UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Nauczyciel wczesnej edukacji - konteksty i wyzwania


  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
322
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2012
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Dynamika zmian cywilizacyjnych (politycznych, gospodarczych, społecznych i technologicznych) we współczesnym świecie powoduje, że nauczyciele stają wobec coraz to nowszych wyzwań edukacyjnych. Wszelkie transformacje globalne (makro) wywołują zmiany kontekstów edukacyjnych w skali lokalnej (mikro). Można stwierdzić, że szkoła jest swoistym lustrem, w którym odbijają się problemy i kryzysy społeczne. Niepożądane zjawiska funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży, np. przemoc czy wymuszenia, pojawiają się na coraz niższym poziomie edukacyjnym, co wymaga od nauczycieli już na etapie edukacji początkowej szczególnych kompetencji wychowawczych i organizacyjnych. W tym kontekście coraz większego znaczenia nabiera potrzeba zmiany kształcenia i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, w tym także nauczycieli wczesnej edukacji.

Programy kształcenia przyszłych pedagogów powinno cechować podejście interdyscyplinarne, umożliwiające pogłębienie wiedzy pedagogicznej i zdobycie wiedzy z dyscyplin pokrewnych, a także rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych w pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz z ich rodzinami. Wydaje się, że wiedza o rozwoju dziecka, kompetencje związane z efektywnym nauczaniem czy umiejętnością monitorowania rozwoju ucznia są już niewystarczające, aby być dobrym nauczycielem.

Przyszli nauczyciele potrzebują wsparcia w etyce, aksjologii, estetyce i rozwijaniu w sobie nieoceniającego usposobienia. Jest to niezbędne między innymi po to, by lepiej rozumieć uczniów i towarzyszyć im w odkrywaniu świata. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej są specyficzną grupą zawodową, gdyż pracują z dziećmi w najważniejszym dla nich okresie rozwojowym. Wprowadzanie uczniów w świat języka, kultury, przyrody, techniki itp. wymaga szczególnych kwalifikacji i wyjątkowej osobowości. Kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji winna zatem cechować ciekawość świata i umiejętność stawiania pytań, a także otwartość na drugiego człowieka. Problemy tego rodzaju omawiane są w niniejszej książce.

Spis treści:

Wstęp

Część 1. Dylematy roli zawodowej nauczyciela wczesnej edukacji

Bogusław Śliwerski, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej między posłuszeństwem a oporem

Małgorzata Suświłło, W poszukiwaniu modelu profesjonalnego rozwoju nauczyciela wczesnej edukacji

Danuta Waloszek, Ciągłość i zmiana w zadaniach nauczyciela dzieci w wieku przedszkolnym

Małgorzata Kwiatkowska - góralczyk, O istotnych elementach kształcenia przyszłych nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego i osobowego

Jolanta Sajdera, Zastosowanie teorii społecznego uczenia się w praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji

Milena Kaczmarczyk, Pozytywne implikacje nonkonformizmu w pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Alina Kalinowska, Socjolizowanie uczniów klas najmłodszych na lekcjach mtematyki

Krzysztof Kruszko, Etyczno-praktyczny wymiar ściągania, czyli kto będzie uczył nasze dzieci

Część II Konteksty i wyznania wczesnej edukacji

Andrzej Olubiński, Podmiotowa aktywność wychowanka jako fasadowy cel procesów edukacyjnych (W świetle poglądów Ericha Fromma)

Beata Krzywosz-Rynkiewicz, Budowanie kolektywnej odpowiedzialności za wspólnie wytworzoną wiedzę w szkole

Małgorzata Judycka, Problematyka przemocy w szkole na tle standardów praw człowieka

Mirosława Nyczaj-Drąg, Dziecko, (dobre) wychowanie i edukacja jako wartości rodziców z klasy średniej

Marcelina Knop, Korepetycje - (wy)ceniony sposób zdobywania wiedzy

Ewa Skrzetuska, Indywidualizacja oceny w edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli

Mairita Folkmane, Ilva Skulte, Toy Story Updated: Repesentation of the New Media as Game Elements In Children Stories And Drawings

Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Popularyzacja matematyki wśród dzieci

Marcin Michalak, Dyskurs muzyki popularnej i dialog kultur jako wyznania oraz szanse dla wczesnej edukacji artystycznej

Maciej Kołodziejski, Zdolności muzyczne i twórczość dzieci utalentowanych matematycznie wświetle badań własych

  Cena:

Ilość

przechowalnia

29,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska