Bogato ilustrowany, fachowy poradnik o obsłudze i naprawie samochodów
Peugeot 406 produkowanych w latach 1995-2002, w odmianach sedan i
kombi, z mechanicznymi pięciobiegowymi oraz automatycznymi
czterobiegowymi skrzynkami przekładniowymi, wyposażonymi w
czterocylindrowe silniki benzynowe:
- ośmiozaworowe 1,6 dm3 typu BFZ (XU5JP) o mocy 66 kW (90 KM);
- ośmiozaworowe 1,8 dm3 typu LFX (XU7JB) o mocy 66 KW (90 KM);
- ośmiozaworowe 2,0 dm3 typu RGX (XU10J2CTE) o mocy 110 kW (150 KM);
- szesnastozaworowe 1,8 dm3 typu LFY (XU7JP4) o mocy 82 kW (112 KM);
- szesnastozaworowe 2,0 dm3 typu RFV (XU10J4R) o mocy 99 kW (135 KM);
- szesnastozaworowe 2,0 dm3 typu RFR (EW10J4) o mocy 99 kW (138 KM).
Spis treści:
WIADOMOŚCI WSTĘPNE 9
Opis modeli 9
Identyfikacja samochodu 10
Eksploatacja samochodu 12
1. SILNIKI 1,6 ORAZ 1,8
1.1. Charakterystyka techniczna , 45
1.2. Obsługa i naprawa 53
1.2.1. Regulacja i sterowanie silnika 54
1.2.2. Naprawy niewymagające wymontowania silnika 76
1.2.3. Wymontowanie zespołu napędowego 86
1.2.4. Zamontowanie zespołu napędowego 87
1.2.5. Rozkładanie silnika 87
1.2.6. Składanie silnika 91
1.2.7. Układ smarowania 93
1.2.8. Układ chłodzenia 95
2. SILNIKI 2,0
2.1. Charakterystyka techniczna 100
2.2. Obsługa i naprawa 108
2.2.1. Regulacja i sterowanie silnika 108
2.2.2. Naprawy niewymagające wymontowania silnika 122
2.2.3. Wymontowanie zespołu napędowego 133
2.2.4. Zamontowanie zespołu napędowego 134
2.2.5. Rozkładanie silnika 134
2.2.6. Składanie silnika 137
2.2.7. Układ smarowania 139
2.2.8. Układ chłodzenia 141
3. SPRZĘGŁO
3.1. Charakterystyka techniczna 146
3.2. Obsługa i naprawa 146
3.2.1. Wymiana tarczy ciernej lub zespołu dociskowego 146
3.2.2. Sprawdzenie działania sterowania mechanicznego (silniki 1,6, 1,8 oraz 2,0) 148
3.2.3. Wymontowanie i zamontowanie sterowania hydraulicznego (silnik 2,0 turbo) 149
3.2.4. Sprawdzanie skoku pedału sprzęgła (silnik 2,0 turbo) 150
4. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA BE3/5
4.1. Charakterystyka techniczna 151
4.2. Obsługa i naprawa 152
4.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej 152
4.2.2. Rozkładanie skrzynki przekładniowej 154
4.2.3. Naprawa skrzynki przekładniowej 156
4.2.4. Składanie skrzynki przekładniowej 160
5. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA ML5T
5.1. Charakterystyka techniczna 165
5.2. Obsługa i naprawa 166
5.2.1. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej 166
5.2.2. Rozkładanie skrzynki przekładniowej 167
5.2.3. Naprawa skrzynki przekładniowej 170
5.2.4. Składanie skrzynki przekładniowej 175
5.2.5. Wymontowanie i zamontowanie mechanizmu różnicowego 175
5.2.6. Sprawdzenie mechanizmu różnicowego 176
6. AUTOMATYCZNA SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA
6.1. Charakterystyka techniczna 179
6.2. Obsługa i naprawa 180
6.2.1. Spuszczanie, napełnianie i sprawdzanie poziomu oleju 180
6.2.2. Wymontowanie i zamontowanie skrzynki przekładniowej 180
7. PÓŁOSIE NAPĘDOWE
7.1. Charakterystyka techniczna 183
7.2. Obsługa i naprawa 183
7.2.1. Wymontowanie półosi 184
7.2.2. Zamontowanie półosi 184
8. UKŁAD KIEROWNICZY
8.1. Charakterystyka techniczna 186
8.2. Obsługa i naprawa 187
8.2.1. Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej 187
8.2.2. Wymontowanie i zamontowanie wału kierownicy 189
8.2.3. Regulacja luzu przekładni kierowniczej 190
8.2.4. Wymontowanie i zamontowanie drążka kierowniczego 191
8.2.5. Wymontowanie i zamontowanie zaworu rozdzielczego wspomagania hydraulicznego 191
8.2.6. Opróżnianie, napełnianie i odpowietrzanie hydraulicznego obwodu wspomagania 192
8.2.7. Sprawdzanie ciśnienia oleju w obwodzie wspomagania 192
8.2.8. Sprawdzanie regulatora pompy wspomagania 193
8.2.9. Wymontowanie, zamontowanie i naciąganie paska napędu osprzętu 193
9. ZAWIESZENIE PRZEDNIE
9.1. Charakterystyka techniczna 195
9.2. Obsługa i naprawa 196
9.2.1. Wymontowanie i zamontowanie kolumny zawieszenia 196
9.2.2. Rozkładanie i składanie kolumny zawieszenia 198
9.2.3. Wymontowanie i zamontowanie wahacza zawieszenia 199
9.2.4. Wymontowanie i zamontowanie drążka stabilizatora 199
9.2.5. Wymontowanie i zamontowanie ramy pomocniczej 200
9.2.6. Ustawienie kół przednich 200
9.2.7. Wymontowanie i zamontowanie zwrotnicy koła 202
9.2.8. Wymiana łożyska tocznego piasty koła 202
10. ZAWIESZENIE TYLNE
10.1. Charakterystyka techniczna 204
10.2. Obsługa i naprawa 205
10.2.1. Wymiana amortyzatora 205
10.2.2. Wymontowanie i zamontowanie wahacza podłużnego 205
10.2.3. Wymontowanie i zamontowanie wahacza dolnego 206
10.2.4. Wymontowanie i zamontowanie wahacza górnego 206
10.2.5. Wymontowanie i zamontowanie drążka regulacji zbieżności 207
10.2.6. Wymontowanie i zamontowanie belki tylnego zawieszenia 207
10.2.7. Sprawdzenie i regulacja ustawienia kół tylnych 209
10.2.8. Wymontowanie i zamontowanie osi piasty koła 209
10.2.9. Wymiana zespołu łożyska i piasty koła 210
11. UKŁAD HAMULCOWY
11.1. Charakterystyka techniczna 211
11.2. Obsługa i naprawa 212
11.2.1. Hamulce przednie .. 212
11.2.2. Hamulce tylne bębnowe 214
11.2.3. Hamulce tylne tarczowe 216
11.2.4. Układ uruchamiający 218
11.2.5. Hamulec awaryjny 221
11.2.6. Układ przeciwblokujący ABS 222
12. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE
12.1. Charakterystyka techniczna 227
12.2. Obsługa i naprawa 230
12.2.1. Alternator 230
12.2.2. Rozrusznik 232
12.2.3. Zestaw wskaźników, reflektory i lampy oświetlenia zewnętrznego oraz wycieraczki 233
12.2.4. Schematy instalacji elektrycznej 239
12.2.5. Tablica rozdzielcza 245
12.2.6. Ogrzewanie, przewietrzanie i klimatyzacja 249
12.2.7. Poduszki powietrzne 252
13. NADWOZIE
13.1. Charakterystyka techniczna 255
13.2. Obsługa i naprawa 255
13.2.1. Przednia część nadwozia 255
13.2.2. Drzwi 259
13.2.3. Szyby 262
13.2.4. Tylna część nadwozia 264
14. DANE OGÓLNE
15. ZMIANY KONSTRUKCYJNE SAMOCHODÓW PEUGEOT 406 Z SIlNIKAMI BENZYNOWYMI OD MODELI 1997 DO MODELI 2000
15.1. Silniki 1,6 oraz 1,8 274
15.1.1 Charakterystyka techniczna 274
15.1.2. Obsługa i naprawa 279
15.2. Silnik 2.0 (XU10J2/4) 285
15.3. Silnik 2.0 (EW10J4) 285
15.3.1 Charakterystyka techniczna 285
15.3.2. Obsługa i naprawa 289
15.4. Sprzęgło 302
15.5. Skrzynka przekładniowa typu BE3/5 303
15.6. Skrzynka przekładniowa typu ML5T 303
15.7. Skrzynka przekładniowa typu BE4/5 303
15.8. Automatyczna skrzynka przekładniowa typu ZF 4HP 20 304
15.9. Automatyczna skrzynka przekładniowa typu AL4 304
15.10. Półosie napędowe 304
15.11. Układ kierowniczy 305
15.12. Zawieszenie przednie 305
15.13. Zawieszenie tylne 307
15.14. Układ hamulcowy 308
15.14.1 Charakterystyka techniczna 308
15.14.2. Obsługa i naprawa 308
15.15. Wyposażenie elektryczne 309
15.15.1 Charakterystyka techniczna 309
15.15.2. Obsługa i naprawa 312
15.16. Nadwozie 316
15.16.1 Charakterystyka techniczna 316
15.16.2. Obsługa i naprawa 317
15.17. Dane ogólne 325