Autorki mają nadzieję, że zawarte w książce treści przyczynią się do lepszego zrozumienia zagadnień związanych z funkcjonowaniem rynku usług, problematyką jakości, a także z zarządzaniem organizacją i pomogą w rozwiązywaniu wielu problemów stojących przed kierownictwem przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku usług. W szybko zmieniającej się współczesnej gospodarce poszukiwane są nowe, efektywniejsze sposoby zarządzania, dlatego też monografia ta zawiera wiedzę z zakresu nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania oraz możliwościach i efektach ich zastosowania w praktyce. Z uwagi na fakt, iż od wyboru konkretnej metody zarządzania może zależeć pozycja firmy na rynku oraz jej zdolność do wygrywania w walce konkurencyjnej, ważne jest posiadanie wiedzy pozwalającej właściwie dobrać metody zarządzania.
Spis treści:
Wstęp
1. Usługi w gospodarce
1.1. Istota i znaczenie usług w gospodarce
1.2. Pojęcie i cechy usług
1.3. Klasyfikacja usług
1.4. Pojęcie i elementy rynku usług
1.4.1. Struktura rynku usług
1.4.2. Elementy rynku usług
1.4.3. Mechanizm rynkowy
1.4.4. Determinanty podaży i popytu na rynku usług
1.5. Jakość usług
1.6. Zasady funkcjonowania rynku usług
2. Zarządzanie
2.1. Zarządzanie w ujęciu teoretycznym
2.2. Zarządzający i ich odpowiedzialność
2.3. Metody zarządzania
2.3.1. Metody planowania
2.3.2. Metody organizowania
2.3.3. Metody motywowania
2.3.4. Metody kontroli
2.4. Koncepcje zarządzania
2.4.1. Koncepcje zarządzania zorientowane na jakość
2.4.1.1. Ewolucyjny system zarządzania jakością- od QC do TQM
2.4.1.2. Zarządzanie jakością oparte nanonnach ISO
2.4.2. Koncepcje uwzględniające zmiany w organizacji - przedsiębiorstwie
2.4.2.1. Reengineering
2.4.2.2. Benchmarking
2.4.3. Koncepcje zarządzania zorientowane na człowieka
2.4.3.1. Zarządzanie przez kompetencje
2.4.3.2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności organizacji
2.4.3.3. Zarządzanie relacjami z klientem
2.4.4. Koncepcje zorientowane na wyszczuplenie organizacji
2.4.4.1. Outsourcing
2.4.4.2. Lean management
2.4.5. Koncepcje zarządzania zorientowane na wiedzę
2.4.5.1. Zarządzanie wiedzą
2.4.5.2. Organizacja wirtualna
2.4.6. Zarządzanie innowacjami
2.4.7. Zarządzanie projektami
3. Nowoczesne modele zarządzania na rynku usług - przykłady
3.1. Nowoczesne modele zarządzania - wprowadzenie
3.2. Zarządzanie relacjami z klientem na rynku usług rekreacyjnych
3.3. Zarządzanie oparte na wiedzy w przedsiębiorstwie usługowym
3.4. Zarządzanie innowacjami
3.5. Zarządzanie jakością na rynku usług hotelarskich - Norma ISO
3.6. HM System jako nowoczesne przedsiębiorstwo z bogatym doświadczeniem w zakresie outsourcingu pracowniczego
3.7. Ford Motor jako najbardziej znany przykład zastosowania reengineringu
3.8. Kodak jako praktyczny przykład zastosowania reengineringu
3.9. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. jako przykład zastosowania benchmarkingu
3.10. Przedsiębiorstwo handlu samochodami jako przykład zastosowania myślenia sieciowego
3.11. eBAY INC - internetowa aukcja towarów i usług - jako innowacyjny model biznesowy
3.12. Netflix - wypożyczalni filmów DVD
3.13. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą zarządzania na stacjach BP
3.14. Zarządzanie relacjami z klientem w banku
3.15. Wdrożenia innowacji w przedsiębiorstwach sukcesu w województwie mazowieckim
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Streszczenie w języku polskim
Streszczenie w języku angielskim