UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Media - wartości - prawo


  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
149
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2008
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Prawie wszyscy korzystamy z mediów. Dla wielu są one codziennym dodatkiem do życia, a dla niektórych wręcz wyznacznikiem życia albo wyznacznikiem rozkładu dnia. Media mogą mieć ogromną siłę oddziaływania. Stosowne zatem staje się pytanie, czy są one obojętne moralnie, światopoglądowo, religijnie, czy raczej niosą jakieś przesłanie i wpływają na postawy ludzi? Z obserwacji wynika, że jednym pomagają czynić dobro, a inni wykorzystuje je do szerzenia zła. Niniejsza publikacja winna pomóc Czytelnikowi odpowiedzieć na pytanie, czy doświadczamy wpływu mediów? Jaki on jest w naszym odczuciu: częściej pozytywny czy częściej negatywny?
Wielki Papież Jan Paweł II zwrócił uwagę świata na możliwy dwojaki wpływ mediów na myślenie i postawy człowieka: ?Nie należy zapominać o wielkim potencjale, jaki media posiadają w zakresie sprzyjania dialogowi, stając się nośnikiem wzajemnego zrozumienia, solidarności i pokoju. Stanowią one potężne i pozytywne dobro, jeśli będą na służbie zrozumienia między narodami; niszczącą ?broń?, jeżeli używane będą do podsycania niesprawiedliwości i konfliktów". Te słowa, pochodzące z Listu Apostolskiego Il, rapido suiluppo z 24 stycznia 2005 r., skierowanego do odpowiedzialnych za środki społecznego przekazu, ukazują wielkie znaczenie i potencjał współczesnych mediów. Ich dynamiczny rozwój, komercjalizacja i coraz to powszechniejszy dostęp do nich wymagają pogłębionej refleksji nad ich oddziaływaniem i kierunkiem, w jakim podążają, a także nad tym, jakie niosą ze sobą wartości, a jakim zagrażają.
Niniejsza publikacja poświęcona została relacjom zachodzącym współcześnie między mediami a wybranymi wartościami: religijnymi, moralnymi, patriotycznymi oraz chrześcijańskimi i ogólnoludzkimi, co znalazło odzwierciedlenie w jej podziale na cztery części tematyczne. Wskazanymi zagadnieniami zajęły się osoby zainteresowane takimi dziedzinami jak prawo, prawo kanoniczne, psychologia, teologia, etyka, dziennikarstwo oraz posiadające w zakresie tych dziedzin różny stopień specjalizacji i doświadczenia, tak naukowego, zawodowego, jak i życiowego. Wypowiedzieli się więc profesorowie, doktorzy, magistrzy, studenci - teoretycy i praktycy. Prezentowane artykuły są wynikiem przyjęcia różnych punktów widzenia oraz różnych inspiracji, jakimi kierowali się ich autorzy.

Spis treści:

Wstęp

Media a wartości religijne
Katarzyna Parzych-Blakiewiez, Media a wartośei religijne wobec pytania
o dialogiczność mediów i wiary religijnej
Ks. Arkadiusz Domaszk, Media - nowe drogi ewangelizacji w nauczaniu Kościoła
i w prawie kanonicznym
Anna Słowikowska, Ochrona przekazu wiary w mediach. Aspekt kanoniczny
Marlena Rozkosz, Media zagrożeniem dla wartości religijnych?
Monika Sarnowska, Media pomocą w kształtowaniu dojrzałości religijnej?

Media a wartości moralne
Ks. Marian Machinek, Zagadnienie prawdomówności w mediach
Ks. Ryszard Sztychmiler, Ochrona rodziny w mediach
Paweł Witek, Język reklamy kształtuje postawy moralne dzieci
Justyna Krzywkowska, Chrześcijanin dobrym dziennikarzem
Malwina Kołodziejczak, Czy współczesne dziennikarstwo zasługuje na miano etycznego

Media a wartości patriotyczne
Bp Tadeusz Płoski, Media a wartości patriotyczne
Tadeusz Jasudowicz, Poszanowanie tożsamości narodowej w procesie integracji europejskiej
Bartosz Orliński, Czy media chronią patriotyzm?
Kamil Nowosad, Wartości patriotyczne w reklamie społecznej

Wartości chrześcijańskie a ogólnoludzkie
Ks. Piotr Sroga, Wartości współczesnego świata a wartości chrześcijańskie
w mediach. Zbieżność czy konflikt?
Krystyna Zrada, Emilia Chorążyczewska, Prawda i uczciwość w mediach

Zakończenie
  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska