UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Sieć powrotna i prądy błądzące


  Cena:

przechowalnia

37,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
181
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
1995
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

37,00 zł

W najczęściej spotykanym systemie zasilania trakcji elektrycznej prądu stałego, dodatni biegun źródła prądu tzn. prostowników w podstacji trakcyjnej jest połączony z siecią jezdną, a ujemny z siecią szynową. Zatem prąd zasilający silniki trakcyjne pojazdu szynowego dopływa przez sieć jezdną a następnie przez szyny powraca do podstacji.

Spis treści:

1. Wstęp
2. Tory
2.1. Informacje i wymagania ogólne
2.2. Tory kolejowe
2.3. Tory tramwajowe
2.3.1. Charakterystyka ogólna
2.3.2. Tory wydzielone
2.3.3. Tory w jezdni ulic
2.4. Tory metra
2.5. Tory a sterowanie ruchem kolejowym
2.5.1. Obwody torowe
2.5.2. Parametry elektryczne torów
2.5.3. Odcinki izolowane
2.5.4. Izolowane złącza szynowe
2.5.5. Dławki torowe
2.5.6. Wpływ uszynień i urządzeń drenażu elektrycznego na pracę obwodów torowych
3. Połączenia powrotne
3.1. Wiadomości ogólne
3.2. Sieć kolejowa
3.2.1. Usytuowanie punktów powrotnych
3.2.2. Kable powrotne
3.2.3. Połączenia kabli z szynami
3.3. Sieć tramwajowa
3.3.1. Usytuowanie punktów powrotnych
3.3.2. Kable powrotne
3.3.3. Połączenia kabliz szynami
3.4. Połączenia powrotne sieci metra
4. Prądy błądzące
4.1. Wprowadzenie
4.2. Wielkość i charakter obciążeń tradycyjnych
4.3. Rozkład potencjałów i rozpływ prądów w szynach i w ziemi
4.3.1. Założenia do obliczeń
4.3.2. Potencjały i prądy w szynach przy obciążeniu skupionym
4.3.3. Potencjały i prądy w szynach przy obciążeniu równomiernie rozłożonym
4.3.4. Wpływ parametrów toru na wielkość prądów błądzących
4.3.5. Prądy błądzące w metalowych konstrukcjach podziemnych
4.3.6. Wpływ biegunowości zasilania sieci jezdnej na wielkość prądów błądzących
4.4. Oddziaływanie prądów błądzących na podziemne konstrukcje metalowe
4.4.1. Przesunięcie potencjału konstrukcji podziemnej
4.4.2. Korozyjne zagrożenia konstrukcji podziemnej
4.4.3. Konstrukcje żelbetowe
4.4.4. Tunel metra
5. Ochrona przed korozją powodowaną przez prądy błądzące
5.1. Klasyfikacja środków ochrony
5.2. Ograniczenie upływu prądu z torów trakcji elektrycznej
5.2.1. Zasady ogólne
5.2.2. Tramwaje
5.2.4. Metro
5.3. Ograniczenie prądów błądzących w podziemnych konstrukcjach metalowych
5.3.1. Właściwy wybór trasy konstrukcji podziemnej
5.3.2. Osłony izolujące
5.3.3. Sekcjonowanie konstrukcji podziemnych
5.4. Ochrona katodowa
5.4.1. Wiadomości ogólne
5.4.2. Ochrona galwaniczna
5.4.3. Drenaż elektryczny
5.4.4. Ochrona prądem z zewnętrznego źródła
5.4.5. Uboczne oddziaływanie ochrony katodowej
5.4.6. Rozruch, regulacja i eksploatacja ochrony katodowej
6. Badania i pomiary prądów błądzących
6.1. Wiadomości ogólne
6.2. Badania dla oceny stanu trakcyjnej sieci powrotnej
6.2.1. Pomiar potencjały szyn względem ziemi
6.2.2. Pomiar rezystancji przejścia torów
6.2.3. Pomiar różnicy potencjałów punktów powrotnych
6.2.4. Sprawdzenie rezystancji izolacji szyny ujemnej w podstacji trakcyjnej i izolacji kabli powrotnych
6.2.5. Sprawdzenie rezystancji złączy szynowych
6.2.6. Sprawdzenie stanu iskierników w połączeniach uziemiających i w uszynieniach
6.2.7. Sprawdzenie odizolowania szyn i konstrukcji uszynionych od sąsiednich konstrukcji metalowych
6.2.8. Sprawdzenie stanu odizolowania szyn i torów zelektryfikowanych od torów niezeletryfikowanych
6.3. Pomiary wykonywane na podziemnych konstrukcjach metalowych
6.3.1. Pomiar potencjału konstrukcji względem środowiska
6.3.2. Pomiar różnicy potencjałów między metalową konstrukcją podziemną i szynami
6.3.3. Pomiar rezystancji tunelu metra lub jego zbrojenia
6.3.4. Badanie obecności prądow błądzących w ziemi
6.4. Zastosowanie techniki numerycznej w pomiarach prądów błądzących
6.5. Punkty pomiarowo-kontrolne
6.6. Sprzęt pomiarowy
7. Projektowanie tramwajowej sieci powrotnej
7.1. Wprowadzenie
7.2. Podział sieci na odcinki oraz obliczanie rezystancji i obciążeń odcinków sieci szynowej
7.3. Obliczanie rozpływu prądów i spatków napięcia w szynach
7.4. Zastosowanie techniki numerycznej do projektowania sieci powrotnej
Literatura
  Cena:

przechowalnia

37,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Dostępność: brak - zapytaj
przechowalnia
Korniluk Włodzimierz, Woliński Waldemar Krzysztof
49,00 zł
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska