UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Lobbing i jego sekrety


Lobbing i jego sekrety
  Cena:

Ilość

przechowalnia

46,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Wydawnictwo: Felberg SJA
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
293
Okładka
twarda
Format
A5
Rok wydania
2002
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

46,00 zł

Działania grup interesu (lobbies) stanowią nieodłączny element społeczeństw demokratycznych, wpływają na decyzje publiczne. Metody lobbingu opierają się na podstawowych swobodach demokratycznych: wolności słowa, gromadzenia się i spotkań z decydentami.

Książka stanowi przewodnik po tym, w jaki sposób i przy pomocy jakich narzędzi wpływać na decyzje publiczne. Składa się z trzech części poświęconych kolejno: strategiom działania, metodom oraz uczestnikom działań lobbingowych. Praca traktuje lobbing jako formę komunikowania, prezentuje zatem praktyczne sposoby komunikowania, również z wykorzystaniem internetu (m.in. kampanie lobbingowe w sieci). Zawiera 80 technik, zilustrowanych ponad stu przykładami oraz 19 podsumowań w formie tabel.

Autor książki, Michel Clamen, pracował we francuskim ministerstwie obrony, a potem przemysłu. Był ekspertem Komisji Europejskiej, przez wiele lat współpracował z różnymi lobbies, obecnie kieruje programem studiów DESS Relations Européennes w Instytucie Katolickim i w Pole Universitaire Leonardo da Vinci w Paryżu. Prowadzi szkolenia w zakresie lobbingu europejskiego w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Paryżu. Jest autorem licznych publikacji, m.in. przewodnika negocjacji wspólnotowych Bruxelles au jour le jour (1996). Książka Lobbing i jego sekrety doczekała się trzech wydań we Francji.

Redaktorem naukowym polskiej edycji książki jest Małgorzata Molęda-Zdziech, pracownik naukowy Instytutu Studiów Międzynarodowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Spis treści
Spis fiszek
Wstęp do wydania polskiego
Przedmowa do wydania trzeciego
Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA: STRATEGIA
Rozdział 1. Decyzja i postawy
Decyzja publiczna Postępowanie racjonalne? Zagłębianie się w logikę O naturze lobbingu
Rozdział 2. Patrzenie do przodu
Najpierw strategia
Pułapki lub pokusy
Mieć czas po swojej stronie
Czuwanie i wywieranie wpływu
Zbudowane działanie
Rozdział 3. Właściwy cel
Wybór celu Poszerzanie celu Co to jest dobry cel? Inwestowanie jako cel Cel i strategia
Rozdział 4. Czy gra jest warta świeczki?
Niektóre koszty
Co można osiągnąć dzięki lobbingowi?
Inwestowanie w lobbing

CZĘŚĆ DRUGA: METODY
Rozdział 5. Jak się w tym odnaleźć?
Karmieni informacją Korytarze labiryntu Szeroki krąg przyjaciół
Rozdział 6. Czuwanie
Szara informacja Prowadzenie sprawy Umiejętność szukania informacji Jakie metody? Rezultaty
Rozdział 7. Budowanie taktyki
Stan rzeczy Podstawowe wybory Podejście poprzez aktorów Finalizacja planu oddziaływania
Rozdział 8. Budowanie koalicji
Zmienna geometria
Z kim się zjednoczyć?
Co w zamian?
Czy zawsze należy budować koalicję?
Zmierzać prosto do celu
A partie polityczne?
Rozdział 9. Sztuka argumentowania
Czemu ma służyć argumentacja? Poszukiwany cel Pułapki i pokusy Przekonywanie
Gdzie szukać argumentów? Zręczne przedstawienie tezy Ewolucja argumentacji
Rozdział 10. Sztuka wypowiadania się
Wybór narzędzi
Uwodzenie
Bez przesady
Umiejętność komunikowania
Lobbing bezpośredni czy pośredni?
Rozdział 11. Prosto do celu: lobbing bezpośredni
Spotkania Lekkie pióro
Działania public relations W ramach jakich struktur?
Rozdział 12. Potrzebny arbiter
Wkład ekspertów
Wypaczenia
Uwaga! Za jednym lobby może kryć się inne
Wnieść skargę... czy tylko udawać?
Wchodzić w grę z instytucjami
Rozdział 13. Techniki dżudo
Wkład własny
Metody alibi
Wślizgiwanie się w procedury administracji
Bycie częścią struktur
Granie jurysdykcją
Rozdział 14. Zwracanie się do opinii publicznej
Uwaga na opinię publiczną!
Droga poprzez reklamę
Efekt masy
Granie wizerunkiem
Dezinformacja
Droga poprzez technologię
Czwarta władza
Jak pracować z administracją? Wobec „polityk"
Rozdział 15. Niezbędnik lobbysty i ewaluacje
Wybór narzędzi Reguły i pułapki Dwuwymiarowy wpływ
Rozdział 16. W poszukiwaniu finansowania
Znajomość rodzajów środków pomocy Właściwe wykorzystanie pomocy Przygotowanie przyszłości Środki i zwroty
Rozdział 17. Bez czci i wiary?
A metody „bananowe"?
Kilka reguł
Płaszczyzna publiczno-prywatna

CZĘŚĆ TRZECIA: AKTORZY
Rozdział 18. Wieża Babel
Wygrać razem Ponad państwami Misje i organizacje W terenie Lobbing regionów A co z instytucjami?
Rozdział 19. Deputowani i parlamenty
Zawsze komunikacja...
Deputowani i wywieranie wpływu
O dobrym wykorzystaniu zgromadzeń
Jak się zbliżyć do deputowanych?
To w komisji przebiega właściwa praca ustawodawcza
Intergrupy, czyli grupy międzyklubowe
Złote reguły
Rozdział 20. U technokratów
W skórze urzędników Jak wejść?
Rozdział 21. Od merostwa do ronda Schumana
Lobbing na miejscu Czy można wpływać na państwo? Korzyści z członkostwa w UE Pośrednicy i system wahadłowy
Rozdział 22. Ekipa
Pięć twarzy lobbysty Jak umiejscowić funkcję? Jakie metody wewnętrzne? Jaki profil? Ludzie z branży
Rozdział 23. Wkład profesjonalistów
Co mogą wnieść konsultanci?
Umiejętności profesjonalistów
Zalety wynikające z pozycji lobbysty
Wady
Jak wybrać doradcę?
Jak pracować z lobbystą?
Podsumowanie
Odpowiednie narzędzie w odpowiednie ręce
Najważniejsze użyte skróty
Bibliografia
Słowniczek lobbysty - podstawowe pojęcia
Aneksy do wydania polskiego
Indeks


  Cena:

Ilość

przechowalnia

46,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska