Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » TRANSPORT
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Koleje dużych prędkości. Infrastruktura drogi kolejowej
Dostępność: brak - zapytaj
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
119
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2012
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

przechowalnia

26,00 zł

W skrypcie scharakteryzowano rozwój kolei dużych prędkości w Europie oraz w kilku krajach pozaeuropejskich. Omówiono wymagania związane z kompatybilnością i interoperacyjnością techniczną kolei, oddziaływania na konstrukcję nawierzchni i obiekty inżynieryjne, jak również na otoczenie linii kolejowej w warunkach prowadzenia ruchu z dużymi prędkościami. Przedstawiono zasady projektowania układu i profilu linii dużych prędkości. Opisano klasyczne i niekonwencjonalne konstrukcje nawierzchni kolejowych eksploatowanych na omawianych liniach, jak również wymagania dotyczące podtorza. Poruszono problemy utrzymania drogi kolejowej dużych prędkości oraz ochrony środowiska. W skrypcie omówiono również zasady działania i stan rozwoju kolei magnetycznej, a także perspektywy dalszego rozwoju tych kolei.

Spis treści:

Przedmowa
Wstęp
1. Charakterystyka rozwoju kolei dużych prędkości (KDP)
1.1. Inicjatywy w zakresie przekształcania europejskiej sieci kolejowej
1.2. Historyczny rozwój kolei dużych prędkości w Europie
1.2.1. Francja
1.2.2. Niemcy
1.2.3. Włochy
1.2.4. Hiszpania, Portugalia, Turcja
1.2.5. Holandia i Belgia
1.2.6. Wielka Brytania
1.2.7. Polska
1.3. Rozwój kolei dużych prędkości w krajach pozaeuropejskich
1.3.1. Japonia
1.3.2. Chiny
1.3.3. Tajwan, Korea Południowa
1.3.4. Inne kraje pozaeuropejskie
2. Droga kolejowa linii dużych prędkości - ogólne wymagania
2.1. Kompatybilność i interoperacyjność techniczna składników KDP
2.2. Oddziaływania pojazdów na nawierzchnię kolejową i otoczenie linii KDP
2.3. Układ i profil linii dużych prędkości
3.  Infrastruktura drogi kolejowej dużych prędkości
3.1. Klasyczne konstrukcje nawierzchni kolejowych na liniach dużych prędkości
3.2. Nawierzchnie niekonwencjonalne na liniach dużych prędkości
3.3. Podtorze linii dużych prędkości
3.4. Obiekty inżynieryjne na liniach dużych prędkości
4. Oddziaływania wibroakustyczne i ochrona środowiska na liniach dużych prędkości
4.1. Wprowadzenie
4.2. Badania wpływu transportu kolejowego na środowisko
4.3. Charakter oddziaływań wibroakustycznych
4.4. Środki ograniczające oddziaływania wibroakustyczne
4.5. Wymagania ochrony środowiska
5. Utrzymanie nawierzchni kolejowej na liniach dużych prędkości
5.1. Wprowadzenie
5.2. Procesy degradacji nawierzchni na liniach KDP
5.3. Ocena stanu nawierzchni na liniach KDP
5.4. Specyfika utrzymania nawierzchni na liniach dużych prędkości
6. Kolej magnetyczna - odmienny system transportu szynowego dużych prędkości
6.1. Historia rozwoju kolei magnetycznej
6.2. Zasady działania kolei magnetycznej
6.3. Układ i profil linii oraz infrastruktura kolei magnetycznej
6.4. Tabor i organizacja ruchu
6.5. Projekty budowli kolei magnetycznych
6.6. Studia i perspektywy rozwoju kolei magnetycznej
7. Perspektywy rozwoju
Bibliografia
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Drabent Regina, Machholc Zenon, Siódmak Józef, Wieczorek Zbigniew
Niniejsze wydanie zostało gruntownie poprawione i uzupełnione. Opracowanie zawiera podstawowe wiadomości oraz instrukcje niezbędne do wykonania ćwiczeń laboratoryjnych z fizyki przez studentów studiów stacjonarnych i zaocznych wydziałów technicznych, technologicznych i przyrodniczych wyższych uczelni. Obejmuje opisy ćwiczeń aktualnie realizowanych w laboratoriach fizyki Katedry Fizyki i Biofizyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Dyduch Janusz, Moczarski Jarosław
Systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) pracują w zróżnicowanych, często ekstremalnych warunkach eksploatacji. Wieloletnie doświadczenie z eksploatacji tych systemów potwierdzają zależność ich poprawnego funkcjonowania od niezawodności części składowych oraz efektywnego zarządzania ich eksploatacją.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-22 12:34
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.