UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Tribologiczne problemy modyfikacji środków smarowych cząstkami metali


  Cena:

Ilość

przechowalnia

31,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2010
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

31,00 zł

Monografia dotyczy zagadnień tribologicznych, związanych z wykorzystaniem proszków metali w procesach tarciowych. Przedstawiono w niej aktualny stan wiedzy dotyczący zastosowania proszków metali jako dodatków do środków smarowych w kinematycznych węzłach maszyn. Opisano procesy tworzenia warstw powierzchniowych elementach uczestniczących procesie tarcia ślizgowego, z uwzględnieniem ich właściwości eksploatacyjnych. Badania własne prowadzono w zakresie: badań tribologicznych i badań warstwy wierzchniej uczestniczącej w procesie tarcia. Wyniki badań zweryfikowano poprzez badania stanowiskowe sprężarek tłokowych i badania eksploatacyjne samochodu osobowego.

Spis treści:

Wstęp
1. Założenie i cel pracy
2. Charakterystyka procesów tribomechanicznych ślizgowych węzłów tarcia w środowisku środka smarowego
2.1. Rola środka smarowego w systemie tribologicznym
2.2. Podstawy fizykomechanicznych procesów w strefie tarcia przy zastosowaniu dodatków do środków smarowych
2.3. Dodatki cząstek metali do środków smarowych
2.4. Mechanizmy tworzenia warstewek powierzchniowych w warunkach tarcia przy zastosowaniu środka smarowego z dodatkiem cząstek metali
2.5. Podsumowanie w zakresie analizy oddziaływania dodatków do środków smarowych na proces tworzenia warstw w strefie tarcia
3. Analiza przepływu środka smarowego w strefie tarcia
3.1. Ogólna charakterystyka węzłów tarcia
3.2. Równania opisujące smarowanie płynne
3.3. Podstawowe zależności opisujące opór podczas tarcia mieszanego
4. Opory ruchu i model zużycia pary kinematycznej
4.1. Opory ruchu w węźle tarcia
4.2. Określenie adhezyjnej składowej siły tarcia
4.3. Model procesu zużywania pary kinematycznej w nieustabilizowanych i ustabilizowanych warunkach wymuszeń
5. Określenie warunków metaloznawczych i technologicznych połączeń różnoimiennych metali o sieci A1 i A2 (Stal - Cu, Mo) w środowisku środka smarowego
5.1. Pierwszy warunek powstania połączenia - struktura metali
5.2. Drugi warunek powstania połączenia - stan odkształceń i naprężenia styku metali
5.3. Trzeci warunek powstawania połączenia - zbliżenie powierzchni w styku ciał na odległość działania sił atomowych
6. Badania laboratoryjne tarcia i zużycia par kinematycznych w środowisku środka smarowego modyfikowanego cząstkami metali
6.1. Materiały użyte do badań
6.2. Urządzenia i metody badawcze dotyczące badań tribologicznych
6.3. Badania wstępne
6.4. Badania tribologiczne
6.5. Badania warstwy wierzchniej
7. Składowa adhezyjna siły tarcia oraz wartość zużycia jako kryterium oceny wpływu środka smarowego na parametry tarcia
7.1. Wyznaczenie sił tarcia dla układu tribologicznego: obrotowy krążek (cylinder) - nieruchomy element płaski
7.2. Wyznaczenie adhezyjnych parametrów siły tarcia
7.3. Wyznaczenie lokalnego współczynnika tarcia według współczynnika całkowitego (ogólnego)
7.4. Określenie zależności lokalnego współczynnika tarcia od globalnego
4.5. Obliczanie parametrów modelu tarcia w zakresie oddziaływań sprężystych cylindra i elementu płaskiego podczas zmiennych obciążeń
7.6. Model matematyczny zużycia elementów pary tribologicznej w środowisku środka smarowego modyfikowanego cząstkami miedzi
7.7. Analiza wyników badań i wnioski
8. Badania stanowiskowe i eksploatacyjne
8.1. Badania stanowiskowe nad określeniem wpływu proszku miedzi wchodzącego w skład środka smarowego na parametry użytkowe sprężarki tłokowej
8.2. Badania eksploatacyjne samochodu osobowego "Polonez"
9. Podsumowanie
Literatura
Streszczenie
  Cena:

Ilość

przechowalnia

31,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska