Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MOTORYZACJA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
440
Okładka
twarda
Format
B5
Rok wydania
2008
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

44,00 zł

Bogato ilustrowany wykład z zakresu konstrukcji nadwozi samochodów osobowych i pochodnych, z uwzględnieniem historii rozwoju, systematyki, budowy, projektowania, zarysu technologii produkcji, wybranych zagadnień eksploatacyjnych oraz tendencji rozwoju. Praktyczne rozwiązania zespołów nadwozi wraz z elementami wyposażenia i najnowszymi systemami bezpieczeństwa. 
 
Odbiorcy: studenci wyższych lat studiów magisterskich i inżynierskich kierunków mechanicznych o specjalności samochodowej i pokrewnych, słuchacze studiów podyplomowych w zakresie budowy pojazdów samochodowych, inżynierowie o specjalności samochodowej i pokrewnych, uczniowie techników samochodowych.

Spis treści:

Od Autora 
 
Część I. Zagadnienia ogólne 
 
1. Znaczenie i funkcje nadwozia
 
1.1. Funkcja użytkowa nadwozia 
1.2. Funkcja techniczna nadwozia 
1.3. Inne funkcje nadwozia 
1.4. Definicja nadwozia 
 
2. Historia i ewolucja nadwozi 
2.1. Okres początkowy Antique (do końca 1905 roku) 
2.2. Okres Veteran (lata 1906-1918) 
2.3. Okres Vintage (lata 1919-1930) 
2.4. Okres Classic (lata 1931-1947) 
2.5. Okresy Modern i Total effective (po 1948 roku) 
 
3. Klasyfikacje i podziały 
3.1. Klasyfikacja nadwozi według formy zewnętrznej 
3.1.1. Nadwozia zamknięte 
3.1.2. Nadwozia otwarte 
3.1.3. Nadwozia mieszane (kombinowane) 
3.1.4. Nadwozia pochodne użytkowe 
3.2. Podział na sektory handlowe 
3.3. Podział nadwozi według przeznaczenia użytkowego 
 
Część II. Budowa nadwozi 
 
4. Ogólna budowa nadwozi samochodów osobowych
 
4.1. Koncepcja nadwozia 
4.1.1. Wymagania prawne 
4.1.2. Czynniki marketingowe 
4.1.3. Czynniki techniczne 
4.2. Ergonomia 
4.2.1. Człowiek w samochodzie 
4.2.2. Wymiary wewnętrzne 
4.2.3. Inne czynniki ergonomiczne 
4.3. Przestrzeń bagażowa 
4.4. Wymiary zewnętrzne 
4.4.1. Długość całkowita i rozstaw osi 
4.4.2. Szerokość całkowita i rozstawy kół 
4.4.3. Wysokość całkowita 
4.4.4. Zwisy przedni i tylny 
4.4.5. Kąty natarcia i zejścia oraz kąt rampowy 
4.4.6. Kąt pochylenia szyby przedniej 
4.5. Architektura nadwozi 
4.5.1. Uwagi ogólne 
4.5.2. Bryła nadwozia jako całość 
4.5.3. Szczegóły bryły nadwozia 
4.5.4. Wnętrze nadwozia 
4.5.5. Tuning nadwozia 
4.6. Aerodynamika 
4.6.1. Rozwój i pojęcia podstawowe 
4.6.2. Opory aerodynamiczne 
4.6.3. Optymalizacja kształtu samochodów 
4.6.4. Aerodynamiczne aspekty bezpieczeństwa i komfortu 
4.6.5. Badania i symulacje komputerowe 
4.7. Bezpieczeństwo 
4.7.1. Uwagi ogólne 
4.7.2. Energia, siły i odkształcenia podczas kolizji 
4.7.3. Bezpieczeństwo czynne 
4.7.4. Bezpieczeństwo bierne 
4.7.5. Bezpieczeństwo prewencyjne 
4.7.6. Badania i symulacje komputerowe 
4.8. Ekologia 
4.8.1. Eliminacja szkodliwości 
4.8.2. Recykling 
4.9. Geometria powierzchni nadwozia 
4.9.1. Uwagi ogólne 
4.9.2. Pojęcia podstawowe 
4.9.3. Metody opracowywania powierzchni 
4.9.4. Sposoby tworzenia powierzchni w programach CAD 
4.10. Dokumentacja nadwozi 
4.10.1. Uwagi ogólne 
4.10.2. Opracowanie rysunkowo-modelowe 
4.10.3. Opracowanie komputerowe 
4.11. Zarys mechaniki i wytrzymałości nadwozi 
4.11.1. Obciążenia obliczeniowe 
4.11.2. Mechaniczny model kadłuba 
4.11.3. Prosta powierzchnia konstrukcyjna i półskorupowy schemat konstrukcji cienkościennej 
4.11.4. Obliczenia szczegółowe (MES) 
 
5. Ogólna budowa nadwozi pochodnych od nadwozi samochodów osobowych
 
5.1. Uwagi ogólne 
5.2. Czynniki wpływające na budowę nadwozi adaptowanych i pochodnych 
5.3. Nadwozia samochodów dostawczych 
5.3.1. Pojazdy dostawcze o nadwoziach adaptowanych z samochodów osobowych bez zmiany struktury 
5.3.2. Pojazdy dostawcze o nadwoziach adaptowanych z samochodów osobowych po niewielkiej zmianie struktury 
5.3.3. Pojazdy dostawcze o nadwoziach pochodnych od samochodów osobowych 
5.4. Nadwozia samochodów terenowych 
5.5. Nadwozia specjalizowane 
5.6. Rozwiązania specjalne 
 
6. Rozwiązania konstrukcyjne zespołów nadwozi
 
6.1. Struktury nośne 
6.1.1. Ramy nośne 
6.1.2. Struktury samonośne 
6.1.3. Budowa kadłubów zamkniętych 
6.1.4. Budowa kadłubów otwartych 
6.1.5. Materiały 
6.2. Poszycia zewnętrzne i pokrywy 
6.2.1. Poszycia zewnętrzne 
6.2.2. Pokrywy 
6.2.3. Wymagania montażowe 
6.3. Zewnętrzne elementy wyposażenia 
6.3.1. Zderzaki i listwy ochronne 
6.3.2. Okna 
6.3.3. Elementy ozdobne 
6.3.4. Dachy otwierane 
6.3.5. Inne elementy wyposażenia zewnętrznego 
6.4. Wewnętrzne elementy wyposażenia 
6.4.1. Tablica rozdzielcza 
6.4.2. Siedzenia i zagłówki 
6.4.3. Wykończenie pokryw 
6.4.4. Wykładziny wewnętrzne 
6.4.5. Inne elementy wyposażenia 
6.5. Wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo 
6.5.1. Pasy bezpieczeństwa 
6.5.2. Poduszki gazowe 
6.5.3. Inne systemy bezpieczeństwa 
6.6. Wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja 
6.6.1. Wymagania fizjologiczne i funkcjonalne 
6.6.2. Budowa układów wentylacji, ogrzewania i ochładzania wnętrza 
 
Część III. Uzupełnienia 
 
7. Zarys technologii produkcji
 
7.1. Uwagi ogólne 
7.2. Technologia kadłubów nadwozi 
7.3. Technologia elementów wyposażenia 
7.4. Technologia montażu głównego 
 
8. Zagadnienia eksploatacyjne 
8.1. Konserwacja nadwozi 
8.2. Naprawy nadwozi 
 
9. Tendencje rozwojowe
 
9.1. Koncepcja ogólna i walory użytkowe 
9.2. Architektura 
9.3. Struktury nośne, poszycia i pokrywy 
9.4. Wnętrze i wyposażenie 
 
Bibliografia

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Prochowski Leon
Podręcznik akademicki stanowiący systematyczny wykład obejmujący najważniejsze zagadnienia związane z teorią ruchu i dynamiką pojazdów samochodowych. Opisano podstawy teoretyczne, mechanikę toczenia się koła ogumionego, dynamikę i bilans mocy prostoliniowego ruchu samochodu, kinematykę, dynamikę i zachowanie stateczności w ruchu krzywoliniowym, kinematykę zawieszeń kół jezdnych, obciążenia dynamiczne i drgania pojazdu. Uwzględniono najnowsze osiągnięcia w dziedzinie konstrukcji samochodu. Odbio
Sowa Aleksander
Jeśli, Szanowny Czytelniku, postanowiłeś kupić samochód z drugiej ręki, to dla własnego dobra powinieneś poznać odpowiedzi na pytania: Dlaczego lepiej unikać zakupu auta u zawodowego handlarza? Kiedy należy podejrzewać, że sprzedający kłamie? Czemu lepiej przed sprzedającym udawać "jelenia"? Jak rozpoznać, czy przebieg samochodu został "skorygowany"? Po czym poznać, że auto uczestniczyło w wypadku? Dlaczego należy wnikliwie oglądać dokumenty samochodu? Co można sprawdzić podczas jazdy próbnej? K
Lozia Zbigniew
Skrypt omawia zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do odbycia ćwiczeń laboratoryjnych z przedmiotów: "Diagnostyka samochodowa", "Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych", prowadzonych na Wydziale Transportu PW. Mogą z niego korzystać studenci innych wydziałów PW, w celu zapoznania się z problemami określania stanu technicznego pojazdów samochodowych.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-21 14:59
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.