UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Metoda diagnostyki łożysk na podstawie analizy przebiegów prądu i napięcia zasilającego silnik indukcyjny NOWOŚĆ!


  Cena:

Ilość

przechowalnia

24,70 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
105
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2018
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-726-0numer ISBN
  Cena:

Ilość

przechowalnia

24,70 zł

W monografii przedstawiono wyniki studiów literaturowych dotyczących diagnostyki łożysk w silnikach indukcyjnych oraz omówiono podstawowe zagadnienia związane z budową łożysk i kryteriami ich jakości (rozdział 3). Dokonano również krytycznej analizy metod najczęściej wykorzystywanych do monitorowania stanu technicznego łożysk, a mianowicie metod wibracyjnych i prądowych. Ze względu na wady opisanych na podstawie literatury metod zaproponowano nową, bezczujnikową i nieinwazyjną metodę diagnostyki łożysk opartą na pomiarze i analizie widma iloczynu wartości chwilowych prądu i napięcia.

Niewątpliwą zaletą nowej metody w porównaniu z obecnie stosowanymi metodami prądowej diagnostyki łożysk silników indukcyjnych jest jawne występowanie w widmie mocy chwilowej składowej o częstotliwości charakterystycznej dla uszkodzenia. Dzięki temu obliczenie częstotliwości uszkodzenia jest łatwiejsze niż identyfikacja składowych zmodulowanych sygnałem o częstotliwości charakterystycznej, jak ma to miejsce w metodach opartych na analizie widma prądu zasilającego silnik.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń

1. Wstęp

2. Wprowadzenie

3. Przegląd metod diagnostyki łożysk w silnikach indukcyjnych 
3.1. Podstawowe informacje dotyczące diagnostyki łożysk  
3.2. Budowa łożysk
3.3. Uszkodzenia łożysk
3.4. Wybrane metody diagnostyki łożysk
3.4.1. Metody wibroakustyczne diagnostyki łożysk
3.4.1.1. Pomiar emitowanych drgań 
3.4.1.2. Pomiar impulsów udarowych
3.4.1.3. Pomiar emitowanego hałasu
3.4.1.4. Metoda obwiedni wysokoczęstotliwościowych
3.4.2. Metody prądowe diagnostyki łożysk
3.4.2.1. Metoda analizy widma prądu stojana w stanie pracy ustalonej
3.4.2.2. Statystyczna metoda adaptacyjna czasowo-częstotliwościowa 
3.4.2.3. Metoda detekcji uszkodzeń łożysk z wykorzystaniem wektora Parka
3.5. Podsumowanie
   
4. Nowa metoda diagnostyki łożysk silników indukcyjnych
4.1. Proponowana metod
4.2. Podstawy matematyczne proponowanej metody
4.3. Podsumowanie
     
5. Badania symulacyjne
5.1. Wprowadzenie      
5.2. Obwodowy model matematyczny silnika indukcyjnego
5.3. Wyniki badań obwodowego modelu matematycznego silnika indukcyjnego
5.3.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego
5.3.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika uszkodzonego       
5.3.2.1. Silnik z uszkodzeniem bieżni zewnętrznej łożyska  
5.3.2.2. Silnik z uszkodzeniem bieżni wewnętrznej łożyska 
5.3.2.3. Silnik z uszkodzeniem elementu tocznego łożyska  
5.4. Podsumowanie
    
6.  Badania  eksperymentalne  uszkodzeń łożysk  z  wykorzystaniem  nowej metody diagnostycznej
6.1. Sposób przeprowadzania badań nową metodą
6.2. Stanowisko badawcze
6.2.1. Część sprzętowa stanowiska badawczego
6.2.2. Część programowa stanowiska badawczego
6.3. Pomiary testowe   
6.3.1. Pomiary wykonane wibrometrem laserowym
6.3.2. Pomiary wykonane systemem DREAM   
6.3.3. Pomiary wykonane kamerą termowizyjną
6.3.4. Podsumowanie
6.4. Badania silników indukcyjnych z symulowanymi uszkodzeniami łożysk na podstawie analizy sygnałów elektrycznych
6.4.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego  
6.4.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 40 Hz
6.4.3. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 27,3 Hz
6.4.4. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 32 Hz
6.4.5. Podsumowanie
6.5. Badania silników indukcyjnych z rzeczywistymi uszkodzeniami łożysk na podstawie analizy mocy chwilowej
6.5.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego
6.5.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem pierścienia zewnętrznego łożyska
6.5.3. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem pierścienia wewnętrznego łożyska
6.6. Podsumowanie
     
7.  Analiza metrologiczna układu pomiarowego     
7.1. Wstęp  
7.2. Niepewność pomiaru mocy chwilowej w układzie z przetwornikiem napięcia i przetwornikiem prąd–napięcie
7.2.1. Niepewność pomiaru napięcia
7.2.1.1. Wariancja estymacji przekładni przetwornika napięciowego – u2(ku)
7.2.1.2. Wariancja pomiaru napięcia kartą akwizycji danych – u2(uwy)
7.2.1.3. Wariancja złożona estymaty napięcia – u2(u) 
7.2.2. Niepewność pomiaru prądu
7.2.2.1. Wariancja estymacji przekładni przetwornika prąd–napięcie – u2(ki) 
7.2.2.2. Wariancja złożona estymaty prądu – u2(i) 
7.2.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej 
7.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej w układzie z bocznikiem i dzielnikiem napięcia
7.3.1. Niepewność pomiaru napięcia
7.3.1.1. Wariancja estymacji przekładni dzielnika napięciowego – u2(kD) 
7.3.1.2. Wariancja złożona estymaty napięcia – u2(u) 
7.3.2. Niepewność pomiaru prądu
7.3.2.1. Wariancja estymacji przełożenia prądu na napięcie dla bocznika – u2(Rb) 
7.3.2.2. Wariancja złożona estymaty prądu – u2(i) 
7.3.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej
7.4. Podsumowanie
    
8. Podsumowanie  

Bibliografia
Streszczenie w języku polskim
Streszczenie w języku angielskim 

  Cena:

Ilość

przechowalnia

24,70 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska