UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Zintegrowane systemy zarządzania. Wspomaganie zarządzania systemami standardowymi


Zintegrowane systemy zarządzania. Wspomaganie zarządzania systemami standardowymi
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
243
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2011
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Problemy zarządzania organizacjami związane są z nieustanną analizą sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz z podejmowaniem decyzji bardziej lub mniej ryzykownych dotyczących wyboru kierunków działania i odpowiedniej alokacji dysponowanych zasobów. Decyzje te przeważnie podejmowane są w sytuacjach braku wystarczającej informacji, dużego tempa zmian zachodzących w otoczeniu i ograniczoności dysponowanych zasobów (personelu, kompetencji, zdolności produkcyjnych, finansów itp.). W przypadku nowo tworzonych organizacji lub organizacji małych i średnich (stosunkowo krótko funkcjonujących na rynku) występuje jeszcze brak doświadczenia i umiejętności wyboru najlepszych decyzji i rozwiązań.
Aby wspomóc wysiłki prorozwojowe poszczególnych organizacji, zaoferowano następujące formy pomocy:
•    zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego,
•    wsparcie konsultingowych organizacji doradczych,
•    wykorzystanie wytycznych dotyczących zarządzania różnymi działaniami organizacji.
Zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego wspomaga procesy zarządzania w organizacji. Istnieje wiele ofert takich systemów, opracowanych z uwzględnieniem potrzeb różnych organizacji oraz zasad racjonalnego działania. Organizacje oferujące i wdrażające takie systemy przeważnie modyfikują system informatyczny i dostosowują go do specyfiki i potrzeb konkretnej organizacji. Systemy zarządzania wspomagane takimi kompleksowymi systemami informatycznymi przeważnie nazywane są zintegrowanym systemem zarządzania, ewentualnie ze wskazaniem typu tej integracji (np. ERP, MRP II, JIT).
Pomoc konsultingowa organizacji doradczych pozwala na wykorzystanie często różnych informatycznych systemów wspomagania działalności (marketingowej, logistycznej, projektowej, produkcyjnej, rozwojowej itp.), które powinny zapewnić racjonalne funkcjonowanie organizacji. W praktyce system zarządzania każdej organizacji powinien być wewnętrznie spójny i w sposób racjonalny zarządzać wszystkimi funkcjami organizacji. Z tego powodu można go nazywać zintegrowanym systemem zarządzania.


Spis treści

Wprowadzenie    
Indeks oznaczeń    
Ważniejsze definicje
    
1.    Normy i działalność normalizacyjna    
1.1.    Znaczenie norm w działalności gospodarczej    
1.2.    Przepisy i zalecenia dotyczące normalizacji     
1.3.    Normalizacja krajowa     
1.4.    Normy w zarządzaniu organizacjami    
Literatura    

2.    Normy ISO serii 9000    
2.1.    Norma ISO 9000:2005 - Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia     
2.2.    Norma ISO 9001:2008 - System zarządzania jakością. Wymagania     
2.3.    Znowelizowana norma ISO 9004:2009 - Zarządzanie mające na celu osiągnięcie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością     
2.4.    Projektowanie i wdrażanie systemu ISO 9001    
Literatura    

3.    Standardy zarządzania różnymi aspektami działalności organizacji
3.1.    Standardy zarządzania środowiskowego - seria norm ISO 14000     
3.2.    Standardy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy - seria norm OHSAS 18000    
3.3.    Standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji - normy ISO/IEC serii 27000     
3.4.    Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji - normy ISO 26000 (w opracowaniu)     
Literatura
    
4.    Sektorowe rozszerzenia standardu ISO 9001     
4.1.    Przemysł motoryzacyjny    
4.2.    Przemysł lotniczy    
4.3.    Przemysł zbrojeniowo-obronny     
4.4.    Przemysł środków spożywczych     
4.5.    Inne wybrane systemy sektorowego zarządzania jakością    
Literatura     

5. Standardy pomocnicze w zarządzaniu organizacjami    
5.1.    ISO 19011 - Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania (jakością środowiskowego)    
5.2.    Normy ISO serii 10000    
5.3.    Normy ISO/IEC serii 17000     
5.4.    Wytyczne EFQM w ocenie i doskonaleniu systemów zintegrowanych
Literatura    

6. Główne podobieństwa w wymaganiach standardów    
6.1.    Procesy i dokumentacja systemów     
6.2.    Procesy przywództwa w standardach zarządzania    
6.3.    Procesy zarządzania zasobami    
6.4.    Procesy realizacji wyrobu     
6.5.    Procesy ciągłego doskonalenia     
Literatura    

7. Przygotowania do wdrożeń systemów standardowych    
7.1    Przygotowanie personelu    
7.2    Przygotowanie infrastruktury    
7.3    Przeprowadzanie diagnozowania i samooceny stanu organizacji    
7.4    Standaryzacja dokumentowania i działań     
7.5    Praktyki 5S    
Literatura    

8. Techniki wspomagania w zintegrowanych systemach    
8.1.    Zadania i ich spełnianie w systemach zintegrowanych    
8.2.    Sposoby wczesnego wykrywania błędów    
8.3.    Sposoby identyfikowania problemów    
8.4.    Sposoby rozwiązywania problemów     
8.5.    Sposoby doskonalenia działań w organizacji    
Literatura    

9. Projektowanie systemów zintegrowanych    
9.1.    Problemy integracji systemów standardowych    
9.2.    Działania przedprojektowe     
9.3.    Procesy projektowania IMS     
Literatura    

10. Wdrażanie i certyfikacja systemów zintegrowanych     
10.1.Tworzenie infrastruktury systemu     
10.2. Wdrażanie zaprojektowanego systemu zintegrowanego    
10.3.Certyfikacja systemu zintegrowanego     
10.4.Utrzymywanie i doskonalenie ZSZ    
Literatura
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska