Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych. Co nauczyciel może zaczerpnąć z pracy terapeuty? NOWOŚĆ!
Dostępność: Chwilowy brak towaru
Wydawnictwo: Uniwersytet Opolski
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
217
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2017
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7395-742-8

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

przechowalnia

20,00 zł

Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohateraczarnej owcyaniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu „wyjście z roli”, czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone  stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Rodzina funkcjonująca prawidłowo a rodzina dysfunkcyjna
1. Rodzina i jej funkcje w ujęciu pedagogiczno – psychologicznym
2. Zaspakajanie potrzeb dziecka jako nadrzędne zadanie rodziny
3. Istota dysfunkcyjności systemu rodzinnego
4. Reguły rządzące życiem w rodzinie zdrowej i w rodzinie dysfunkcyjnej
5. Role przyjmowania przez dzieci wychowujące się w rodzinie dysfunkcyjnej

Rozdział II. Prawidłowości rozwoju emocjonalno – społecznego i kształtowanie się osobowości dziecka w kontekście wychowania się w rodzinie dysfunkcyjnej
1. Współczesne ujęcie pedagogiczne problematyki rozwoju człowieka
2. Rozwój uczuć i kontaktów społecznych w wieku niemowlęcym
3. Rozwój uczuciowy i społeczny oraz kształtowanie się osobowości dziecka w okresie poniemowlęcym
4. Rozwój emocjonalno – społeczny i kształtowanie się osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
5. Rozwój uczuciowy i rozwój społeczny oraz kształtowanie się osobowości w młodszym wieku szkolnym
6. Rozwój uczuciowy, rozwój działalności i kontaktów społecznych oraz kształtowanie się osobowości w okresie dorastania

Rozdział III. Specyfikacja pracy wychowawczej nauczyciela w szkole
1. Umiejętne poznawanie uczniów jako punkt wyjścia do pracy wychowawczej nauczyciela
2. Komunikowanie się nauczyciela z uczniami
3. Nauczyciel jako lider i jako tutor
4. Specyfikacja współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów

Rozdział IV. Nauczyciel z cechami terapeuty – możliwości organizowania pomocy i wsparcia uczniom w warunkach pracy szkoły
1. Podstawy organizowania procesu terapeutycznego
2. Specyfikacja kontaktu terapeutycznego
3. Wybrane techniki udzielania wsparcia terapeutycznego
4. Facylitator, czyli nauczyciel wspierający
5. Udzielenie prze nauczyciela uczniom wychowawczego wsparcia w warunkach pracy szkoły

Rozdział V. Diagnozowanie problemów osobistych uczniów pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych i podejmowanie stosownych oddziaływań wychowawczych
1. Potrzeba reagowania przez szkołę i nauczyciela na problemy uczniów wychowujących się w rodzinach dysfunkcyjnych
2. Praca nauczyciela z uczniem funkcjonującym w roli bohatera
3. Praca nauczyciela z uczniem funkcjonującym w roli czarnej owcy
4. Praca nauczyciela z uczniem funkcjonującym w roli aniołka
5. Praca nauczyciela z uczniem funkcjonującym w roli błazna

Rozdział VI. Opisy przypadków uczniów pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych
1. Agnieszka – przypadek trzynastoletniej uczennicy funkcjonującej w roli bohatera (opracowała Dorota Cieplińska)
2. Zosia -  przypadek piętnastoletniej uczennicy funkcjonującej w roli czarnej owcy (opracowała Katarzyna Adamowska)
3. Andrzej – przypadek piętnastoletniego ucznia funkcjonującego w roli aniołka (opracowała Elżbieta Molenda)
4. Adam – przypadek siedemnastoletniego ucznia funkcjonującego w roli aniołka (opracowała Marzanna Ossolińska – Olszyńska)
5. Jan – przypadek jedenastoletniego ucznia funkcjonującego w roli aniołka (opracowała Adriana Jarosz)
6. Bonusia -  przypadek piętnastoletniej uczennicy funkcjonującej w roli aniołka (opracowała Marzena Tatara)
7. Michał – przypadek trzynastoletniego ucznia funkcjonującego w roli błazna (opracowała Dorota Cieplińska)
8. Kasia – przypadek  szesnastoletniej uczennicy funkcjonującej w połączeniu ról aniołka i czarnej owcy (opracowała Katarzyna Adamowska)
9. Krzysiek – przypadek siedemnastoletniego ucznia funkcjonującego w połączeniu ról czarnej owcy i błazna (opracował Miłosz Krok)
10. Lewy – przypadek piętnastoletniego ucznia funkcjonującego w połączeniu ról czarnej owcy i błazna (opracowała Marzena Tatara)
11. Oskar – przypadek dziewięcioletniego ucznia funkcjonującego w połączeniu ról błazna i czarnej owcy (opracowała Joanna Wrona)

Zakończenie
Aneks. Arkusz diagnozy ucznia wraz ze wskazówkami do pracy wychowawczej
Bibliografia

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Romaniszyn Kazimierz M.
Multikauzalność, dynamika, a także – do pewnego stopnia – enigmatyczność problematyki sekt destrukcyjnych skłoniły autorkę do podjęcia analizy badawczej tego zjawiska na łamach niniejszej monografii. Analiza ta została przeprowadzona na płaszczyźnie nauk penalnych, w szczególności kryminologii.
Toroń Barbara
Ars educandi, czyli sztuka wychowania, którą zajmuje się pedagogika, to dzisiaj nie tylko rozwiązywanie problemów dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym i szkolnym. Zakres pola społecznego, jaki interesuje współczesnego pedagoga, to także m.in. samowychowanie i samokształcenie młodzieży i dorosłych, oddziaływanie wychowawcze instytucji wychowania pozaszkolnego
Kantowicz Ewa
Współczesne procesy profesjonalizacji w polu pomocy społecznej w wychowania wymagają złożonej procedury działań i stosowania różnych form ich systematyzacji. Działania zawodowe opierają się w większym lub mniejszym stopniu na naukowych podejściach, które zostały wypracowane w ciągu ostatniego stulecia w teorii i praktyce w tym obszarze.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-23 04:31
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.