UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Główne wartości uczelni wyższych w kontekście różnych kultur narodowych. Koncepcja badań i wyniki badań sondażowych


  Cena:

Ilość

przechowalnia

23,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
157
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2009
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

23,00 zł

Niniejsza monografia, przygotowana pod kierunkiem naukowym Agaty Stachowicz-Stanusch, stanowi zbiór prac autorskich skupionych wokół tematyki zarządzania wartościami, w szczególności w odniesieniu do uczelni wyższych.
Publikacja składa się z dziewięciu rozdziałów, z czego pierwszych siedem stanowi omówienie teoretyczne kwestii związanych z ewolucją, rolą i miejscem szkolnictwa
wyższego, jak również kulturą organizacyjną czy hierarchią wartości spotykaną we współczesnych przedsiębiorstwach. Ponadto uwzględniono tu również zagadnienia
takie, jak tożsamość uniwersytetu czy kodeksy  etyczne współczesnych uczelni wyższych.
Rozdział VIII jest metodologicznym wprowadzeniem do części empirycznej pracy, tj. przedstawionych w rozdziale IX wyników badań nt. deklaracji głównych wartości
uczelni wyższych w kontekście różnych kultur narodowych, w jakich funkcjonują. Podmiot badań stanowiło 200 uczelni wyższych z 32 krajów świata, reprezentujących
różne kultury narodowe, wyróżnione ze względu na dominację poszczególnych ich wymiarów opracowanych przez G. Hofstede. Wnioski przedstawione w rozdziale
dziewiątym   uzupełnione   zostały   wynikami   szczegółowymi,   zamieszczonymi   w aneksach.
Kwestie przedstawione w monografii mają charakter wstępnego rozpoznania problemu
i stanowić mają przyczynek do podjęcia dalszych wysiłków badawczych w tym zakresie.


SPIS TREŚCI
WSTĘP    

Agata Stachowicz-Stanusch, Izabela Mendel
1. GŁÓWNE WARTOŚCI UCZELNI WYŻSZYCH JAKO PODSTAWA ETOSU AKADEMICKIEGO    
1.1.    Wprowadzenie - ku refleksji    
1.2.    Istota głównych wartości    
1.3.    Wartości w kształceniu akademickim    
1.3.1.    Etos akademicki    
1.3.2.    Podstawowe cele i wartości kształcenia akademickiego    
1.4   Zakończenie - ku przestrodze    

Izabela Mendel
2.    POSZUKIWANIE NOWEGO PARADYGMATU SZKOLNICTWA WYŻSZEGO    
2.1.    Historyczne uwarunkowania rozwój u szkolnictwa wyższego    
2.2.    Modele szkolnictwa wyższego    
2.3.    W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego    

Izabela Grzanka
3.    WSPÓŁCZESNE SZKOLNICTWO WYŻSZE A POTRZEBY OTOCZEK SPOŁECZNO-EKONOMICZNEGO    
3.1.    W kierunku współczesnej koncepcji uniwersytetu    
3.2.    Potrzeby otoczenia w zakresie edukacji wyższej    
3.3.    Podsumowanie    

Marek Krannich
4.    CHARAKTERYSTYKA KULTURY ORGANIZACYJNEJ    
4.1.    Pojęcie kultury organizacyjnej    
4.2.    Składniki kultury organizacyjnej    
4.3.    Funkcje kultury organizacyjnej    
4.4.    Przejawy kultury organizacyjnej    
4.5.    Wybrane modele kultury organizacyjnej    

Agata Stachowicz-Stanusch, Katarzyna Sieradzka
5.    TENDENCJE W HIERARCHII GŁÓWNYCH WARTOŚCI WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW    
5.1.    Hierarchie wartości w różnych krajach świata    
5.2.    Hierarchie głównych wartości polskich przedsiębiorstw na tle innych krajó

Aneta Aleksander
6.    TOŻSAMOŚĆ UNIWERSYTETU    
6.1.    Kształtowanie uniwersyteckiej tożsamości    
6.2.    Czynniki wzmacniające tożsamość uczelni wyższych    
6.3.    Dynamika tożsamości uniwersytetu w obliczu przemian rynkowych    
6.4.    Dawna Alma Mater a współczesny uniwersytet. Czy uniwersytecka tożsamość jest zagrożona?    

Anna Sworowska
7.    KODEKSY ETYCZNE UCZELNI WYŻSZYCH    
7.1.    Wprowadzenie    
7.2.    Czym jest kodeks etyczny?    
7.3.    Kodeksy etyczne świata nauki    
7.4.    Polskie inicjatywy    
7.5.    Zakończenie    

Agata Stachowicz-Stanusch, Anna Sworowska
8.    METODOLOGIA BADAŃ    

Agata Stachowicz-Stanusch, Izabela Grzanka, Izabela Mendel, Marek Krannich, Anet Aleksander, Anna Sworowska
9.    GŁÓWNE WARTOŚCI UCZELNI WYŻSZYCH - WYNIKI BADAŃ    
Aneksy    
Streszczenie    

  Cena:

Ilość

przechowalnia

23,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska