UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne


E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne
  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 14,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
178
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2017
Język
polski
ISBN
978-83-7348-613-3
  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Niniejsza książka jest poradnikiem metodycznym przeznaczonym dla nauczycieli akademickich, którzy interesują się e-learningiem i blended learningiem, czyli nauczaniem komplementarnym. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców - zarówno do osób mających już własne doświadczenia, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu metodyki, jak i do nauczycieli, którzy o e-learningu tylko słyszeli i do tej pory nie mieli ani okazji przyjrzeć się materiałom dydaktycznym stworzonym za pomocą narzędzi internetowych, ani sposobności uczestniczyć w jakichkolwiek szkoleniach lub programach edukacyjnych wykorzystujących Internet do nauczania.
Zawiera ona wieloaspektową analizę specyfiki środowiska e-learningowego oraz wpływu, jaki wywarły dwie główne teorie nauczania - behawioryzm i konstruktywizm - na programy online. Omówiono sposoby integracji zajęć tradycyjnych z komponentem e-learningowym stworzonym za pomocą narzędzi systemu do zarządzania kursami, jakim jest platforma Moodle, i innych aplikacji, a także typy materiałów dydaktycznych, które umożliwiają studentom osiągnięcie zamierzonych celów edukacyjnych oraz rozwinięcie wiedzy i różnorodnych umiejętności przydatnych w dalszej nauce i życiu zawodowym. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniom aktywizowania i motywowania uczących się do pracy w środowisku e-learningowym, a także metodom monitorowania ich aktywności, mającym na celu pozytywną stymulację i ocenę postępów. Przedstawiono również zalety i wady e-learningu z punktu widzenia studentów, nauczycieli akademickich i władz uczelni.


Spis treści:

Od Autora

1. Teorie, podejścia edukacyjne i metody uczenia się wykorzystywane do projektowania zajęć e-learningowych
1.1. Behawioryzm
1.1.1. Taksonomia Blooma i jej modyfikacje
1.1.2. Formułowanie celów-czasowniki behawioralne
1.1.3. Behawiorystyczne ocenianie
1.2. Konstruktywizm
1.2.1. Odmiany konstruktywizmu
1.2.2. Konstruktywistyczny nauczyciel
1.2.3. Materiały edukacyjne i narzędzia używane do ich stworzenia
1.2.4. Ocenianie postępów
1.2.5. Konstruktywizm w pigułce
1.3. Konstrukcjonizm
1.3.1. Uczeń i nauczyciel w środowisku konstrukcjonistycznym
1.3.2. Projekt LEGO / Logo
1.4. Konektywizm
1.5. Podsumowanie
1.6. Literatura uzupełniająca poświęcona behawioryzmowi, neobehawioryzmowi, konstruktywizmowi, konstrukcjonizmowi oraz konektywizmowi

2. E-learning i blended learning
2.1. Początki nauczania wspomaganego komputerowo
2.2. Fiasko edukacyjne
2.3. Nowoczesny e-learning
2.4. Blended learning, czyli nauczanie komplementarne
2.4.1. Połączenie mediów
2.4.2. Aplikacje do tworzenia zajęć blended
2.5. Literatura uzupełniająca poświęcona ogólnym zagadnieniom związanym z nauczaniem przez Internet

3. Zdobycie nowych umiejętności przygotowujących do uczenia się przez całe życie
3.1. Myślenie refleksyjne
3.2. Myślenie analityczne
3.3. Myślenie krytyczne
3.4. Umiejętność współpracy
3.5. Przyswajanie wiedzy i umiejętności
3.6. Literatura uzupełniająca dotycząca wpływu e-learningu na rozwój umiejętności

4. Projektowanie zajęć e-learningowych i blended learningowych
4.1. Efekt synergiczny
4.2. Sposoby integracji
4.3. Plan zajęć
4.4. Aktywności synchroniczne i asynchroniczne
4.5. Komponowanie materiałów edukacyjnych
4.5.1. Długość modułów
4.5.2. Dostępność
4.5.3. Kompozycja stron
4.5.4. Linki do materiałów uzupełniających
4.5.5. Linearność i nielinearność
4.6. Trudności wynikające ze złej koncepcji kursu e-learningowego
4.7. Zapewnienie jakości tworzonych i współtworzonych materiałów e-learningowych
4.8. Podsumowanie
4.9. Literatura uzupełniająca poświęcona tworzeniu zajęć w środowisku e-learningowym

5. Aktywizowanie studentów do pracy w środowisku e-learningowym
5.1. Koncepcja metodyczna kursu
5.2. Struktura kursu
5.3. Wsparcie
5.4. Zasoby i aktywności
5.4.1. Pytania do samooceny, punkty i zagadnienia do refleksji
5.4.2. Typy zadań
5.4.2.1. Zadania aktywne
5.4.2.2. Zadania refleksyjne
5.4.2.3. Zadania kolaboracyjne i kooperacyjne
5.4.2.4. Zadania dialogiczne
5.4.3. Tworzenie zasobów i aktywności za pomocą narzędzi platformy Moodle
5.5. Komunikacja i interakcja
5.5.1. Afordancje narzędzi
5.5.2. Rodzaje interakcji i komunikacji
5.5.3. Wyrażanie emocji
5.6. Nauczyciel
5.7. Studenci
5.8. Dynamika prowadzenia zajęć
5.9. Ewaluacja
5 9.1. Oceny formatywne i sumatywne
5.9.2. Quizy i testy
5 9.3. Współocenianie i samoocenianie
5.9.4. E-portfolia
5.9.5. Zalety i wady e-oceniania
5.10. Założenia behawioryzmu, konstruktywizmu i konstrukcjonizmu widoczne w przykładowych materiałach e-learningowych
5.11. Literatura uzupełniająca na temat pracy studentów w środowisku e-learningowym

6. Ocena własnego kursu e-learningowego

7. Zalety i wady e-learningu

8. Uwagi końcowe

Bibliografia
  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska