Problemy diagnostyki przekładni planetarnych są przedmiotem wielu publikacji, których przegląd przedstawiono w[1]. W pracy tej przedstawiono różne techniki diagnozy a całość dyskusji jest skierowana głównie na wykrywanie uszkodzenia krytycznego jakim jest pęknięcie u podstawy zęba. W przedstawianej pracy rozszerzono zakres rozpatrywanych zagadnień. Przyjęto, że podstawą opracowania metody diagnostycznej jest analiza czynników wpływających na postać sygnału diagnostycznego, którą wcześniej wykorzystano przy opracowaniu metody diagnostycznej przekładni walcowych i stożkowych [2, 3, 4, 5, 6]. Jak wynika z tych prac czynniki wpływające na postać sygnału diagnostycznego można podzielić na konstrukcyjne, technologiczne, eksploatacyjne, zmiana stanu obiektu (przekładni zębatej) Nawiązując do prac [7, 8, 9], jako punkt wyjścia do opracowania metody diagnostyki stanu przekładni planetarnej przyjęto analizę czynników eksploatacyjnych jakim jest losowo zmienne obciążenie (LZO). LZO jest identyfikowane na podstawie sygnału przyspieszeń. Otrzymany sygnał nie jest przebiegiem siły, lecz odpowiednim sygnałem przyspieszenia, który jest proporcjonalny do LZO. Procedura identyfikacji LZO jest związana z filtracją, obwiednią sygnału, i częstotliwościową analizą sygnału. Pierwszy krok identyfikacji jest filtracją pierwotnego sygnału filtrem pasmowym o częstotliwości środkowej filtru odpowiadającej pierwszej harmonicznej zazębienia. Do weryfikacji proponowanej metody diagnostycznej wybrano dwie przekładnie, jedną - przed podjęciem decyzji wymiany przekładni ze względu na nieodpowiedni stan techniczny, drugą - przekładnię nową umieszczoną w miejscu przekładni wymienionej. Tak więc otrzymano możliwość porównania dwóch przekładni znajdujących się w dwóch krańcowo różnych stanach technicznych. Wyniki wcześniej wykonanych pomiarów wskazywały, że przekładnie w różnych stanach mają różną podatność na zmiany obciążenia. Uzyskany wynik wykorzystano w przedstawianej metodzie diagnostycznej przekładni planetarnej (PP). Przeprowadzono również diagnozę stanu dwu pozostałych PP które wchodzą w skład układu napędowego.
Fragment wprowadzenia do rozdziału pierwszego
Spis treści:
Walter BARTELMUS, Radosław ZIMROZ
Metoda diagnostyki przekładni planetarnej
Paweł GOLDSZTEJN
Koncentracje wybranych pierwiastków w węglu brunatnym ze złożaości słowo w rejonie Konina
Justyna GÓRNIAK-ZIMROZ
Wykorzystanie systemów wspomagania decyzji w gospodarce odpadami
Leszek JURDZIAK
Cena węgla brunatnego jako wyznacznik podziału zysku w układach kopalń i elektrowni. Część I - propozycje podziału
Leszek JURDZIAK
Cena węgla brunatnego jako wyznacznik podziału zysku w układach kopalń i elektrowni. Część II - formuły cen węgla brunatnego
Leszek JURDZIAK
Cena węgla brunatnego jako wyznacznik podziału zysku w układach
kopalń i elektrowni. Część III - obliczenia cen i zysków dla
hipotetycznych danych
Elżbieta LIBER
Współdziałanie między źródłami wód termalnych Lądka Zdroju
Franciszek ROSIEK, Marek SIKORA, Jacek URBAŃSKI
Rewersja wentylacji głównej w kopalniach LGOM
Wojciech SAWICKI, Radosław ZIMROZ, Robert KRÓL, Szymon DYK
Badania diagnostyczne układów napędowych przenośników taśmowych w warunkach kopalni podziemnej miedzi
Beata WIKTOROWICZ
Formy migracji rozpuszczonych makroskładników szczaw Ziemi Kłodzkiej
Paweł P. ZAGOŻDŻON, Katarzyna ZAGOŻDŻON
Wstępna charakterystyka geologiczna sztolni po poszukiwaniach uranu w Jagniątkowie
Paweł P. ZAGOŻDŻON, Agnieszka KUCHTA
Stan rozpoznania krajowych zasobów granitu kar konoskiego
Radosław ZIMROZ
Optymalizacja procedury demodulacji z wykorzystaniem unormowanej sumy amplitud wstęg bocznych jako kryterium decyzyjne