UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Opel Astra I PROMOCJA!


  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł
59,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor: Etzold H. R.
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
336
Okładka
miękka
Format
A4
Rok wydania
2008
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł
59,00 zł

Samochody Opel Astra są wyposażone w silniki o różnej konstrukcji: silnik typu OHC z jednym wałkiem rozrządu lub silnik typu DOHC z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Silnik jest chłodzony cieczą i ustawiony poprzeczni do kierunku jazdy.

Cylindry są wykonane bezpośrednio w żeliwnym kadłubie. W przypadku zużycia lub porysowania gładzi można cylindry szlifować na wymiar naprawczy i zamontować tłoki nadwymiarowe. W silniku wysokoprężnym 1,7 wolnossącym (57 i 60 KM) można montować suche tuleje cylindrów, co umożliwia stosowanie tych samych tłoków lub nowych nominalnych. W dolnej części kadłuba znajduje się wał korbowy podparty na pięciu łożyskach. Obracając się na panewkach korbowody łączą wał korbowy z tłokami. Spód silnika stanowi miska olejowa, w której zbiera się olej potrzebny do smarowania i chłodzenia. Od góry do kadłuba jest przykręcona głowica odlana ze stopu lekkiego, mająca wciśnięte gniazda zaworów i stalowe prowadnice. Użyty na głowice stop aluminium odznacza się lepszą niż żeliwo zdolnością odprowadzania ciepła i niższym ciężarem właściwym. W konstrukcji komory spalania zastosowano tzw. poprzeczny przepływ gazów. Oznacza to, że z jednej strony głowicy napływa świeża mieszkanka paliwo-powietrzna, natomiast spaliny są wypychane na przeciwległą stronę głowicy. Poprzeczny przepływ zapewnia szybszą wymianę gazów. W głowicy znajduje się jeden lub dwa wałki rozrządu. Wałek rozrządu jest napędzany wałem korbowym poprzez pasek zębaty.

Silnik typu OHC (OHC = Over head camshaft): wałek rozrządu znajduje się w głowicy i uruchamia pionowo ustawione zawory poprzez dźwignie zaworów. Hydrauliczne kompensatory luzów samoczynnie kasują jakikolwiek luz między dźwigami a trzonkami zaworów. Tylko w silniku wysokoprężnym 60 kW/ 82 KM zastosowano tradycyjne popychacze zaworów. W silnikach tych należy w ramach przeglądów okresowych sprawdzać i w razie potrzeb regulować luz zaworów.

Silnik typu DOHC (Double over head camshaft): silnik szesnastozaworowy ma dwa wałki rozrządu w głowicy, z których jeden steruje zaworami dolotowymi, a drugi zaworami wylotowymi. Oba wałki są napędzane wspólnym paskiem zębatym. Krzyki wałków wywierają naciski na skośnie ustawione zawory poprzez popychacze hydrauliczne.

Smarowanie silnika zapewnia pompa oleju, umieszczona z przodu kadłuba i napędzana od wału korbowego. Zasysany z miski olej jest dostarczany otworami i kanałami do łożysk wału korbowego i wałka rozrządu oraz na ścianki cylindrów.

  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł
59,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska