UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Stalowe panele sandwicz w konstrukcjach okrętowych NOWOŚĆ!


  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor: Kozak Janusz
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
151
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2018
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-742-0
  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Dążenie do tego, aby nowe konstrukcje pojazdów takich jak statki czy pociągi były coraz szybsze, lżejsze i większe wywołuje konieczność poszukiwania innowacyjnych rozwiązań strukturalnych. Ujmując rzecz ogólnie, w celu realizacji tego postulatu, można iść w jednym z dwóch kierunków: poszukiwać nowych rozwiązań konstrukcyjnych czy też technologicznych, albo stosować nowe materiały. Oba podejścia są zazwyczaj wzajemnie ze sobą powiązane: zastosowanie nowych materiałów zazwyczaj wymaga nowych rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych

Jednym z wyzwań technologicznych, jakie staje przed współczesnymi konstruktorami, jest zastosowanie w konstrukcjach inżynierskich, w tym okrętowych, nowych materiałów konstrukcyjnych, ponieważ wydaje się, że możliwości dalszej ewolucji istniejących konstrukcji – w tym okrętowych wykorzystujących usztywnione płyty na konstrukcje pokładów i grodzi – są już niemal wyczerpane.

Przykładem takiego rozwiązania są konstrukcje stalowych paneli typu sandwicz (ang. sandwich panel) rozwijane od lat 90. XX wieku, które znalazły zastosowanie zarówno w konstrukcjach okrętowych, jak i budownictwie lądowym oraz transporcie szynowym i kołowym.

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie nowych elementów konstrukcyjnych, jakimi są dwupowłokowe struktury metalowe, usztywnione wewnętrznie systemem wiązań, łączonych z powłokami za pomocą spawania laserowego.

Spis treści:

Wyaz skrótków i symboli

1. Wstęp
1.1. Zawartość pracy
1.2. Struktura pracy

2. Panele typu SANDWICZ – specyfikacja konstrukcji
2.1. Idea metalowej struktury dwuwarstwowej
2.2. Wytwarzanie paneli stalowych spawanych laserowo
2.3. Korzyści i ograniczenia w stosowaniu paneli w konstrukcji statków
2.3.1. Zalety konstrukcji panelowej
2.3.2. Wady konstrukcji panelowych
2.3.3. Możliwości stosowania paneli

3. Wybrane problemy w modelowaniu cech konstrukcyjnych złącza spawalnego laserowo
3.1. Specyfikacja cech geometrycznych spoin laserowych
3.1.1. Złącza doczołowe
3.1.2. Połączenie teowe
3.2. Geometria i cechy sztywności złącza teowego spawanego laserowo
3.3. Modelowanie cech materiałowych w obliczeniach numerycznych
3.4. Własności materiałowe stref spoiny laserowej

4. Wyznaczanie charakterystyk sztywności zginanego panelu SANDWICZ
4.1. Obliczanie odpowiedzi sprężystej na podstawie kryteriów wytrzymałościowych
4.2. Wskaźnik sztywności panelu I – core

5. Wyznaczanie charakterystyk sztywności panelu SANDWICZ przy obciążeniu siłami ściskającymi
5.1. Ściskanie panelu w kierunku równoległym do usztywnień
5.2. Ściskanie panelu w kierunku prostopadłym do usztywnień

6. Analiza sposobu deformacji złącza teowego panelu typu SANDWICZ
6.1.Wyznaczanie współczynnika koncentracji geometrycznej kt w analizie numerycznej
6.2. Przykład  modelowania karbu w złączu teowym panelu sandwicz
6.2.1. Wpływ gęstości siatki na wartości naprężeń w rejonie karbu
6.2.2. Wpływ promieniowania zaokrąglenia karbu pf na współczynnik koncentracji kt
6.3.Właśności zmęczeniowe spoin laserowych stalowych paneli typu sandwicz
6.3.1. Trwałości zmęczeniowe złącza teowego obciążonego w płaszczyźnie poszycia
6.3.2. Wpływ zmian własności materiału spoin na trwałość zmęczeniową

7. Badania na zginanie paneli w skali naturalnej
7.1. Założenia do badań
7.2. Modele badawcze
7.3. Program badań
7.4. Pomiary w trakcie badań i rejestracja danych
7.5. Wyniki badań pod obciążeniem stycznym
7.6. Analiza wyników badań

8. Badania w skali naturalnej paneli  SANDWICZ dla ściskania osiowego
8.1. Cel i program badań
8.2. Modele badawcze
8.3. Program badań
8.4. Dyskusja mechanizmów niszczenia

9. Połączenia konstrukcji typu SANDWICZ
9.1. Problemy łączenia konstrukcji panelowej
9.2. Badania zmęczeniowe próbek połączeń paneli sandwicz w skali naturalnej
9.3. Badania połączeń paneli sandwicz w skali naturalnej
9.4. Określenie koncentracji geometrycznej dla wybranych połączeń paneli sandwicz
9.4.1. Przykład wyznaczenia współczynnika koncentracji geometrycznej kg dla połączenia poprzez nakładki
9.4.2. Przykład wyznaczenia współczynnika koncentracji geometrycznej kg dla połączenia za pomocą profilu kwadratowego

10. Zamiast podsumowania: Problemy zastosowania paneli typu SANDWICZ w konstrukcji wytrzymałościowej statku

 

Bibliografia

  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska