UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Meandry zarządzania


Meandry zarządzania
  Cena:

Ilość

przechowalnia

27,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
160
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2016
Język
polski
ISBN
978-83-7348-686-7
  Cena:

Ilość

przechowalnia

27,00 zł

Zarządzanie to – w porównaniu do matematyki czy astronomii – stosunkowo młoda dyscyplina nauki, gdyż liczy niewiele ponad sto lat. Z tego chociażby powodu nie jest traktowane jako dyscyplina kompletna, niewymagająca dalszych badań i dyskusji. „Meandry” zawarte w tytule monografii wskazują, że współcześnie zwłaszcza zagadnienia dotyczące zarządzania cechują się zawiłościami oraz poszukiwaniami rozwiązań odzwierciedlających wielowymiarową naturę współczesnych organizacji i złożoność problematyki zarządzania.

Monografia "Meandry zarządzania" jest rezultatem prac naukowo-badawczych prowadzonych w Katedrze Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG. Składa się z dziewięciu rozdziałów ujętych w trzy części, poruszających następującą problematykę:

  • zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach zmiennego otoczenia,
  • zarządzanie morskimi portami jachtowymi,
  • działalność innowacyjna przedsiębiorstw,
  • gmina jako element struktury zarządzania państwem – zadania, organy władzy i zasady funkcjonowania,
  • koncepcja Smart Cities,
  • zarządzanie zmianą,
  • ludzie w zarządzaniu – współczesne społeczeństwo informacyjne,
  • zarządzanie wiedzą,
  • koncepcja systemu zarządzania informacjami.

Książka adresowana jest do praktyków, studentów, jak i naukowców chcących poszerzyć wiedzę w wymienionych obszarach.

Spis treści:

Przedmowa

Część I. Zarządzanie w podmiotach gospodarczych

Katarzyna Tubielewicz
Rozdział 1. Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu
1.1. Uwarunkowania zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem
1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa
1.3. Granice organizacji w warunkach turbulentnego otoczenia
1.4. Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.5. Podsumowanie

Marcin Forkiewicz
Rozdział 2. Praktyczne aspekty zarządzania morskimi portami jachtowymi
2.1. Morska turystyka żeglarska
2.2. Morskie porty jachtowe
2.3. Zarządzanie morskimi portami jachtowymi
2.4. Rekomendacje dla zarządzających morskimi portami jachtowymi

Marzena Grzesiak
Rozdział 3. Ocena działalności innowacyjnej w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach
3.1. Wstęp
3.2. Działalność innowacyjna w Polsce i w wybranych krajach Unii Europejskiej
3.3. Wnioski

Część II. Zarządzanie w organizacjach publicznych

Alicja Sekuła
Rozdział 4. Gmina w systemie zarządzania państwem
4.1. Samorząd terytorialny, jego specyfika i miejsce w systemie władzy publicznej
4.2. Cechy struktury organizacyjnej polskiego systemu samorządowego
4.3. Gmina podstawową jednostką samorządu terytorialnego
4.4. Podsumowanie

Aleksander Orłowski
Rozdział 5. Wprowadzenie do zarządzania miastami w Smart Cities
5.1. Wprowadzenie
5.2. Idea Smart Cities
5.3. Problemy Smart Cities
5.4. Podsumowanie

Część III. Wybrane aspekty zarządzania

Waldemar Dzienisz
Rozdział 6 Projektowanie ideału - niezbędny etap realizacji zarządzania zmianą
6.1. Wstęp
6.2. Zarządzanie a programy i projekty zmian
6.3. Zarządzanie zmianą
6.4. Zarządzanie zmianą w polskich organizacjach - obserwacje uczestniczące
6.5. Projektowanie ideału jako etap przygotowania projektu - programu zmian
6.6. Podsumowanie

Zbigniew Tomczak
Rozdział 7. Społeczeństwo informacyjne na podstawie wskaźników
7.1. Wstęp
7.2. Dyskusja nad definicją społeczeństwa informacyjnego
7.3. Wieloaspektowość społeczeństwa obywatelskiego
7.4. Mierniki poziomu rozwoju społeczeństwa informacyjnego
7.5. Współczynnik rozwoju społeczeństwa HDI
7.6. Analiza danych statystycznych
7.7. Podsumowanie

Franciszek Kutrzeba
Chapter 8. An Organie Approach to Knowledge Management
8.1. Introduction
8.2. Two natures of knowledge
8.3. Knowledge-creation as a dialectical process
8.4. DIKW-pyramid
8.5. Knowledge as a product
8.6. ASHEN - a model for organie knowledge management
8.7. Summary

Tomasz J. Rakowski
Chapter 9. Information Management Concept in the Face of Crises of Information Era
9.1. Introduction
9.2. Purpose
9.2. Existing Applications and Inspirations
9.3. The model
9.4. Expected Results
9.5. Possible difficulties
9.6. Summary

Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

  Cena:

Ilość

przechowalnia

27,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Dostępność: brak - zapytaj
przechowalnia
16,00 zł
Wydawnictwo: Wydawnictwo REA
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska