UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Modelowanie i badanie dynamicznych właściwości samobieżnych przeciwlotniczych zestawów rakietowych


Modelowanie i badanie dynamicznych właściwości samobieżnych przeciwlotniczych zestawów rakietowych
  Cena:

Ilość

przechowalnia

44,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
313
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2008
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

44,00 zł

Obiektem badań jest samobieżny przeciwlotniczy zestaw rakietowy. Obecnie na wyposażeniu wojska istnieje duża różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych takich zestawów. Przeprowadzenie niezależnej analizy teoretycznej dla każdego z nich wymaga opracowania wielu modeli. W monografii na przykładzie konkretnej klasy zestawu omówione zostaną podstawy teoretyczne skutecznego działania SPZR. Dzięki koncentracji rozważań na wybranej klasie zestawu można dokonać precyzyjnego studium dynamiki. Dokonując wyboru zestawu do analizy starano się uwzględnić możliwość uogólnienia uzyskanych wniosków na szerokie spektrum istniejących rozwiązań konstrukcyjnych SPZR. Rozważania dotyczą konkretnej struktury układu, którą starano się sformułować na tyle ogólnie, aby pozwalała na generalizację rozpatrywanych zagadnień.
Wybrany do analizy zestaw składa się z wyrzutni rakiet bliskiego zasięgu zainstalowanej na pojeździe samochodowym. W rakietach zaimplementowany jest system sterowania zapewniający samonaprowadzanie na cel metodą pasywną. Wyrzutnia to układ składający się z cokołu i z wieży, na której zamontowane są cztery prowadnice rurowe. Wewnątrz każdej prowadnicy umieszczony jest pocisk rakietowy. Zestaw obsługiwany jest przez dwóch ludzi, kierowcę i operatora. Kierowca prowadzi pojazd tak, aby ułatwić pracę operatorowi i zapewnić skuteczność działania zestawu. Operator lokalizuje cel i decyduje ile i które rakiety zostaną wystrzelone, a następnie tak przemieszcza platformę i prowadnice wyrzutni, aby przechwycić manewrujący obiekt ataku. Po jego przechwyceniu aktywowany jest układ śledzenia. W trakcie śledzenia odbywa się automatyczna identyfikacja nadlatującego celu. Zadaniem identyfikacji jest określenie, czy przechwycony obiekt to nieprzyjaciel. W przypadku pozytywnej odpowiedzi następuje przygotowanie pocisku do wystrzelenia.

SPIS TREŚCI

Wykaz najważniejszych oznaczeń

1. Wprowadzenie     
1.1.    Obiekt badań      
1.2.    Cel i zakres pracy     
1.3.    Przegląd literatury      

2. Metoda formułowania przestrzennego modelu samobieżnego przeciwlotniczego zestawu rakietowego     
2.1.    Model fizyczny zestawu przeciwlotniczego wraz z układami odniesienia     
2.2.    Model matematyczny zestawu przeciwlotniczego       
2.2.1.    Położenie brył i punktów materialnych oraz odkształcenie elementów podatnych     
2.2.2.    Prędkość brył i punktów materialnych oraz prędkość odkształcenia elementów podatnych      
2.2.3.    Energia kinetyczna     
2.2.4.    Energia potencjalna sprężystości i dyssypatywna funkcja Rayleigha
2.2.5.    Energia potencjalna jednorodnego pola sił grawitacyjnych     
2.2.6.    Siły niepotencjalne     
2.3. Podsumowanie       

3, Model fizyczny samobieżnego przeciwlotniczego zestawu rakietowego    
3.1.    Model fizyczny pojazdu samochodowego      
3.2.    Model fizyczny człowieka     
3.2.1.    Model fizyczny operatora      
3.2.2.    Model fizyczny kierowcy     
3.3.    Model fizyczny wyrzutni     
3.3.1. Układ prowadnica-rakieta     
3.4.    Model fizyczny pocisku rakietowego     
3.5.    Model fizyczny układu giroskopowego       
3.6.    Model celu     
3.7.    Podsumowanie       

4. Model matematyczny samobieżnego przeciwlotniczego zestawu rakietowego     
4.1. Równania ruchu pojazdu samochodowego      
4.1.1. Wymuszenie pochodzące od nawierzchni drogi      
4.2.    Równania mchu człowieka    
4.3.    Równania ruchu wyrzutni       
4.4.    Równania ruchu pocisku rakietowego     
4.4.1. Zależności kinematyczne      
4.5.    Równania ruchu układu giroskopowego      
4.5.1.    Układ sterowania      
4.5.2.    Równania więzów kinematycznych     
4.5.3.    Zależności kinematyczne      
4.6.    Równania ruchu celu     
4.7.    Równania równowagi     
4.8.    Podsumowanie       

5.    Symulacja numeryczna ruchu samobieżnego przeciwlotniczego zestawu rakietowego    
5.1.    Drgania pojazdu samochodowego    
5.2.    Wpływ oddziaływań na człowieka     
5.3.    Drgania wyrzutni     
5.4.    Ruch rakiet na wyrzutni       
5.5.    Sterowanie giroskopem     
5.6.    Ruch celu     
5.7.    Podsumowanie       

6.    Zastosowanie hybrydowego układu wibroizolacji do sterowania drganiami wieży wyrzutni     
6.1.    Redukcja drgań wieży    
6.2.    Wpływ stabilizacji wieży na ruch rakiet na wyrzutni     
6.3.    Wpływ stabilizacji wieży na sterowanie giroskopem    
6.4.    Wpływ stabilizacji wieży na drgania człowieka     
6.5.    Podsumowanie       

7.    Podsumowanie     

8.    Dynamika samobieżnego przeciwlotniczego zestawu rakietowego w płaszczyźnie pionowej    
8.1. Model fizyczny zestawu przeciwlotniczego wraz z układami odniesienia
8.1.1.    Model fizyczny pojazdu samochodowego      
8.1.2.    Model fizyczny operatora    
8.1.3.    Model fizyczny wyrzutni      
8.1.3.1.    Układ prowadnica-rakieta o dwóch stopniach swobody     
8.1.3.2.    Układ prowadnica-rakieta o trzech stopniach swobody     
8.1.4.    Model fizyczny pocisku rakietowego    
8.1.5.    Model fizyczny układu giroskopowego     
8.1.6.    Model celu      
8.1.7.    Podsumowanie     
8.2. Model matematyczny zestawu przeciwlotniczego      
8.2.1.    Równania ruchu pojazdu samochodowego     
8.2.1.1. Wymuszenie pochodzące od nawierzchni drogi      
8.2.2.    Równania ruchu operatora      
8.2.3.    Równania ruchu wyrzutni       
8.2.4.    Równania ruchu pocisku rakietowego      
8.2.4.1.    Pocisk rakietowy znajdujący się w górnej prowadnicy     
8.2.4.2.    Pocisk rakietowy znajdujący się w dolnej prowadnicy     
8.2.5.    Równania ruchu giroskopu       
8.2.5.1.    Układ sterowania      
8.2.5.2.    Równania więzów kinematycznych      
8.2.5.3.    Zależności kinematyczne      
8.2.6.    Równania ruchu celu     
8.2.7.    Równania równowagi       
8.2.8.    Podsumowanie      
8.3. Symulacja numeryczna ruchu zestawu przeciwlotniczego     
8.3.1.    Start rakiet z pojazdu samochodowego pozostającego w spoczynku
8.3.1.1.    Ruch rakiet na wyrzutni      
8.3.1.2.    Sterowanie giroskopem     
8.3.1.2.1. Zmiana wartości współczynnika wzmocnienia  
8.3.1.3.    Drgania układu prowadnic      
8.3.1.4.    Drgania platformy     
8.3.1.5.    Drgania człowieka       
8.3.1.6.    Ruch celu      
8.3.2.    Start rakiet z pojazdu samochodowego realizującego ruch podstawowy
8.3.2.1.    Wpływ charakterystyki drogi na ruch rakiet na wyrzutni
8.3.2.2.    Wpływ charakterystyki drogi na sterowanie giroskopem
8.3.2.3.    Wpływ charakteiy styki drogi na drgania układu prowadnic
8.3.2.4.    Wpływ charakterystyki drogi na drgania platformy       
8.3.2.5.    Wpływ charakterystyki drogi na drgania człowieka      
8.3.3.    Podsumowanie      
8.4. Podsumowanie

9. Zakończenie      
9.1.    Wnioski ogólne      
9.2.    Kierunki dalszych badań      

Dodatek     
Dodatek A. Wykaz szczegółowych oznaczeń
Dodatek B. Układy współrzędnych     

PIŚMIENNICTWO     
SUMMARY     

  Cena:

Ilość

przechowalnia

44,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska