Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MARKETING
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
178
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7199-437-1

Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunku ,;Zarządzanie i inżynieria produkcji" jako pomoc do przedmiotu "Zarządzanie innowacjami" oraz dla kadr kierowniczych i pracowników przedsiębiorstw podejmujących wysiłki mające na celu polepszenie konkurencyjności swoich firm. Podręcznik składa się ź dwóch części, przy czym w części 1- Podstawy działalności innowacyjnej - omówiono tradycyjne sposoby podejścia do inicjowania innowacji, wspomagania możliwości twórczych innowatorów, zwłaszcza w doskonaleniu produktów i procesów, natomiast w części 2- System zarządzania innowacjami - przedstawiono aktualne uwarunkowania procesów innowacyjnych, ogólny zarys wymagań o charakterze standardowym, mający pomóc ukierunkować działalność innowacyjną zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach, oraz propozycję samooceny funkcjonowania takiego systemu w przedsiębiorstwie.
W części 2 znajdują się następujące rozdziały główne:
1. Infrastruktura systemu innowacyjnego
Z. Metody inicjowania innowacji
3. Ocena efektywności i ryzyka innowacji
4. Zarządzanie zmianami w organizacji
5. Ochrona własności intelektualnej
6. System zarządzania innowacjami
Podręcznik zawiera kompletne informacje prezentowane słuchaczom studiów podyplomowych pt. ?Zarządzanie innowacjami" (prowadzonych w Politechnice Rzeszowskiej wspólnie przez Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa oraz Wydział Zarządzania i Marketingu). Może on być również pomocnym materiałem uzupełniającym przy nauczaniu takich przedmiotów, jak:
? innowacje techniczne oraz zarządzanie innowacyjne;
? zarządzanie twórcze oraz zarządzanie wiedzą;
? zarządzanie procesowe oraz zarządzanie zmianami;
? przygotowanie produkcji oraz ochrona własności intelektualnej;
? metody rozwiązywania problemów oraz inne podobne.
Obecne potrzeby rozwojowe Polski wskazują na konieczność znacznego polepszenia innowacyjności naszej gospodarki, co wymaga nie tylko odpowiednich decyzji i programów ogólnokrajowych, lecz również potrzebnego zasobu wiedzy dla organizatorów i uczestników działań innowacyjnych. Mimo że innowacje stanowią element działalności twórczej, to poprzez świadome i ukierunkowane działania stymulujące można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo generowania innowacji potrzebnych poszczególnym organizacjom. Również potrzeby konkurencyjności oraz ogólnych systemów zarządzania organizacjami mogą być z powodzeniem rozwiązywane z pomocą wielu nowych inicjatyw innowacyjnych. Potrzeby w tym zakresie i zasady ich wspierania zostały już dość dobrze sformułowane. Aby skuteczniej realizować uruchomione programy w skali kraju i jego regionów, konieczna jest wiedza wykonawców w tym zakresie oraz wola wykorzystania możliwości, jakie są w dyspozycji władz i przedsiębiorstw w celu usprawnienia działań innowacyjnych.
Zdajemy sobie sprawę, że temat jest bardzo obszerny, a sposoby postępowania bardzo zróżnicowane w zależności od wielkości, historii rozwoju, poziomu technicznego, wiedzy i kompetencji personelu i in. Dlatego, jako autorzy, będziemy wdzięczni uważnym czytelnikom za wszelkie uwagi dotyczące koniecznych uzupełnień lub zmian i sugestie podyktowane indywidualnymi doświadczeniami dotyczącymi treści podręcznika.

Spis treści:

Wprowadzenie

Indeks ważniejszych skrótów

1. O ewolucji świadomości, rozumu i pomysłowości (Jerzy Łunarski)
1.1. Zagadnienia ogólne
1.2. Innowacyjna działalność natury
1.3. Kształtowanie się zdolności poznawczych człowieka
1.4. O mechanizmach powstawania pomysłów innowacyjnychLiteratura

2. Konkurencyjność w dobie globalizacji (Jarosław Sep)
2.1. Znaczenie globalizacji w rozwoju gospodarczym
2.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej ocena
2.3. Strategie konkurowania
2.4. Organizacje oparte na wiedzy
2.5. Innowacyjność w rozwoju przedsiębiorstw
Literatura

3. Zarządzanie twórcze w organizacji (Teresa Bal-Woźniak, Teresa Piecuch)
3.1. Twórczość i kreatywność jako podstawy twórczego zarządzania
3.2. Wiedza i jej znaczenie dla rozwoju
3.3. Budowa organizacji uczącej się
3.4. Kapitał intelektualny organizacji i jego struktura
3.5. Organizacja prac zespołowych
Literatura

4. Metodologia rozwiązywania problemów (Władysław Zielecki, Teresa Piecuch)
4.1. Problemy i ich identyfikacja
4.2. Sposoby rozwiązywania problemów
4.3. Metody i narzędzia wspomagające rozwiązywanie problemów
4.4. Rozwiązywanie problemów w systemie Six Sigma
4.5. Rozwiązywanie problemów w systemie ACE TM
Literatura

5. Przygotowanie produkcji wyrobu jako przedsięwzięcie innowacyjne (Waldemar Koszela)
5.1. Projektowanie produktu
5.2. Techniczne przygotowanie produkcji
5.3. Wybrane metody wspomagające techniczne przygotowanie produkcji
5.4. - Techniki informatyczne wspomagające przygotowanie
i wytwarzanie wyrobu
Literatura

6. Procesy i technologie w organizacji (Dorota Stadnicka)
6.1. Procesy i ich znaczenie
6.2. Zarządzanie procesami
6.3. Mapowanie strumienia wartości
6.4. Technologie w organizacji i ich rozwój
6.5. Reengineering
Literatura

7. Podstawy działalności innowacyjnej (Jerzy Łunarski)
7.1. Potencjał i możliwości innowacyjne organizacji
7.2. Źródła pomysłów innowacyjnych
7.3. Procesy przygotowania i wdrażania innowacji
7.4. Struktura procesowa systemu zarządzania innowacjami
7.5. Strategie działań innowacyjnych
7.6. Cechy organizacji innowacyjnej
Literatura


Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Łunarski Jerzy
Niniejszy podręcznik stanowi kontynuację wcześniej wydanego podręcznika pt. Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami". Celem niniejszego podręcznika jest zaprezentowanie zarysu projektu standardu dotyczącego systemu zarządzania innowacjami oraz wskazanie ważnych problemów, których znajomość i umiejętność rozwiązywania są konieczne, jeśli system zarządzania innowacjami ma funkcjonować poprawnie, efektywnie i skutecznie.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-17 02:39
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.