Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Wiedza z psychologii rozwoju człowieka w praktyce społecznej
Dostępność: brak - zapytaj
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
150
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2002
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
  Cena:

przechowalnia

29,00 zł

W pracy ukazano możliwości wykorzystania wiedzy z psychologii rozwoju w praktyce. Stanowi ona uzupełnienie treści przedstawionych w podręczniku Psychologia rozwoju człowieka opracowanym przez Marię Przetacznik-Gierowską i Marię Tyszkową (tom 1) i Barbarę Harwas-Napierałę i Janusza Trempałę (tom 2), wydanych przez Wydawnictwo Naukowe PWN w latach 1996 i 2001. Zaprezentowano w nim niektóre możliwości stosowania wiedzy na temat rozwoju człowieka w ciągu życia, w odniesieniu do najważniejszych obszarów praktyki społecznej: w nauczaniu i wychowaniu, w odniesieniu do rodziny, a także w polityce społecznej, lecznictwie i rehabilitacji. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów psychologii, psychologów praktyków (np. terapeutów rodzinnych), szeroko rozumianej grupy wychowawców, pracowników socjalnych, pracowników służby zdrowia.

Knowledge of the psychology of man's development in social practice

In this work possibilities of using knowledge in the field of psychology of development in practice have been presented. It is a supplement for the handbook Psychologia rzowoju człowieka [Psychology of man's development] by Maria Przetacznik-Gierowska and Maria Tyszkowa (Volume 1) and Barbara Harwas-Napierała and Janusz Trempała (Vol. 2), published by Wydawnictwo Naukowe PWN [Polish Scientific Publisher] in 1996 and 2001. In it are presented some possibilities of applying knowledge on man's development during his/her lifetime with reference to the most important areas of social practice: in teaching and upbringing, with reference to family, and also in social policies, health care and rehabilitation. This book is dedicated to students of psychology, psychologists-practitioners (e.g. family therapists), educators of all types, social workers, health care workers.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Zastosowanie wiedzy psychologicznej o rozwoju człowieka w nauczaniu i wychowaniu (ANDRZEJ HANKAŁA)

1.1. Zastosowanie wiedzy o rozwoju człowieka w nauczaniu
1.1.1. Oddziaływania dostosowane do aktualnego poziomu rozwoju jednostki
1.1.1.1. Okres dzieciństwa i adolescencji
1.1.1.2. Okres dorosłości
1.1.2. Oddziaływania uwzględniające możliwości rozwojowe jednostki
1.1.2.1. Okres dzieciństwa i adolescencji
1.1.2.2. Okres dorosłości
1.2. Zastosowanie wiedzy o rozwoju człowieka w wychowaniu
1.2.1. Oddziaływania dostosowane do aktualnego poziomu rozwoju i specyfiki stadium rozwojowego jednostki
1.2.1.1. Okres dzieciństwa i adolescencji
1.2.1.2. Okres dorosłości
1.2.2. Oddziaływania uwzględniające możliwości rozwojowe jednostki
1.2.2.1. Okres dzieciństwa i adolescencji
1.2.2.2. Okres dorosłości
1.3. Refleksje końcowe
1.4. Podsumowanie

Rozdział 2. Wykorzystywanie wiedzy psychologicznej o rozwoju człowieka w odniesieniu do rodziny (BARBARA HARWAS-NAPIERAŁA)

2.1. Upowszechnianie wiedzy psychologicznej o rozwoju człowieka jako profilaktyka zaburzeń. Wiedza z zakresu ogólnej psychologii rozwoju jako podstawa profilaktyki
2.2. Wykorzystywanie wiedzy z psychologii rozwojowej na różnych etapach życia rodzinnego
2.2.1. Faza małżeńska pierwotna
2.2.2. Faza rodzicielska okresu przedszkolnego
2.2.3. Faza rodzicielska okresu szkolnego
2.2.4. Faza rodzicielska okresu dorastania
2.2.5. Faza małżeńska wtórna
2.3. Wiedza o kształtowaniu się ról związanych z płcią w profilaktyce zaburzeń funkcjonowania rodziny
2.3.1. Rodzice jako wzory osobowe i modele pełnienia ról płciowych
2.3.2. Rodzice jako źródło wzmocnień określonych zachowań społecznych związanych z płcią
2.3.3. Otoczenie jako niedostateczne źródło informacji o modelach ról płciowych
2.4. Zastosowanie wiedzy o rozwoju psychicznym w terapii rodzinnej
2.4.1. Podejście rozwojowe w oddziaływaniu na rodzinę
2.4.2. Koncepcja zadań rozwojowych w terapii rodzinnej
2.4.3. Wiedza z zakresu zdarzeń życiowych i kryzysów w terapii rodzinnej
2.4.4. Wiedza z psychologii rozwoju w stawianiu zadań w terapii rodzinnej
2.5. Wiedza z psychologii rozwoju w sądownictwie rodzinnym
2.5.1. Dziecko wobec sytuacji rozwodu rodziców
2.5.2. Skutki rozwodu rodziców dla rozwoju dziewcząt i chłopców. Wpływ nieobecności ojca na rozwój dziecka
2.6. Podsumowanie

Rozdział 3. Zastosowanie wiedzy psychologicznej o rozwoju człowieka w polityce społecznej, lecznictwie i rehabilitacji (ROMAN OSSOWSKI)
3.1. Rozwój psychiczny człowieka a problemy polityki społecznej
3.1.1. Zarys koncepcji polityki społecznej
3.1.2. Wykorzystywanie wiedzy o rozwoju dzieci i młodzieży w polityce społecznej
3.1.3. Wykorzystywanie wiedzy o rozwoju w okresie dorosłości w polityce społecznej
3.1.4. Wykorzystywanie wiedzy o rozwoju w wieku starzenia się w polityce społecznej
3.2. Zastosowanie wiedzy psychologicznej o rozwoju człowieka w lecznictwie. Wpływ choroby i niepełnosprawności na rozwój jednostki
3.2.1. Choroba i niepełnosprawność jako wyraz obniżonej wydolności organizmu
3.2.2. Choroba i niepełnosprawność w dzieciństwie i adolescencji a zagrożenia i szanse rozwoju
3.2.3. Choroba i niepełnosprawność w okresie dorosłości a zagrożenia i szanse rozwoju
3.2.4. Choroba i niepełnosprawność w wieku starzenia się
3.3. Wiedza o rozwoju psychicznym jednostki a problemy pomocy społecznej ludziom niepełnosprawnym
3.4. Podsumowanie
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Czapka Elżbieta
Przełom wieków wydaje się czasem zmierzchu ustalonego porządku monoideologicznego. Nie istnieje już całościowy, skategoryzowany, jednoznaczny, budzący zaufanie, obraz świata1. Jesteśmy świadkami przejścia od świata ?poszatkowanego", uporządkowanego, do rzeczywistości wieloznacznej, niepewnej, różnorodnej, w której fundamentalną zasadą staje się przeżywanie ambiwalencji, albowiem współczesność to heterogeniczność, nieokreśloność, przypadkowość i chaos. Przeżywamy - jak ujmuje to J. Baudrillard -
Rudzińska-Rogoża Aneta, Sinica Marian
Bezpośrednią inspiracją do powstania tej książki było zorganizowane 4 października 2003 roku przez Zakład Pedagogiki Opiekuńczej i Specjalnej Instytutu Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Zielonogórskiego we współpracy z Podyplomowym Studium Logopedycznym Instytutu Filologii Polskiej tejże Uczelni oraz terenowym Oddziałem Polskiego Towarzystwa Dysleksji i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Zielonej Górze seminarium naukowe pod hasłem: Dysleksja, podstawy teoretyczne, diagnoza, terapia.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-17 02:45
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.