Książka dotyczy sposobu posługiwania się polską wersją programu w wersji AutoCAD 2016. Nowa wersja ksiązki obejmuje wiele podstawowych zagadnień oraz funkcje wprowadzone w wersji 2016 programu. Zawiera prezentację najważniejszych narzędzi stosowanych do tworzenia rysunków 2D wraz z opisem najbardziej przydatnych opcji, jak również zestawy ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Ostatni rozdział poświęcono na wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej na przykładzie tworzenia i modyfikacji brył. Zaprezentowane narzędzia zilustrowano wieloma zrzutami ekranowymi oraz przykładami. Omawiając narzędzia aplikacji przedstawiano także ogólne zasady tworzenia grafiki inżynierskiej, przez co mogą z niej korzystać również posiadacze starszej wersji aplikacji. Publikacja przedstawia od postaw zasady posługiwania się aplikacją AutoCAD, zatem jej odbiorcami mogą być osoby chcące samodzielnie poznać zasady pracy i narzędzia aplikacji, a także studenci uczęszczający na zajęcia z grafiki inżynierskiej i systemów CAD. Zawiera prezentację najważniejszych narzędzi stosowanych do tworzenia rysunków 2D wraz z opisem najbardziej przydatnych opcji, jak również zestawy ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Ostatni rozdział poświęcono na wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej na przykładzie tworzenia i modyfikacji brył. Zaprezentowane narzędzia zilustrowano wieloma zrzutami ekranowymi oraz przykładami. Omawiając narzędzia aplikacji przedstawiano także ogólne zasady tworzenia grafiki inżynierskiej.
Publikacja przedstawia od postaw zasady posługiwania się programem AutoCAD, zatem jej odbiorcami mogą być osoby chcące samodzielnie poznać zasady pracy i narzędzia aplikacji, a także studenci uczęszczający na zajęcia z grafiki inżynierskiej i systemów CAD.
Spis treści:
Wprowadzenie
1. Rozpoczęcie pracy w programem
1.1. Interfejs aplikacji
1.2. Rysunki
1.2.1. Tworzenie i otwieranie rysunków
1.2.2. Określenie jednostek i kątów
1.2.3. Określenie zakresu rysunku
1.2.4. Personalizacja ustawień
1.2.5. Zapisywanie rysunków
1.2.6. Zapisywanie rysunków jako szablonu
1.3. Pomoc
1.4. Ćwiczenia
2. Narzędzia rysunkowe
2.1. Narzędzia rysowania precyzyjnego
2.1.1. Współrzędne
2.1.2. Siatka i skok
2.1.3. Śledzenie biegunowe, kreślenie izometryczne i tryb orto
2.1.4. Lokalizacja i lokalizacja obiektu 3D
2.1.5. Śledzenie lokalizacji względem obiektów
2.1.6. Wiązania
2.2. Narzędzia rysunkowe dla linii
2.2.1. Linia
2.2.2. Półprosta
2.2.3. Linia konstrukcyjna
2.2.4. Multilinia
2.2.5 Polilinia
2.3. Narzędzie rysunkowe dla krzywych
2.3.1. Łuk
2.3.2. Splajn
2.4. Narzędzie rysunkowe punkt
2.5. Narzędzie rysowania figur
2.5.1. Okrąg
2.5.2. Elipsa
2.5.3. Wielobok
2.5.4. Prostokąt
2.6. Ćwiczenia
3. Narzędzia modyfikacyjne
3.1. Widoki i wybór obiektów
3.1.1. Widok
3.1.2. Wybór obiektów
3.2. Przegląd narzędzi modyfikacyjnych
3.2.1. Wymaż
3.2.2. Kopiuj
3.2.3. Przesuń
3.2.4. Obróć
3.2.5. Lustro
3.2.6. Odsuń
3.2.7. Szyk
3.2.8. Utnij
3.2.9. Wydłuż
3.2.10. Przedłuż
3.2.11. Rozciągnij
3.2.12. Przerwij
3.2.13. Skala
3.2.14. Fazuj
3.2.15. Zaokrąglij
3.2.16. Rozbij
3.2.17. Edplin
3.2.18. Dołącz
3.2.19. Gładkie łączenie linii i krzywych
3.2.20. Usuwanie powielonych obiektów
3.3. Ćwiczenia
4. Warstwy
4.1. Tworzenie warstw
4.2. Określenie właściwości i obiektów warstwy
4.3. Statusy warstw
4.4. Właściwości obiektów
4.5. Hiperłącza
4.6. Ćwiczenia
5. Bloki
5.1. Tworzenie bloków
5.2. Wstawianie bloków
5.3. Biblioteka bloków
5.4. Atrybuty
5.5. Bloki dynamiczne
5.6. Ćwiczenie
6. Napisy i kreskowanie
6.1. Narzędzia tekst i wtekst
6.2. Edycja napisów
6.3. Style tekstu
6.4. Kreskowanie i wypełnienie
6.5. Regiony i obwiednie
6.6. Ćwiczenia
7. Arkusze, rzutnie, widoki
7.1. Arkusze
7.2. Rzutnie
7.3. Tabele
7.4. Tabele stylów wydruku
7.5. Nazwane widoki
8. Wymiarowanie
8.1. Cechy wymiarowań
8.2. Rodzaje wymiarowań
8.2.1. Liniowe
8.2.2. Wyrównane
8.2.3. Szeregowy
8.2.4. Baza
8.2.5. Szybkie
8.2.6. Promień zaokrąglenia
8.2.7. Średnica
8.2.8. Kąt
8.3. Przemieszczanie wymiaru
8.4. Narzędzia dodatkowe
8.5. Tworzenie i edycja stylu wymiarowania
8.6. Ćwiczenie
9. Podstawy modelowania w 3D
9.1. Obszar roboczy 3D
9.2. Układy współrzędnych
9.3. Widoki i cieniowanie
9.4. Główne sposoby tworzenia obiektów 3D
9.5. Bryły standardowe i algebra Boole'a
9.6. Operacje logiczne na bryłach
9.7. Wyciągnięcie i przekręcanie
9.8. Narzędzia modyfikacyjne i bryły cienkościenne
9.9 Ćwiczenie
Skorowidz