Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy
Dostępność: brak - zapytaj
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
112
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2010
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
  Cena:

przechowalnia

15,00 zł

Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Przedstawia oryginalne koncepcje autorskie oparte na wieloletnim własnym doświadczeniu dydaktycznym w szkołach wyższych. Praca jest więc dziełem nie teoretyków pedagogiki, lecz czynnych zawodowo nauczycieli akademickich.
 
Książka składa się z trzech części. Część I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym; część II dotyczy nieporuszonych w części I kwestii z zakresu pedagogiki ogólnej oraz szczegółowo analizuje dydaktykę szkoły wyższej; część III przedstawia ważne z punktu widzenia dydaktyki psychologiczne aspekty kształcenia akademickiego.

Spis treści

Przedmowa    
1. profesor Ulrich Schrade (Jan Zubelewicz)     

Część I. Z PEDAGOGIKI OGÓLNEJ (Bogusław Wolniewicz)    
I.    Idea szkoły wyższej
1.    Dwa typy szkoły    
2.    Rola społeczna inteligencji technicznej    
II.    Szkolnictwo w epoce duchowego zamętu
1.    Wielkie pęknięcie    
2.    Szkoła i wychowanie    
Literatura     

Część II. DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ (Ulrich Schrade)    
I.    Pedagogika jako wiedza o wychowaniu       
1.    Pedagogika - przedmiot i zadania badawcze       
2.    Dwie pedagogiczne koncepcje wychowania    
3.    Rodzaje szkół i kryteria ich odróżniania       
II.    Cele i zasady nauczania w szkole wyższej       
1.    Składowe procesu dydaktycznego w szkole wyższej        
2.    Regulacje prawne szkolnictwa wyższego. Cele ogólne i kierunkowe
3.    Operacyjne cele kształcenia     
4.    Zasady kształcenia    
5.    Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć    
III.   Formy kształcenia akademickiego    
1.    Niższe formy kształcenia akademickiego    
2.    Wyższe formy kształcenia akademickiego    
IV.   Blaski i cienie kariery akademickiej        
Literatura      

Część III. Z PSYCHOLOGII NAUCZANIA (Ewa Stanisławiak)    
I.    Studenci w świetle psychologii rozwoju człowieka    
1.    Wprowadzenie       
2.    Uczenie się osób dorosłych — możliwości i ich wykorzystanie   ....
II.    Motywowanie do uczenia się       
1.    Czy warto się uczyć? O roli motywacji wewnętrznej    
2.    Czy to się powiedzie? O roli wiary w sukces       
3.    Czy uczenie się będzie przyjemne? O roli zadowolenia        
III.   Znaczenie kar i nagród. O wyższości nagradzania       
1.    Jak stosować kary?       
2.    Jak stosować nagrody?    
IV.   Radzenie sobie ze stresem nauczania    
Ważniejsze terminy    
Literatura
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Kucner Andrzej, Opara Stefan, Zielewska-Rudnicka Beata
W książce w 18 rozdziałach omówione zostały zagadnienia dotyczące zarówno podstawowych pojęć filozofii (jej przedmiotu, antropologii filozoficznej, poznania, właściwości wiedzy, prawdy, ontologii, natury bytu, ontologii, aksjologii, etyki, estetyki, nauki, historiozofii), jak i niezwykle istotne ze współczesnego punktu widzenia problemy i koncepcje filozofii ekologii.
Schrade Ulrich
Filozofia jest elitarna. Dociera tylko do wąskiego kręgu odbiorców. Jej znajomość po studiach technicznych jest fragmentaryczna i przypadkowa. Skrypt niniejszy stara się przedstawić pełną panoramę filozofii współczesnej. Wiadomości w nim zawarte są przydatne dla każdego studiującego filozofię, a w szczególności niezbędne do efektywnego uczestnictwa w zajęciach przeznaczonych dla doktorantów Politechniki Warszawskiej przygotowujących się do egzaminu z filozofii.
Sałaciński Lech
Przez wieki głównym zadaniem wychowania było wyłączne reprodukowanie społeczeństwa w istniejących strukturach lub, w najprostszym jego wymiarze, bezkrytyczna adaptacja człowieka do panującego porządku społecznego. Określając dziś, na nowo, zadania edukacji, stwierdza się, że ma ona przygotować człowieka do funkcjonowania zarówno w świecie obecnym, jak i w świecie przyszłym.
Praca grupowa
Autorzy w sposób syntetyczny ukazali bogactwo polskiej myśli filozoficznej okresu międzywojennego. Ich uwaga koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: poszukiwania epistemologiczne, filozofia społeczna, filozofia prawa i filozofia kultury, a także wartości, fenomenologia Romana Ingardena oraz historia filozofii. .
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-06-18 23:37
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.