Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Adaptacja szkolna siedmiolatków
Dostępność: brak - zapytaj
Specyfikacja książki
Ilość stron
75
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2004
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
  Cena:

przechowalnia

18,00 zł

Poznanie wczesnoszkolnej adaptacji pierwszoklasisty jest bardzo istotne. Proces ten ma bowiem znaczący wpływ na całe życie dziecka, a przebiega w wyjątkowo niekorzystnych warunkach osobniczych i środowiskowych. Strona adaptująca się, czyli w omawianym przypadku dziecko siedmioletnie, dysponuje jeszcze niewielkim zasobem umiejętności i strategii przystosowawczych. Jego układ nerwowy cechuje niska odporność, za to wysoka wrażliwość i męczliwość. Środowisko, do którego dziecko próbuje się przystosować, jest dla niego całkowicie nowe pod względem narzucanych ról społecznych, norm i zasad postępowania, rytuałów, a często także i wartości. Pierwszoklasista jest więc w sytuacji, gdy slaby układ adaptacyjny musi pokonać wyjątkowo trudne przeszkody, a sukces lub porażka w znacznym stopniu wpływają na jego dalsze funkcjonowanie w szkole i na zachowania adaptacyjne przy rozwiązywaniu wszelkich zadań, w procesie edukacji, rywalizacji, samorealizacji i innych. 
Tematyka niniejszej pracy koncentruje się na przebiegu adaptacji wczesnoszkolnej. Przedstawione tezy oparte zostały zarówno na ilościowych badaniach empirycznych, jak i na bardziej otwartej analizie istotnych sytuacji i fenomenów szkolnych. Owa druga warstwa analiz jest próbą uchwycenia realnych znaczeń tych elementów rzeczywistości szkolnej, które nabierają wagi przez swoją powtarzalność, zagęszczenie i rytualizacje. Te ostatnie czynniki, nieuchwytne w pomiarze, stanowią ważne uzupełnienie analiz statystycznych i często zawierają większy ładunek prawd i wiedzy o szkole niż to, co można penetrować za pomocą standaryzowanego testu. 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
1. PROCES WCZESNEJ ADAPTACJI DZIECKA DO SZKOŁY
 
1.1. Pojęcie ?Przystosowanie? 
1.2. Przystosowanie do szkoły w badaniach nad dziećmi i młodzieżą 
1.3. Próg rozpoczęcia nauki szkolnej - bariery adaptacyjne 
1.4. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
2. PŁASZCZYZNY WCZESNOSZKOLNEGO FUNKCJONOWANIA DZIECKA 
2.1. Rola społeczna i możliwość jej zmiany 
2.2. Role społeczne pierwszoklasistów 
2.3. Pierwszoklasista jako uczeń 
2.4. Pierwszoklasista jako kolega 
2.5, Pierwszoklasista jako osoba 
2.6. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
3. SIEDMIOLATEK JAKO UCZEŃ 
3.1. Aktywność na lekcji jako składnik roli ucznia 
3.2. Aktywność jako praca na lekcji 
3.3. Komunikacja dzieci na lekcji 
3.4. Aktywność poza pracą i komunikacją 
3.5. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
4. ROLA RODZINY DZIECI ROZPOCZYNAJĄCYCH NAUKĘ 
4.1. Aktywność dzieci z różnych socjokultur rodzinnych 
4.2. Warunki do nauki w domu 
4.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
5. ROLA CZYNNIKÓW BIOPSYCHICZNYCH W POCZĄTKACH NAUKI SZKOLNEJ 
5.1. Biologiczne wyznaczniki aktywności 
5.2. Związek rozwoju poznawczego, psychomotorycznego i społecznego z aktywnością 
5.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzająco-kontrolne 
 
6. PIERWSZOKLASISTA JAKO KOLEGA 
6.1. Styl integracji rówieśniczej 
6.2. Ograniczenia procesów integracji koleżeńskiej 
6.3. Literatura dodatkowa i zadania poszerzające-kontrolne 
 
7. PIERWSZOKLASISTA JAKO OSOBA
 
7.1. Obraz szkoły w oczekiwaniach pierwszoklasistów 
7.2. Obraz szkoły w percepcji pierwszoklasistów 
7.3. Komfort i dyskomfort psychiczny siedmiolatków w szkole 
7.4. Literatura dodatkowa i zadania poszerzające-kontrolne 
 
8. NIEPRZYSTOSOWANIE SZKOŁY DO DZIECKA 
8.1. Cechy wczesnoszkolnego funkcjonowania dzieci 
8.2. Dysfunkcyjne i dysadaptacyjne działanie szkoły 
8.3. Możliwości zmiany stylu pracy szkoły 
 
BIBLIOGRAFIA

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Brągiel Józefa, Kurcz Alicja
Książka jest interesującą prezentacją wyników badań zespołowych związanych z zawodem pracownika socjalnego. Podejmuje ważne kwestie dotyczące europejskich i polskich wymiarów kształcenia i profesjonalizacji w pracy socjalnej oraz etyki i etycznych aspektów zawodu pracownika socjalnego. Prezentuje standardy umiejętności zawodowych w pracy socjalnej i samoocenę ich opanowania przez czynnych zawodowo pracowników socjalnych a także wybrane aspekty poczucia tożsamości z zawodem.
Grabińska Teresa
The investigation of the relation between philosophy and science focuses on the following issues: - Confronting scientific theories with the philosophical and methodological postulates of knowledge; - Confronting fragments of science history with the scenarios of science development worked out in the philosophy of science; - Idealization in modelling processes and determination of ontology of idealization results; - The structure and development of scientific theories aimed at reconstruction of
Błachnio Krystyna
Podręcznik zarysowuje podstawowe problemy współczesnej logopedii, ma charakter nowatorski i systemowy. Wartość naukowa i praktyczna książki jest integralnie związana z interdyscyplinarnym ujęciem problemów patologii mowy - przyczyn, objawów, diagnostyki, terapii i profilaktyki. Proponowane przez autorkę rozwiązania praktyczne mogą być przydatne w codziennej pracy terapeutycznej. Publikacja kierowana jest do studentów, nauczycieli akademickich, logopedów, psychologów, pedagogów, lingwistów
Jakubowska Honorata
Podręcznik składa się z czterech części: (1) Społeczne konstruowanie i postrzeganie starości. (2) Medialne reprezentacje starości. (3) Starość w perspektywie interdyscyplinarnej. (4) Starość miejsc i przedmiotów. Książka wnosi wartościowy wkład do badań przedmiotowych, jak również cenny zasób wiedzy dla praktyków - terapeutów i opiekunów.
Suświłło Małgorzata
Dynamika zmian cywilizacyjnych (politycznych, gospodarczych, społecznych i technologicznych) we współczesnym świecie powoduje, że nauczyciele stają wobec coraz to nowszych wyzwań edukacyjnych.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-08-22 04:51
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.