UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja
W związku z zaistniałą sytuacją dotyczącą epidemii koronawirusa - firma kurierska InPost rekomenduje zamawianie przesyłek do paczkomatów.

Informacje o produkcie

E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne


E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne
  Cena:

przechowalnia

26,00 zł

Dostępność: Chwilowy brak towaru
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
178
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2017
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-613-3
  Cena:

przechowalnia

26,00 zł

Niniejsza książka jest poradnikiem metodycznym przeznaczonym dla nauczycieli akademickich, którzy interesują się e-learningiem i blended learningiem, czyli nauczaniem komplementarnym. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców - zarówno do osób mających już własne doświadczenia, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu metodyki, jak i do nauczycieli, którzy o e-learningu tylko słyszeli i do tej pory nie mieli ani okazji przyjrzeć się materiałom dydaktycznym stworzonym za pomocą narzędzi internetowych, ani sposobności uczestniczyć w jakichkolwiek szkoleniach lub programach edukacyjnych wykorzystujących Internet do nauczania.
Zawiera ona wieloaspektową analizę specyfiki środowiska e-learningowego oraz wpływu, jaki wywarły dwie główne teorie nauczania - behawioryzm i konstruktywizm - na programy online. Omówiono sposoby integracji zajęć tradycyjnych z komponentem e-learningowym stworzonym za pomocą narzędzi systemu do zarządzania kursami, jakim jest platforma Moodle, i innych aplikacji, a także typy materiałów dydaktycznych, które umożliwiają studentom osiągnięcie zamierzonych celów edukacyjnych oraz rozwinięcie wiedzy i różnorodnych umiejętności przydatnych w dalszej nauce i życiu zawodowym. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniom aktywizowania i motywowania uczących się do pracy w środowisku e-learningowym, a także metodom monitorowania ich aktywności, mającym na celu pozytywną stymulację i ocenę postępów. Przedstawiono również zalety i wady e-learningu z punktu widzenia studentów, nauczycieli akademickich i władz uczelni.


Spis treści:

Od Autora

1. Teorie, podejścia edukacyjne i metody uczenia się wykorzystywane do projektowania zajęć e-learningowych
1.1. Behawioryzm
1.1.1. Taksonomia Blooma i jej modyfikacje
1.1.2. Formułowanie celów-czasowniki behawioralne
1.1.3. Behawiorystyczne ocenianie
1.2. Konstruktywizm
1.2.1. Odmiany konstruktywizmu
1.2.2. Konstruktywistyczny nauczyciel
1.2.3. Materiały edukacyjne i narzędzia używane do ich stworzenia
1.2.4. Ocenianie postępów
1.2.5. Konstruktywizm w pigułce
1.3. Konstrukcjonizm
1.3.1. Uczeń i nauczyciel w środowisku konstrukcjonistycznym
1.3.2. Projekt LEGO / Logo
1.4. Konektywizm
1.5. Podsumowanie
1.6. Literatura uzupełniająca poświęcona behawioryzmowi, neobehawioryzmowi, konstruktywizmowi, konstrukcjonizmowi oraz konektywizmowi

2. E-learning i blended learning
2.1. Początki nauczania wspomaganego komputerowo
2.2. Fiasko edukacyjne
2.3. Nowoczesny e-learning
2.4. Blended learning, czyli nauczanie komplementarne
2.4.1. Połączenie mediów
2.4.2. Aplikacje do tworzenia zajęć blended
2.5. Literatura uzupełniająca poświęcona ogólnym zagadnieniom związanym z nauczaniem przez Internet

3. Zdobycie nowych umiejętności przygotowujących do uczenia się przez całe życie
3.1. Myślenie refleksyjne
3.2. Myślenie analityczne
3.3. Myślenie krytyczne
3.4. Umiejętność współpracy
3.5. Przyswajanie wiedzy i umiejętności
3.6. Literatura uzupełniająca dotycząca wpływu e-learningu na rozwój umiejętności

4. Projektowanie zajęć e-learningowych i blended learningowych
4.1. Efekt synergiczny
4.2. Sposoby integracji
4.3. Plan zajęć
4.4. Aktywności synchroniczne i asynchroniczne
4.5. Komponowanie materiałów edukacyjnych
4.5.1. Długość modułów
4.5.2. Dostępność
4.5.3. Kompozycja stron
4.5.4. Linki do materiałów uzupełniających
4.5.5. Linearność i nielinearność
4.6. Trudności wynikające ze złej koncepcji kursu e-learningowego
4.7. Zapewnienie jakości tworzonych i współtworzonych materiałów e-learningowych
4.8. Podsumowanie
4.9. Literatura uzupełniająca poświęcona tworzeniu zajęć w środowisku e-learningowym

5. Aktywizowanie studentów do pracy w środowisku e-learningowym
5.1. Koncepcja metodyczna kursu
5.2. Struktura kursu
5.3. Wsparcie
5.4. Zasoby i aktywności
5.4.1. Pytania do samooceny, punkty i zagadnienia do refleksji
5.4.2. Typy zadań
5.4.2.1. Zadania aktywne
5.4.2.2. Zadania refleksyjne
5.4.2.3. Zadania kolaboracyjne i kooperacyjne
5.4.2.4. Zadania dialogiczne
5.4.3. Tworzenie zasobów i aktywności za pomocą narzędzi platformy Moodle
5.5. Komunikacja i interakcja
5.5.1. Afordancje narzędzi
5.5.2. Rodzaje interakcji i komunikacji
5.5.3. Wyrażanie emocji
5.6. Nauczyciel
5.7. Studenci
5.8. Dynamika prowadzenia zajęć
5.9. Ewaluacja
5 9.1. Oceny formatywne i sumatywne
5.9.2. Quizy i testy
5 9.3. Współocenianie i samoocenianie
5.9.4. E-portfolia
5.9.5. Zalety i wady e-oceniania
5.10. Założenia behawioryzmu, konstruktywizmu i konstrukcjonizmu widoczne w przykładowych materiałach e-learningowych
5.11. Literatura uzupełniająca na temat pracy studentów w środowisku e-learningowym

6. Ocena własnego kursu e-learningowego

7. Zalety i wady e-learningu

8. Uwagi końcowe

Bibliografia
  Cena:

przechowalnia

26,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska