UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Metoda analizy bezpieczeństwa czynnego pojazdów kolejowych


Metoda analizy bezpieczeństwa czynnego pojazdów kolejowych
  Cena:

przechowalnia

27,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 14,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
134
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2015
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

27,00 zł

Praca dotyczy badania i oceny bezpieczeństwa jazdy pojazdów kolejowych w kontekście zagrożenia wykolejeniem. Przedstawiona metoda oceny bezpieczeństwa czynnego opiera się na analizie zespołu czynników wpływających na prawdopodobieństwo wypadku. Czynniki te to między innymi poziom drgań mierzony za pomocą sygnałów przyspieszenia nadwozia i wózków pojazdu, a także jego prędkość jazdy i położenie geograficzne względem newralgicznych obiektów inżynierskich znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie toru (np. tunele, wiadukty, rozjazdy, stacje kolejowe).
W pracy omówiono m.in.: metody określania prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku, zasady oceny bezpieczeństwa, system monitorowania bezpieczeństwa, zagadnienie prognozowania bezpieczeństwa biegowego pojazdu kolejowego w czasie ewolucji tribologicznego zużycia profili poprzecznych kół i szyn.

Spis treści:

Przedmowa

Ważniejsze oznaczenia

1. WPROWADZENIE
1.1. Analiza stanu bibliografii w obszarze bezpieczeństwa czynnego pojazdów szynowych i metod ich badania
1.2. Zakres i cel pracy

2. BEZPIECZEŃSTWO POJAZDÓW SZYNOWYCH
2.1. Bezpieczeństwo czynne i bierne
2.2. Główne przyczyny obniżenia poziomu bezpieczeństwa ruchu pociągów
2.3. Powstawanie drgań w układzie mechanicznym pojazd szynowy - tor
2.4. Wypadki kolejowe - wybrane informacje statystyczne

3. STRUKTURA METODY OCENY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
3.1. Model przyczynowości wypadkowej
3.2. Wskaźniki i kryteria oceny
3.3. Podsumowanie

4. IDENTYFIKACJA WARUNKÓW JAZDY POJAZDU KOLEJOWEGO Z PUNKTU WIDZENIA BEZPIECZEŃSTWA
4.1. Przegląd i analiza wybranych wyników pomiarów
4.2. Podsumowanie

5. WYKORZYSTANIE ANALIZY ENERGETYCZNEJ DO OCENY BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM
5.1. Model wykolejenia
5.2. Przykłady wyników symulacji
5.3. Analiza wyników pomiarów
5.4. Podsumowanie

6. PROGNOZOWANIE BEZPIECZEŃSTWA PRZED WYKOLEJENIEM W PRZYPADKU POSTĘPUJĄCEGO ZUŻYCIA SZYN I KÓŁ
6.1. Model symulacyjny
6.2. Wyniki obliczeń zużycia profili szyn
6.3. Wpływ zużycia profili szyn na wartości siły pionowej i poprzecznej
6.4. Wpływ zużycia profili szyn na wartość wskaźnika Y/Q
6.5. Wyniki obliczeń zużycia profili kół
6.6. Wpływ zużycia profili kół na wartość siły poprzecznej i pionowej działających na zewnętrzne i wewnętrzne koło zestawu prowadzącego
6.7. Wpływ zużycia profili kół na wartość wskaźnika Y/Q
6.8. Podsumowanie i wnioski

7. ALGORYTMY I PROCEDURY MONITOROWANIA STANU BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO POJAZDU SZYNOWEGO NA PRZYKŁADZIE PRAKTYCZNYM...

8. PODSUMOWANIE

Spis tabel
Spis rysunków
Literatura
Summary
  Cena:

przechowalnia

27,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska