UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Studia nad czynnikami wpływającymi na obciążalność i charakterystyki tribologiczne poprzecznych hydrodynamicznych łożysk ślizgowych smarowanych wodą. Seria Monografie nr 150 NOWOŚĆ!


  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor:
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
183
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2015
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Niniejsza rozprawa jest próbą syntetycznego podsumowania aktualnego stanu wiedzy związanej z hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi smarowanymi wodą i zawiera najważniejsze wnioski i wyniki badań prowadzonych przez autora w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Znacząca większość materiałów i prezentowanych wyników nie była wcześniej publikowana, a pozostałe uzupełniono. Rozprawa składa się z siedmiu głównych rozdziałów. Pierwszy stanowi wstęp, w drugim zamieszczono przegląd literatury oraz charakterystykę poszczególnych typów łożysk smarowanych wodą. W trzecim sformułowano cel pracy i określono zakres badań konicznych do jego zrealizowania. W czwartym przedstawiono analizę teoretyczną, w piątym wyniki badań doświadczalnych typowych łożysk smarowanych wodą. Rozdział szósty zawiera opis zaprojektowanych przez autora nowych, prototypowych łożysk smarowanych wodą, w ostatnim zaś umieszczono podsumowanie pracy, wnioski końcowe i przewidywane kierunki dalszych badań.

Spis treści:

 

Wykaz ważniejszych oznaczeń

 

1. Wstęp i geneza podjętej tematyki badawczej

 

2. Hydrodynamiczne łożyska poprzeczne smarowane wodą – stan wiedzy

2.1. Rys historyczny

2.2. Ogólna charakterystyka łożysk smarowanych wodą

2.2.1. wpływa środka smarowego

2.2.2. Zalety

2.2.3. Problemy montażowo – eksploatacyjne

2.2.4. Materiały ślizgowe

2.2.5. Inne możliwości zwiększenia nośności

2.3. Grupy łożysk ślizgowych smarowanych wodą

2.3.1. Łożyska sztywne

2.3.2. Łożyska z podatną panewką

2.3.3. Łożyska ceramiczne

2.4. Modele teoretyczne łożysk ślizgowych smarowanych wodą oraz specyfikacja filmu wodnego w styku ślizgowym

2.4.1. Modele wykorzystujące równanie Reynoldsa

2.4.2. CFD – obliczeniowa mechanika płynów

2.4.3. FSI – oddziaływanie struktury z przepływem

2.5. Podsumowanie stanu wiedzy

2.5.1. Wnioski dotyczące istniejących konstrukcji

2.5.2. Wady i zalety

2.5.3. Specyfikacja filmu wodnego i możliwości zwiększenia nośności

2.5.4. Metodyka projektowania i metody obliczeniowe

 

3. Sformułowanie problematyki badawczej

 

4. Badania teoretyczne

4.1. Modele łożyska ze sztywną panewką wykorzystujący klasyczne równanie Reynoldsa

4.1.1. Model fizyczny

4.1.2. Model matematyczny

4.1.3. Pre- i post procesor

4.1.4. Panewka modelowa

4.1.5. Porównanie łożyska smarowanego wodą i olejem

4.1.6. Analiza wpływu przyjętego modelu wymiany ciepła

4.1.7. Wpływ wartości luzu łożyskowego na nośność i rozkład ciśnienia hydrodynamicznego

4.1.8. Wpływ błędów wykonania panwi

4.2. Model FSI

4.2.1. Model FSI łożyska z panewką sztywną

4.2.2. Model FSI łożyska z panewką podatną

4.2.3. Wpływ zmiany prędkości obrotowej

4.2.4. Wpływ wartości nacisków średnich

4.2.5. Wpływ podatności panewki

4.2.6. Wpływ wartości luzu łożyskowego

4.3. Wnioski z badań teoretycznych

 

5. Badania doświadczalne łożysk

5.1. Cel i obiekty badań doświadczalnych

5.2. Stanowisko badawcze

5.2.1. Głowica badawcza i sposób przenoszenia obciążeń

5.2.2. Układ pomiaru momentu tarcia

5.2.3. Zespół napędowy i układ automatycznego sterowania

5.2.4. Układy hydrauliczne

5.2.5. Dane techniczne

5.3. Badania porównawcze łożysk smarowanych wodą

5.3.1. Metodyka badań

5.3.2. Wał i głowica badawcza

5.3.3. Badane łożyska

5.3.4. Wyniki badań łożyska sztywnego

5.3.5. Wyniki badań łożyska gumowego

5.3.6. Wyniki badań łożyska polimerowego

5.4. Porównanie wyników badań doświadczalnych i teoretycznych

5.5. Podsumowanie i wnioski z wyników badań łożyska metalowego, gumowego i polimerowego

 

6. Budowa prototypów

6.1. Łożysko foliowe smarowane wodą

6.1.1. Koncepcja

6.1.2. Optymalizacja geometrii folii sprężystej i ślizgowej

6.1.3. Projekt

6.1.4. Opracowanie technologii wykonania folii podpierającej

6.1.5. Prototypy łożysk foliowych

6.1.6. Wnioski z badań pierwszych prototypów łożysk foliowych

6.2. Łożyska foliowe drugiej generacji

6.2.1. Koncepcja łożyska foliowego drugiej generacji

6.2.2. Doświadczalne badania charakterystyk sztywności materiałów przeznaczonych do budowy prototypów łożysk foliowych drugiej generacji

6.2.3. Prototyp łożysk foliowych drugiej generacji

 

7. wnioski końcowe i podsumowanie

7.1. Wnioski z przeprowadzonych badań

7.2. Podsumowanie i wnioski dotyczące dalszych badań

7.3. Podziękowania

 

Bibliografia

  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska