UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Z prądem i pod prąd. Lubuskie instytucje kultury w nowym ładzie społecznym


Z prądem i pod prąd. Lubuskie instytucje kultury w nowym ładzie społecznym
  Cena:

Ilość

przechowalnia

20,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
201
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2004 - wyd. I
Język
polski
ISBN
83-89712-28-8
  Cena:

Ilość

przechowalnia

20,00 zł

Oddajemy w ręce Czytelnika książkę nietypową z wielu powodów. Po pierwsze, powstała ona w wyniku analizy badań w ramach polsko-niemieckiego programu badawczego w całości finansowanego przez Rząd Niemiec (łącznie z kosztami publikacji tej książki, ale nie stanowi raportu z tych badań w ścisłym tego słowa znaczeniu, więcej bowiem jest w niej naszych intuicji, mniemań, przypuszczeń, niż twardego wnioskowania na podstawie analizy danych statystycznych, Po drugie, książka nie jest jednolita metodologicznie i wyraźnie widać w niej dwie, na dodatek nieproporcjonalne, części. W jednej z nich przedstawiamy dane liczbowe z próbami typowej eksplikacji charakterystycznej dla ujęć pozytywistycznych, a w drugiej, o wiele obszerniejszej, stosujemy paradygmat analizy charakterystyczny dla badań jakościowych.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Dokumenty i narracje kierowników życia kulturalnego źródłem wiedzy o rzeczywistości kulturalnej w Lubuskiem
1. Gromadzenie informacji o instytucjach kulturalnych i stowarzyszeniach społeczno-kulturalnych w województwie lubuskim
2. Ogólny obraz instytucji kulturalnych w województwie lubuskim
2.1. Charakteiystylka sieci instytucji kulturalnych w województwie lubuskim
2.2. Ogólna charakterystyka form aktywności kulturalnej
2.3. ,,Geografia" zbadanych instytucji kulturalnych

Rozdział II. Oferty aktywności kulturalnej lubuskich instytucji w kontekście edukacyjnym
1. Dane organizacyjne
1.1. Poimy zajęć
1.2. Koszty uczestnictwa
1.3. Realizatorzy
1.4. Adresaci
1.5. Warunki uczestnictwa
2. Dane merytoryczne
2.1. Miejsce oferty w dziale programu
2.2. Dziedziny twórczych działań uczestników
2.3. Oferty ?teoretycznego" kształcenia

Rozdział III. Wizje działalności domów kultury w Lubuskiem rysowane przez ich kierowników
1. Tworzenie ofert aktywności kulturalnej
2. Cele działania ujawniane przez respondentów
3. Treści ofert aktywności kulturalnej
4. Adresaci ofert aktywności kulturalnej
5. Kultura popularna czy elitarna treścią aktywności kulturalnej w domach kultury
6. Rozumienie pojęcia sukces jako wyznacznik stylu pracy kierownika współczesnej instytucji kultury
7. Wizje pracownika domu kultury i uczestnika zajęć rysowane przez respondentów
7.1. Uczestnik jako podmiot wydarzeń w domu kultury
7.2. Modelowe sylwetki uczestników kreślone przez badanych
7.3. Wizje pracownika domu kultury
8. Rozwój zawodowy pracowników. Doskonalenie i dokształcanie zawodowe pracowników
9. Miejsce i znaczenie domu kultury w środowisku lokalnym
9.1. Postrzeganie miejsca domu kultury w środowisku lokalnym
9.2. Zmiany zachodzące w domach kultury i ich przyczyny
9.3. Relacje między domami kultury a przedstawicielami władz lokalnych

Rozdział IV. Scenariusze działalności domów kultury
1. VVprowadzenie
2. Scenariusz "podciągania dołów" - od kultury popularnej do kultury elitarnej
3. Scenariusz "Indywidualny rozwój i ekspresja osobowości poprzez aktywność w formach edukacji kulturalnej "
4. Scenariusz "Dla każdego coś miłego z igrzyskami w tle"
5. Scenariusz "Rozrywka, zabawa, )>igrzyska<(- tego ludzie potrzebują"

Rozdział V. Aktywność kulturalna i edukacyjna muzeów, bibliotek, galerii sztuki, stowarzyszeń społeczno-kulturalnych
1. Narratorzy o celach działalności instytucji
2. Projektowanie ofert aktywności kulturalnej
3. Kultura popularna czy elitarna treścią ofert instytucji
4. Treści ofert edukacji kulturalnej
5. Adresaci ofert aktywności kulturalnej
6. Rozumienie sukcesu przez narratorów

Rozdział VI. Scenariusze działalności muzeów, bibliotek, galerii sztuki, stowarzyszeń społeczno-kulturalnych
1. Scenariusz działalności instytucji typu edukacyjno-ekspresyjnego
2. Scenariusz działalności instytucji typu edukacyjnego
3. Scenariusz działalności instytucji typu promocyjno-komercyjnego
4. Scenariusz działalności grupy ?kultury alternatywnej"

Rozdział VII. Edukacja kulturalna dorosłych w uniwersytetach trzeciego wieku
1. Proces powstawania programu i cele działalności
uniwersytetów trzeciego wieku
2. Treści ofert aktywności kulturalnej
3. Adresaci działań edukacyjnych
4. Scenariusze działalności uniwersytetów trzeciego wieku
4.1. Scenariusz ?Stwarzanie wszystkim chętnym szansy spotkania z drugim człowiekiem, zdobycia wiedzy, ekspresji artystycznej"
4.2. Scenariusz ?Wspomaganie lokalnych elit kulturalnych - kreowanie kulturotwórczej roli inteligencji "

Rozdział VIII. Współpraca z Niemcami w świetle wypowiedzi kierowników instytucji kulturalnych w Lubuskiem
1. Niemcy jako partnerzy dyrektorów domów kultury w województwie lubuskim
2. Pracownicy muzeów, galerii, bibliotek, stowarzyszeń o współpracy z Niemcami
3. Autorzy scenariuszy o współpracy z Niemcami
4. Współpraca z Niemcami w świetle wypowiedzi kierowników uniwersytetów trzeciego wieku
5. Perspektywy współpracy z Niemcami

Zakończenie
Załącznik - wykaz zbadanych instytucji
Literatura cytowana
  Cena:

Ilość

przechowalnia

20,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska