UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. I - Wprowadzenie do metodyki prognozowania


Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. I - Wprowadzenie do metodyki prognozowania
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
55
Okładka
miękka
Format
145 x 205 [mm]
Rok wydania
2004 - wyd. II
Język
polski
ISBN
83-88229-51-6
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Współczesne, szybko zmieniające się i konkurencyjne warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej powodują, że decydującego znaczenia w ich efektywnym zarządzaniu nabiera informacja zorientowana na przyszłość. Zgodnie z opinią liderów przemysłu i finansów, jedną z najważniejszych umiejętności współczesnego menedżera powinna być zdolność do wykorzystania dostępnych mu danych do sporządzania prognoz i przewidywania przyszłego kierunku rozwoju zjawisk ekonomicznych. Im menedżerowie bardziej precyzyjnie zrozumieją czego należy oczekiwać w przyszłości, tym bardziej będą wykorzystywać pojawiające się szanse i tym skuteczniej unikać zagrożeń.
Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych dzisiaj w gospodarce jest znacznie większy niż w przeszłości. Prognozowanie jest umiejętnością, której znaczenie ciągle wzrasta. Wiedza prognostyczna staje się coraz bardziej wartościowa na rynku pracy. Menedżerowie oczekują od siebie i od współpracowników lepszego rozumienia przyszłości. Jednym z podstawowych zadań kształcenia uniwersyteckiego jest identyfikacja umiejętności, których będą potrzebowali absolwenci, aby sprawnie funkcjonować w ich przyszłym środowisku zawodowym. Szkoły wyższe, kształcące w zakresie nauk ekonomicznych, powinny zatem uwzględniać w swoich programach ważne elementy edukacji jakimi są wiedza i umiejętności z zakresu prognozowania.
Oddawany do rąk Czytelników podręcznik Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem przekazuje wiedzę, zarówno podstawową jak i zaawansowaną, z zakresu metod i narzędzi prognozowania gospodarczego. Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów zarządzania. Jego zawartość dostosowana jest zwłaszcza do programu przedmiotu prognozowanie i symulacje nauczanego na kierunku studiów zarządzanie i marketing. Zawarte w nim wiadomości mogą być również przydatne menedżerom, praktykom i politykom gospodarczym, działającym w różnych sferach gospodarki i administracji, oraz innym osobom zainteresowanym tą problematyką. Podręcznik składa się z dziewięciu odrębnych części. Tematyka poszczególnych części stanowi zwartą całość, która uwzględnia zakres materiału odpowiadającego poszczególnym etapom nauczania i zaawansowania Czytelników. Część pierwsza jest wprowadzeniem do metodyki prognozowania. W części drugiej omówiono zasady prognozowania na podstawie szeregów czasowych. Tematem części trzeciej jest prognozowanie szeregów czasowych z zastosowaniem modeli adaptacyjnych, a części czwartej - prognozowanie na podstawie klasycznych modeli tendencji rozwojowej. W części piątej przedstawiono wykorzystanie modeli ARIMA do prognozowania gospodarczego. Część szóstą poświęcono prognozowaniu na podstawie modeli ekonometrycznych. Część siódma dotyczy zastosowania w prognozowaniu metod sztucznej inteligencji. W części ósmej przedstawiono heurystyczne metody prognozowania. Część dziewiąta podręcznika przedstawia wykorzystanie różnych metod prognozowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Na końcu każdej części zamieszczono pytania i zadania, których samodzielne rozwiązanie pomoże Czytelnikowi ugruntować zdobytą wiedzę.
Zakres materiału przedstawionego w podręczniku nie wyczerpuje obszernej problematyki prognozowania gospodarczego i jego zastosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy, dokonując wyboru materiału i jego zakresu merytorycznego, oparli się na swoim kilkuletnim doświadczeniu w nauczaniu prognozowania na studiach magisterskich, podyplomowych i MBA oraz na doświadczeniach zdobytych w uczelniach zagranicznych. Wykorzystali też wiedzę praktyczną zdobytą dzięki stałej współpracy z gospodarką.
Autorzy wyrażają nadzieję, że ich podręcznik spotka się z życzliwym przyjęciem Studentów i innych Czytelników a także przyczyni się do wzrostu poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu prognozowania gospodarczego. Autorzy będą wdzięczni za wszelkie sugestie i opinie Czytelników.

Spis treści:

Wprowadzenie

1. Rola prognoz w działalności i rozwoju przedsiębiorstwa 
1.1. Znaczenie prognoz makro-i mikroekonomicznych 
1.2. Prognozowanie w działalności nowoczesnej firmy

2. Podstawowe pojęcia prognostyczne 
2.1. Rodzaje przewidywań przyszłości 
2.2. Podstawowe cechy prognozy

3. Proces i reguły prognozowania 
3.1. Struktura procesu i reguły prognozowania 
3.2. Etapy prognozowania 
3.3. Ocena jakości procesu prognostycznego

4. Klasyfikacja prognoz

5. Przykłady prognoz gospodarczych i społecznych

6. Problemy do samodzielnego rozwiązania

Literatura

  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska