UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych, tom II Tworzenie wiedzy o edukacji w naukach pedagogicznych


  Cena:

przechowalnia

59,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
380
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

59,00 zł

Trzytomowy podręcznik J. Gniteckiego stanowi próbę ujęcia całości spraw metodologii badań pedagogicznych z uwzględnieniem licznych ich kontekstów i uwarunkowań. Autor wychodzi od analizy statusu metodologicznego nauk pedagogicznych (tom I), następnie rozważa zagadnienie tworzenia wiedzy o edukacji (tom II), w końcu poddaje analizie metody badań pedagogicznych i sposoby przetwarzania wyników tych badań (tom III). Obszerny zestaw bibliograficzny obejmuje dobrze dobrane publikacje polskie i obcojęzyczne. Dzieło to będzie bardzo przydatnym podręcznikiem dla studentów i doktorantów, a także publikacją wartościową poznawczo dla pracowników naukowych.

Spis treści:

Wstęp

I. ZAŁOŻENIA KONSTRUOWANIA TEORII W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH

1. Pojęcie teorii i metateorii w naukach pedagogicznych
2. Ogólne założenia konstruowania teorii i metateorii w naukach pedagogicznych
3. Tworzenie reprezentacji wiedzy o edukacji: od rzeczywistości edukacyjnej do teorii pedagogicznej
4. Typy wyjaśnień stosowane w metodologii badań pedagogicznych
5. Przykłady tworzenia teorii pedagogicznej

II. OBRAZOWANIE JĘZYKOWE W BADANIACH NAUKOWYCH W PEDAGOGICE

1. Pojęcie deskrypcyjnego, predeskrypcyjnego i symbolicznego obrazowania językowego
2. Związek obrazowania językowego z badaniami empirycznymi, prakseologicznymi i hermeneutycznymi w pedagogice
3. Metaobrazowanie językowe jako podstawa tworzenia metateorii w pedagogice ogólnej

III. PODSTAWOWE KATEGORIE BADAWCZE W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH
1. Pojęcie i klasyfikacja kategorii badawczych w naukach pedagogicznych
2. Analiza porównawcza kategorii badawczych w pedagogice empirycznej, prakseologicznej i hermeneutycznej
3. Kategorie badawcze w różnych koncepcjach pedagogicznych

IV. STRUKTURA PROCESU BADAWCZEGO W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH

1. Pojęcie i kryteria doboru struktury procesu badawczego
2. Analiza porównawcza struktur procesu badawczego w pedagogice empirycznej, prakseologicznej i hermeneutycznej
3. Analiza szczegółowych czynności badawczych w kolejnych etapach struktury procesu badawczego

Uwagi końcowe
Aneks
Literatura
  Cena:

przechowalnia

59,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska