UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Oscylacje indukowane przez pilota w układzie pośredniego sterowania samolotem


Oscylacje indukowane przez pilota w układzie pośredniego sterowania samolotem
  Cena:

Ilość

przechowalnia

14,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 3
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
196
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007 - wyd. I
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

14,00 zł

System pośredniego sterowania samolotem umożliwia nadrzędną kontrolę wybranych parametrów lotu. Pilot poprzez zmianę położenia sterownic wpływa w tym układzie na przebieg procesu stabilizacji wybranych wielkości. System pośredniego sterowania znacznie redukuje obciążenie pilota i pozwala mu skupić uwagę na zasadniczym celu misji. Niestety, zastosowanie złożonych układów pośredniczących pomiędzy człowiekiem i maszyną może skutkować błędnymi odczuciami pilota, a w konsekwencji prowadzić do jego nieprawidłowych reakcji. Szczególnie istotnym elementem układu sterowania jest struktura zastosowanych praw sterowania samolotem oraz dynamika układów wykonawczych płaszczyzn sterowych. Właściwości tych elementów znacząco wpływają na przebieg interakcji pilota i samolotu, prowadząc w pewnych sytuacjach do wystąpienia zjawiska oscylacji indukowanych przez pilota.

Spis treści:

Wykaz skrótów i akronimów

1. Wstęp

2. Oscylacje indukowane przez pilota
2.1. Wprowadzenie
2.2. Klasyfikacja, skala PIOR
2.3. Przyczyny nieprawidłowych interakcji w układzie pilot-samolot
2.4. Optymalizacja właściwości pilotażowych i kompensacja PIO

3. Kryteria PIO
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kategoria I
3.2.1. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
3.2.2. Kryteria Gibsona
3.2.3. Kryterium Neala-Smitha
3.2.4. Inne kryteria
3.3. Kategoria II
3.3.1. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
3.3.2. Kryterium Neala-Smitha w dziedzinie czasu
3.3.3. Metoda Hessa z nieliniową dynamiką
3.3.4. Kryterium Dudy
3.4. Kategoria III
3.5. Analiza stosowalności kryteriów

4. Układ pośredniego sterowania samolotem SPS-1
4.1. Wprowadzenie
4.2. Ogólna charakterystyka SPS-1
4.3. Sterownica ręczna i funkcje kształtujące
4.4. Dynamika serwomechanizmów
4.5. Magistrale danych i układy pomiarowe
4.6. Prawa sterowania

5. Implementacja analitycznych kryteriów P10 kategorii I
5.1. Modelowanie właściwości systemu pośredniego sterowania
5.2. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
5.3. Kryteria Gibsona
5.4. Kryterium Neala-Smitha

6. Implementacja analitycznych kryteriów PIO kategorii II
6.1. Wprowadzenie
6.2. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
6.3. Kryterium Dudy

7. Badania symulatorowe z udziałem pilotów-operatorów
7.1. Stanowisko badawcze
7.2. Detektor PIO
7.3. Plan badań eksperymentalnych
7.4. Analiza wyników badań symulatorowych

8. Próby w locie
8.1. Wprowadzenie
8.2. System monitorujący i rejestracja danych
8.3. Loty doświadczalne
8.4. Analiza wyników z prób w locie

9. Kształtowanie właściwości układu pośredniego sterowania
9.1. Kompensacj a PIO
9.2. Zalecenia dotyczące doboru parametrów konstrukcyjnych

10. Podsumowanie

Literatura
Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Dodatek D

Streszczenie

Summary

  Cena:

Ilość

przechowalnia

14,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska