Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MOTORYZACJA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Podstawy obsługiwania i napraw Pojazdy samochodowe
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
272
Okładka
twarda
Format
B5
Rok wydania
2009
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

53,00 zł

W podręczniku przedstawiono najistotniejsze zagadnienia związane z eksploatacją i naprawą pojazdów samochodowych. Opisano techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów, organizacyjne aspekty obsługiwania (systemy obsługowo-naprawcze, metody planowanie obsługi, indywidualizację cykli obsługiwanie w zależności od różnych czynników), zakres i czynności obsługiwania (ocenę stanu technicznego z wykorzystaniem metod diagnostycznych), wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów (w tym urządzenia kontrolno-pomiarowe i przegląd ważniejszych urządzeń), dokumentację warsztatową (m.in. dokumentację technologiczną, dokumentowanie prac obsługowych i napraw oraz bazy danych), problemy podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych, technologie napraw i regeneracji, linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze, zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów, zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych, ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów.
Odbiorcy książki: studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni technicznych o kierunkach samochodowym i pokrewnych (eksploatacja, transport itp.).

Spis treści:

Rozdział l. Techniczne i eksploatacyjne objawy zużycia pojazdów 15
1.1. Pojęcie eksploatacji samochodów 15
1.2. Subiektywne i obiektywne przyczyny zużycia pojazdów 18
1.3. Techniczne procesy zużycia pojazdów 21
1.4. Eksploatacyjne czynniki zużycia pojazdów 26
1.5. Główne aspekty procesów zużycia w tłokowym silniku spalinowym 26
1.6. Objawy zużycia zespołów pojazdów samochodowych 29

Rozdział 2. Organizacyjne aspekty obsługiwania
35
2.1. Systemy obsługiwania i użytkowania 35
2.2. Strategie obsługiwania pojazdów 41
2.3. Diagnostyczny system eksploatacji pojazdów 43
2.4. Organizacja pracy stacji obsługi 46
2.5. Zasady obsługi i diagnostyki pojazdów 47
2.6. Metoda wymiany zespołów i podzespołów 52
2.7. Sposoby wyznaczania obsług technicznych 53

Rozdział 3. Zakres i czynności obsługiwania
55
3.1. Technologie obsługiwania podstawowych zespołów pojazdów 55
3.1.1. Pojazd kompletny 56
3.1.2. Nadwozie pojazdu 57
3.1.3. Diagnozowanie układów podwozia 63
3.1.4. Analiza składu spalin 66
3.1.5. Ocena szyb samochodowych 68
3.1.6. Koła i ogumienie 69
3.1.7. Diagnozowanie silnika 70
3.1.8. Kompleksowa diagnostyka pojazdu 71
3.2. Urządzenia elektryczne i elektroniczne 72
3.3. Pokładowe systemy diagnostyczne OBD 73
3.3.1. Tryby i testy diagnostyczne pokładowych systemów OBD II 75
3.3.2. Rodzaje skanerów diagnostycznych OBD 84

Rozdział 4. Wyposażenie do obsługiwania i napraw pojazdów
88
4.1. Wymagania i wyposażenie dla stacji kontroli pojazdów SKP 88
4.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych 104

Rozdział 5. Dokumentacja warsztatowa
112
5.1. Dokumentacja technologiczna 112
5.2. Oprogramowanie komputerowe wspomagające pracę stacji obsługi 122
5.3. Warunki wstąpienia do sieci serwisowej 132
5.3.1. Warunki wstąpienia do sieci Bosch Service 133
5.3.2. Warunki wstąpienia do sieci Perfect Service 133
5.3.3. Warunki wstąpienia do sieci O.K. Serwis 134
5.4. Dokumentacja warsztatowa w autoryzowanych stacjach obsługi 134
5.4.1. Stacje obsługowo-naprawcze pojazdów Osobowych 134
5.4.2. Ruchome warsztaty naprawy samochodów 143

Rozdział 6. Podnoszenie poziomu usług w warsztatach i firmach transportowych
147
6.1. Autoryzowane serwisy obsługowo-naprawcze 147
6.2. Firmy transportowe 150
6.3. Rola marketingu w funkcjonowaniu warsztatów 154
6.4. Kontrola czynności obsługowo-naprawczych 156

Rozdział 7. Technologie napraw i regeneracji
160
7.1. Wprowadzenie 160
7.2. Kryteria i metody regeneracji części 161
7.2.1. Kryterium ekonomiczne 163
7.2.2. Kryteria technologiczne 165
7.2.3. Kryteria eksploatacyjne 166
7.2.4. Kryterium bezpieczeństwa 167
7.3. Metody regeneracji w naprawach części 167
7.4. Technologiczne procesy naprawy wybranych elementów pojazdów 168
7.5. Naprawa drobnych uszkodzeń szyb samochodowych 173
7.6. Lakierowanie renowacyjne i powypadkowe nadwozi 175
7.6.1. Rodzaje powłok lakierniczych 175
7.6.2. Dobór koloru lakieru 176
7.6.3. Przygotowanie powierzchni do lakierowania 178
7.6.4. Techniki nakładania renowacyjnych powłok lakierniczych 178
7.6.5. Farby wodorozcieńczalne i inne 182
7.6.6. Kabiny lakiernicze 184

Rozdział 8. Linie diagnostyczne i inne urządzenia obsługowe oraz naprawcze
186
8.1. Podnośniki samochodowe 186
8.2. Linie diagnostyczne i wyposażenie narzędziowe 193
8.3. Pomieszczenia pomocnicze i instalacje 210

Rozdział 9. Zasady podejmowania działalności gospodarczej w zakresie obsługi i naprawy pojazdów
211
9.1. Podstawowe czynności związane z podjęciem decyzji o uruchomieniu warsztatu obsługowo-naprawczego 211
9.2. Wymagania związane z prowadzeniem działalności gospodarczej 213
9.3. Ogólne wymagania prawne do projektowania zakładów obsługowo-naprawczych 214
9.4. Instalacje technologiczne 216
9.5. Wymagania dla stacji kontroli pojazdów 218

Rozdział 10. Zaopatrzenie zakładów obsługowo-naprawczych
221
10.1. Gospodarka materiałowa 221
10.2. Gospodarka magazynowa 222
10.3. Logistyczne sieci dystrybucji 226
10.4. GVO i unijna klauzula napraw 228
Rozdział 11. Ekologiczne aspekty funkcjonowania zakładów obsługowo-naprawczych pojazdów 231
11.1. Oddziaływanie motoryzacji na środowisko 231
11.2. Wyposażenie zakładów obsługowo-naprawczych ze względu na ochronę środowiska 233
11.3. Wymagania dotyczące stacji demontażu pojazdów 241
11.3.1. Sektor przyjmowania pojazdów 242
11.3.2. Sektor magazynowania przyjętych pojazdów 242
11.3.3. Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów 243
11.3.4. Sektor demontażu z pojazdów wyposażenia, części oraz materiałów nadających się do ponownego użycia lub odzysku 244
11.3.5. Sektor magazynowania przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia 245
11.3 .6. Sektor magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów 246
11.4. Elementy wyposażenia samochodów niepodlegające recyklingowi 246
11.5. Wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska w zakładach obsługowo-naprawczych 247
Literatura 249
Załączniki 260
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Lozia Zbigniew
Skrypt omawia zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do odbycia ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotów: "Diagnostyka samochodowa", "Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych", prowadzonych na Wydziale Transportu PW. Mogą z niego korzystać studenci innych wydziałów PW, w celu zapoznania się z problemami określania stanu technicznego pojazdów samochodowych.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-19 15:32
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.