Opracowanie ma na celu
przedstawienie w sposób zwarty roli logistyki w przedsiębiorstwach
produkcyjnych. Szczególna uwagę poświęcono procesowi dystrybucji wyrobów
i obsłudze klientów. Jako studium przypadku posłużyły przedsiębiorstwa
polskiego sektora hutniczego. W zakresie tematyki optymalizacji
logistycznej przedstawiono wybrane metody stosowane w logistyce
produkcji, magazynowania i transportu. Zaproponowano metody pozwalające
na zastosowanie prostych narzędzi obliczeń komputerowych.
Podręcznik polecany jest studentom
wyższych uczelni, wydziałów technicznych i zarządzania oraz menedżerom
wszystkich szczebli zarządzania, zwłaszcza logistykom w
przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Logistyka - Geneza,Definicje,Istota,Zakres
1.1. Rys historyczny powstania logistyki
1.2. Definicje logistyki
1.3. Istota i cele logistyki
1.4. Zakres działalności logistycznej w przedsiębiorstwie
1.5. Koncepcja łańcuchowa wartości
Rozdział 2. Koncepcja logistyczno - marketingowa w przedsiębiorstwie
2.1. Założenia koncepcji logistyczno - marketingowej
2.2. Proces dystrybucji wyrobów przemysłowych
2.3. Obsługa klienta w ujęciu logistyczno - marketingowym
2.4. Zarządzanie kluczowymi klientami
2.5. Benchmarking w koncepcji logistyczno - marketingowej przedsiębiorstw
Rozdział 3.Logistyczne Centra Dystrybucji
3.1. Istota Logistycznych Centrów Dystrybucji
3.2. Geneza powstawania centrów serwisowych w przemyśle metalurgicznym
3.3. Rola centrów serwisowych w branży hutniczej
3.4. Usługi oferowane przedsiębiorstwom hutniczym
Rozdział 4. Systemy Informatyczne Wspomagające Zarządzanie Logistyczne
4.1. Wykorzystanie teorii gier w logistyce
4.2. Make-or-by i BEP w logistyce produkcji
4.3. Optymalizacja stanu minimalnego i wielkości zamówienia
4.4. Optymalizacja zadań transportowych i przydziału
Bibliografia