
1. Wprowadzenie do opisu 
2. Opis wybranych wypracowań 
Opis pracy [P1] 
Opis pracy [P3] 
Opis pracy [P4] 
Opis pracy [P5] 
Opis pracy [P6] 
Opis pracy [P9] 
Opis pracy [P18] 
Opis pracy [P20] 
Opis pracy [P39] 
Opis pracy [P57] 
 
ROZDZIAŁ IV 
PROBLEMY INTERPRETACJI KONSTRUKCJI SKŁADNIOWYCH
 
1. Składnia zdania a interpunkcja w pracach pisemnych dyslektyków 
1.1. Interpunkcja w zdaniu pojedynczym 
1.2. Interpunkcja w zdaniach złożonych 
1.3. Semantyka a interpunkcja 
2. Realizacja struktury zdania elementarnego 
2.1. Schematy czasownikowe właściwe 
2.2. Schematy czasownikowe niewłaściwe 
2.3. Typ i charakterystyka gramatyczna fraz wymaganych i niewymaganych 
2.4. Nietypowe struktury składniowe 
3. Realizacja struktury zdania złożonego 
 
ROZDZIAŁ V 
BŁĘDY MORFOLOGICZNE, LEKSYKALNE I FRAZEOLOGICZNE
 
1. Błędy morfologiczne 
1.1. Na pograniczu fleksji i składni - rząd czasowników 
1.2. Błędy fleksyjne 
2. Błędy leksykalne 
3. Błędy frazeologiczne 
 
ROZDZIAŁ VI 
INNE PROBLEMY UKSZTAŁTOWANIA TEKSTU
 
1. Odmiana polszczyzny 
1.1. Odmiana mówiona 
1.2. Odmiana pisana 
1.3. Typ polszczyzny w pracach dyslektyków 
2. Obszerność tekstów 
3. Grafika 
3.1. Nauka kaligrafii w szkole 
3.2. Opis poziomu graficzne prac pisemnych uczniów dyslektycznych 
4. Ortografia 
5. Spójność tekstu 
5.1. Pojęcie tekstowości 
5.2. Zaburzenia segmentacji zdaniowej 
5.3. Formalne wyznaczniki spójności tekstu 
5.4. Stylistyka 
 
ROZDZIAŁ VII 
POSTULATY METODYCZNE 
1. Uwagi ogólne 
1.1. Dydaktyka języka - przegląd wybranych koncepcji 
1.2. Style nauczania 
1.3. Czytanie 
1.4. Pisanie 
2. Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka 
3. Działania dydaktyczne 
4. Inne problemy metodyczne 
4.1. Nauczyciele 
4.2. Uczniowie 
4.3. Rodzice 
4.4. Ocenianie 
 
PODSUMOWANIE 
OZNACZENIA 
BIBLIOGRAFIA
ANEKS

  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska