UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych


  Cena:

Ilość

przechowalnia

34,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
205
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2008
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

34,00 zł

Obiekty mostowe ze stalowych blach falistych dzięki wielu zaletom technologicznym są powszechnie stosowane w budownictwie komunikacyjnym. Doświadczenia w zakresie produkcji powłok mają ponadstuletnią tradycję, jednak problemy związane z projektowaniem, budową i utrzymaniem obiektów inżynierskich wymagają coraz doskonalszych rozwiązań. Przyczyną tego są zwiększane rozpiętości powłok i modyfikacje ich kształtu, a ich podstawą nowe wyniki badań obiektów gruntowo-powłokowych z fazy wznoszenia oraz wytężenia pod obciążeniem próbnym. To one wpływają na rozwój modeli numerycznych analizowanych konstrukcji.(...)

Trudną, złożoną tematykę modelowania obiektów gruntowo-powłokowych zilustrowano własnymi przykładami liczbowymi, które mogą mieć walory dydaktyczne i projektowe. Wyniki badań obiektów mogą służyć do interpretacji pracy konstrukcji w trakcie budowy i eksploatacji. Niniejsza książka jest drugim opracowaniem monograficznym w Polsce, dotyczącym konstrukcji gruntowo-powłokowych. Zamieszczono w niej wiele własnych wyników badań i analiz numerycznych, wskazujących na możliwe jeszcze obszary modyfikacji powłok, np. stosowanie podatnych podparć czy redukcję dodatkowych usztywnień. Obydwie publikacje książkowe na krajowym rynku wydawniczym nie wyczerpują, według autora, mało rozeznanej tematyki. W tej dziedzinie konieczne są dalsze badania, do czego zachęcam intrygującymi wynikami badań i obliczeń.

Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej
Zakład Mostów Instytutu Inżynierii Lądowej Politechniki Wrocławskiej ma ponad sześćdziesięcioletnią historię. Obecnie o pozycję Zakładu troszczy się już czwarte pokolenie pracowników. Naczelną dewizą Zakładu był zawsze ścisły związek badań naukowych i wdrożeń technicznych z dydaktyką.

Zaangażowanie pracowników Zakładu na rynku eksperckim, projektowym i realizacyjnym zaowocowało wszechstronnym doświadczeniem poszczególnych osób i bogatym archiwum, w którym zgromadzono wiele ciekawych, wartych upowszechnienia opracowań. Postanowiliśmy więc udostępnić szerzej dorobek wrocławskiej szkoły mostowej, co zaowocowało pomysłem wydawniczym pt. Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej. Obecny tom zajmuje się tematyką modelowanie obiektów gruntowo-powłokowych. Mamy nadzieję, że tematyka tego tomu, jak i następnych z serii zainteresuje czytelników.


Spis treści

Od autora
Podstawowe oznaczenia
  1. Elementy konstrukcji mostu
    1. Charakterystyka mostów gruntowo-powłokowych
    2. Ukształtowanie konstrukcji
      1. Klasyfikacja
      2. Elewacja
      3. Dodatkowe elementy usztywniające powłokę
    3. Zasypka gruntowa, podbudowa i nawierzchnia jezdni
    4. Posadowienie powłok
      1. Fundamenty bezpośrednie
      2. Podatne podparcie powłok
        1. Reakcje podatnych powłok na posadowienie
        2. Ukształtowanie podatnego posadowienia
        3. Podsumowanie
    5. Powłoki ze stalowych blach falistych
      1. Konstrukcje powłok
        1. HelCor
        2. MultiPlate
        3. Blachy o wysokim profilu
      2. Charakterystyki geometryczne powłok stalowych
      3. Projektowanie powłoki
        1. Kształt przekroju poprzecznego obiektu
        2. Nośność obiektu
        3. Trwałość konstrukcji powłoki
    6. Powłoki z betonu zbrojonego
      1. Technologia
      2. Sztywność powłoki
  2. Deformacja powłoki w trakcie budowy
    1. Technologia budowy
      1. Montaż powłoki
      2. Układanie zasypki
    2. Deformacja powłoki podczas układania zasypki
      1. Konstrukcja rurowa bez fundamentu
      2. Powłoka poziomo-eliptyczna posadowiona na fundamencie żwirowym
      3. Konstrukcja łukowa o wysokim profilu
      4. Model konstrukcji z powłoką o kształcie połowy koła
      5. Powłoka łukowa o kształcie wycinka koła
      6. Powłoka ramowa
    3. Podatność powłoki w fazie układania zasypki
      1. Charakterystyczne przemieszczenia powłoki
      2. Zależności pomiędzy deformacją powłoki a rozkładem sił wewnętrznych
        1. Geometria powłoki
        2. Technologia układania zasypki gruntowej
      3. Efekt długotrwałego działania obciążeń stałych
      4. Model MES obiektu w fazie budowy
      5. Szacowanie wypiętrzenia powłoki
  3. Model obliczeniowy konstrukcji gruntowo-powłokowej
    1. Rozkład sił w gruncie
      1. Zjawisko przesklepienia
      2. Obciążenie skupione półprzestrzeni sprężystej
    2. Klasyczne modele geotechniczne
    3. Wytyczne do projektowania
    4. Metoda elementów skończonych
    5. Model fizyczny zasypki gruntowej
      1. Cechy fizyczne gruntu
      2. Zależność naprężenie - odkształcenie
      3. Continuum sprężyste
      4. Continuum nieliniowo-sprężyste
      5. Warstwa kontaktowa
    6. Analiza porównawcza modelu liniowo-sprężystego
      1. Charakterystyki modelu
      2. Parametry stałe
      3. Parametry zmienne
  4. Odkształcenie powłoki pod obciążeniem jezdni
    1. Charakterystyki badanych obiektów
    2. Obciążenie stacjonarne
      1. Linia ugięcia powłoki w kluczu
      2. Sztywność powłoki w ośrodku gruntowym
      3. Efekty długotrwałego obciążenia
        1. Ugięcia
        2. Przyczepność gruntu w strefie kontaktowej z blachą
      4. Współdziałanie nawierzchni jezdni z powłoką
    3. Obciążenie zmieniające położenie
      1. Ugięcie mostu o minimalnej grubości zasypki
      2. Przemieszczenia powłoki z blachy płaskiej
      3. Ugięcia powłoki mostu kolejowego
      4. Naprężenia normalne w powłoce z blachy falistej
      5. naprężenia normalne w powłoce mostu o minimalnej grubości zasypki
    4. Oddziaływania pulsacyjne
    5. Obciążenia powtarzalne
    6. Oddziaływanie dynamiczne pojazdu
  5. Model obiektu mostowego
    1. Model 2D
      1. Geometria obiektu
      2. Obciążenie powłoki i rozkład sił w gruncie według Boussinesqa
      3. Obciążenie wycinka obwodowego konstrukcji
    2. Model 3D
      1. Geometria obiektu
      2. Odwzorowanie geometrii blachy falistej
        1. Powłoka ortotropowa
        2. Siatka prętowa
    3. Linie i powierzchnie wpływu sił wewnętrznych
      1. Funkcje wpływu
      2. Wymuszanie kinematyczne funkcji wpływu
      3. Analiza parametryczna powierzchni wpływu sił wewnętrznych
      4. Analiza parametryczna linii wpływu sił wewnętrznych
    4. Model 2+D
  6. Obliczanie sił w powłoce mostów skrzynkowych
    1. Model geometrii obiektu 3D
    2. Efekt obciążeń stałych
    3. Skutek obciążeń ruchomych
    4. Nośność użytkowa mostu
    5. Siły wewnętrzne w powłoce od obciążenia użytkowego
    6. Model geometrii obiektu 2D
    7. Dobór wysokości konstrukcyjnej
Literatura
Podziękowania
  Cena:

Ilość

przechowalnia

34,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska