UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Adaptacja szkolna siedmiolatków


  Cena:

przechowalnia

18,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
75
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2004
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

18,00 zł

Poznanie wczesnoszkolnej adaptacji pierwszoklasisty jest bardzo istotne. Proces ten ma bowiem znaczący wpływ na całe życie dziecka, a przebiega w wyjątkowo niekorzystnych warunkach osobniczych i środowiskowych. Strona adaptująca się, czyli w omawianym przypadku dziecko siedmioletnie, dysponuje jeszcze niewielkim zasobem umiejętności i strategii przystosowawczych. Jego układ nerwowy cechuje niska odporność, za to wysoka wrażliwość i męczliwość. Środowisko, do którego dziecko próbuje się przystosować, jest dla niego całkowicie nowe pod względem narzucanych ról społecznych, norm i zasad postępowania, rytuałów, a często także i wartości. Pierwszoklasista jest więc w sytuacji, gdy slaby układ adaptacyjny musi pokonać wyjątkowo trudne przeszkody, a sukces lub porażka w znacznym stopniu wpływają na jego dalsze funkcjonowanie w szkole i na zachowania adaptacyjne przy rozwiązywaniu wszelkich zadań, w procesie edukacji, rywalizacji, samorealizacji i innych. 
Tematyka niniejszej pracy koncentruje się na przebiegu adaptacji wczesnoszkolnej. Przedstawione tezy oparte zostały zarówno na ilościowych badaniach empirycznych, jak i na bardziej otwartej analizie istotnych sytuacji i fenomenów szkolnych. Owa druga warstwa analiz jest próbą uchwycenia realnych znaczeń tych elementów rzeczywistości szkolnej, które nabierają wagi przez swoją powtarzalność, zagęszczenie i rytualizacje. Te ostatnie czynniki, nieuchwytne w pomiarze, stanowią ważne uzupełnienie analiz statystycznych i często zawierają większy ładunek prawd i wiedzy o szkole niż to, co można penetrować za pomocą standaryzowanego testu. 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
1. PROCES WCZESNEJ ADAPTACJI DZIECKA DO SZKOŁY
 
1.1. Pojęcie ?Przystosowanie? 
1.2. Przystosowanie do szkoły w badaniach nad dziećmi i młodzieżą 
1.3. Próg rozpoczęcia nauki szkolnej - bariery adaptacyjne 
1.4. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
2. PŁASZCZYZNY WCZESNOSZKOLNEGO FUNKCJONOWANIA DZIECKA 
2.1. Rola społeczna i możliwość jej zmiany 
2.2. Role społeczne pierwszoklasistów 
2.3. Pierwszoklasista jako uczeń 
2.4. Pierwszoklasista jako kolega 
2.5, Pierwszoklasista jako osoba 
2.6. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
3. SIEDMIOLATEK JAKO UCZEŃ 
3.1. Aktywność na lekcji jako składnik roli ucznia 
3.2. Aktywność jako praca na lekcji 
3.3. Komunikacja dzieci na lekcji 
3.4. Aktywność poza pracą i komunikacją 
3.5. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
4. ROLA RODZINY DZIECI ROZPOCZYNAJĄCYCH NAUKĘ 
4.1. Aktywność dzieci z różnych socjokultur rodzinnych 
4.2. Warunki do nauki w domu 
4.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
5. ROLA CZYNNIKÓW BIOPSYCHICZNYCH W POCZĄTKACH NAUKI SZKOLNEJ 
5.1. Biologiczne wyznaczniki aktywności 
5.2. Związek rozwoju poznawczego, psychomotorycznego i społecznego z aktywnością 
5.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
6. PIERWSZOKLASISTA JAKO KOLEGA 
6.1. Styl integracji rówieśniczej 
6.2. Ograniczenia procesów integracji koleżeńskiej 
6.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzające-kontrolne 
 
7. PIERWSZOKLASISTA JAKO OSOBA
 
7.1. Obraz szkoły w oczekiwaniach pierwszoklasistów 
7.2. Obraz szkoły w percepcji pierwszoklasistów 
7.3. Komfort i dyskomfort psychiczny siedmiolatków w szkole 
7.4. Literatura dodatkowa i zadania poszerzające-kontrolne 
 
8. NIEPRZYSTOSOWANIE SZKOŁY DO DZIECKA 
8.1. Cechy wczesnoszkolnego funkcjonowania dzieci 
8.2. Dysfunkcyjne i dysadaptacyjne działanie szkoły 
8.3. Możliwości zmiany stylu pracy szkoły 
 
BIBLIOGRAFIA

  Cena:

przechowalnia

18,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska