Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MECHANIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Zarządzanie jakością w przemyśle maszynowym. Ćwiczenia
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
100
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 10,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Niniejsza publikacja jest uzupełnieniem wydania książkowego z 2005 r., poświęconego problematyce jakości w przemyśle maszynowym i skupia się głownie na praktycznym wykorzystaniu narzędzi jakości do oceny procesu produkcyjnego. Zasadniczo zajmowano się prezentacją podstawowych narzędzi jakości, których szersze omówienie wymagało zastosowania zapisów powstałych w realnych procesach produkcyjnych. W wielu przypadkach wykorzystano wyniki pomiarów udostępnione przez firmy mające wdrożony system zarządzania jakością ISO 9001 z Radomia i okolic.
Przytoczone przykłady wskazują na konieczność posługiwania się metodami rozwiązywania problemów i narzędziami jakości dla osiągnięcia podstawowego celu, jakim jest zadowolenie klienta.
W ćwiczeniach zamieszczonych w tym wydawnictwie przedstawiono kompendium wiedzy prezentowanej współcześnie przez różnych autorów, a dobranej przez autora w formie przydatnej dla studentów Wydziału Mechanicznego i pokrewnych wydziałów politechnik. Może ona stanowić również materiały pomocnicze dla organizacji, które niedawno wdrożyły lub zamierzają wdrożyć system zarządzania jakością wg ISO 9000.


Spis treści

Przedmowa

1.    Metodologia rozwiązywania problemów jakości
1.1.    Wybór problemu
1.2.    Postawienie problemu
1.3.    Poszukiwanie przyczyn
1.4.    Poszukiwanie rozwiązań
1.5.    Określenie kryteriów wyboru
1.6.    Porównywanie rozwiązań z kryteriami
1.7.    Prezentacja i wybór rozwiązań
1.8.    Wdrożenie rozwiązań oraz badanie i kontrola rezultatów

2.    Postępowanie przy rozwiązywaniu problemów jakości w firmie
2.1.    Metody i narzędzia jakości w TQM
2.2.    Podstawowe narzędzia jakości
2.2.1.    Karta obserwacji i zbierania danych
2.2.2.    Lista zbiorcza wad
2.2.3.    Wykresy
2.2.4.    Histogramy
2.2.5.    Diagramy korelacji
2.2.6.    Analiza Pareto

3.    Karty kontrolne jakości
3.1.    Wprowadzenie do zagadnień statystyki
3.2.    Karta kontroli według oceny liczbowej X – R
3.3.    Badanie wstępne procesu
3.4.    Obliczanie „tolerancji rzeczywistej” zdolności procesu i współczynnika wyśrodkowania procesu

4.    Statystyczne Sterowanie Procesami (SPC) – karty sterujące
4.1.    Ogólne zasady prowadzenia kart sterujących
4.1.1.    Rodzaje kart sterujących
4.1.2.    Zakładanie karty sterującej na przykładzie karty X – R
4.2.    Sterowanie jakością procesu
4.2.1.    Statystyczne badania odbiorcze

5.    Podstawy opracowania wyników pomiarów. Przykłady rozwiązywania zadań
5.1.    Wprowadzenie
5.1.1.    Pomiary i błędy pomiaru
5.1.2.    Rachunek błędów pomiarów
5.2.    Przykłady rozwiązań zadań
5.2.1.    Budowa histogramu rozkładu
5.2.2.    Obliczanie parametrów rozkładu
5.2.3.    Analiza Pareto
5.2.4.    Ocena wadliwości partii wyrobów
5.2.5.    Analiza danych za pomocą siatki rozkładu normalnego
5.2.6.    Obliczenie wskaźników zdolności procesu
5.2.7.    Zaprojektowanie karty kontrolnej X – R
5.2.8.    Ocena poprawności prowadzania karty kontrolnej
5.3.    Przykłady zastosowania nowych narzędzi jakości
5.3.1.    Przykład zastosowania „domu” jakości
5.3.2.    FMEA procesu

6.    Zadania do samodzielnego rozwiązywania

Testy i pytania kontrolne

Spis literatury

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Górska Ewa
Podręcznik zawiera najważniejsze informacje dotyczące procesu kształtowania, badania i oceny stanowisk pracy oraz otoczenia, przykłady rozwiązań opartych na badaniach autorki, schematy działań projektowych i diagnostycznych oraz propozycje eksperymentów do przeprowadzania w warunkach laboratoryjnych. Zawarte w nim informacje pozwalają na doskonalenie rozwiązań organizacyjnych i technicznych w aspekcie ergonomicznym.
Giergiel Józef, Giergiel Mariusz J.
Podręcznik „Mechanika ogólna” składa się z trzech części i obejmuje takie dziedziny, jak: statyka, kinematyka oraz dynamika. Podręcznik zawiera część teoretyczną, przykłady zadań, zadania do samodzielnego rozwiązywania wraz z odpowiedziami oraz zestaw pytań z teorii. Podręcznik jest rozszerzeniem i uzupełnieniem poprzednich pięciu wydań skryptu „Zbiór zadań z mechaniki ogólnej” autorstwa Józefa Giergiela.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-04-24 05:53
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.