Tytuł ten podsumowuje konferencję, która odbyła się we Wrocławiu w dniach 24-25 listopada 2011, organizowaną przez Zakład
Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej,
Dolnośląską Izbę Inżynierów Budownictwa oraz Związek Mostowców
Rzeczypospolitej Polskiej.
fragment wstępu:
Budownictwo obiektów inżynierii komunikacyjnej rozwija się w Polsce w niespotykanym, w naszej historii, tempie. Aktualnie
jest w realizacji ponad 700 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic
miejscowości, na których buduje się kilkaset obiektów mostowych rocznie.
W ostatnich latach w Polsce wybudowano lub rozpoczęto budowę kilkunastu
dużych mostów o przęsłach rozpiętości ponad 100 m, a trzy budowane
mosty (przez Wisłę w Kwidzyniu i w Toruniu oraz przez Odrę we Wrocławiu) mają przęsła o rozpiętości przekraczającej 200 m.
Świadczyło to o wielkim skoku organizacyjnym i technologicznym, jakiego dokonało w ostatnich latach polskie mostownictwo.
Inwestorzy, coraz częściej żądają od projektantów i firm budowlanych
projektów i budowy obiektów w bardzo krótkich terminach. Jedną z dróg
prowadzących do tego celu jest zastosowanie technologii pozwalających na
szybsze tempo budowy.
Celem seminarium jest podsumowanie dorobku
polskiego mostownictwa z okresu ostatnich kilku lat, podkreślenie
osiągnięć, a także wskazanie niedostatków.(...)
Spis Treści:
- Fundamenty bezpośrednie – stan graniczny nośności
- Obliczanie oporu podłoża
- Tok postępowania podczas projektowania fundamentów bezpośrednich
- Przykłady obliczeniowe
- Fundamenty bezpośrednie – stan graniczny użytkowalności
- Przykłady obliczeniowe dla stanu granicznego użytkowania
- Załączniki