UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów


Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów
  Cena:

Ilość

przechowalnia

49,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Wydawnictwo: ASTRUM
Najniższy koszt wysyłki to tylko 14,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
260
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

49,00 zł

Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci komunikacyjnych kończąc? W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez analizę kilku powiązanych ze sobą tematów: - wzrost medialnych interakcji, - kreacje nowcyh form widoczności medialnej, - pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych, - transformację tradycji, - własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie, - zmianę charakteru sfery publicznej. "Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów" to doskonałe źródło wiedzy dla studentów socjologii i politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych teorią komunikowania.

 Spis treści
Przedmowa
Wstęp


Rozdział 1.
- Komunikowanie a kontekst społeczny
- Działanie, władza i komunikowanie
- Wykorzystanie środków komunikowania
- Cechy ,,komunikowania masowego"
- Przeorganizowanie czasu i przestrzeni
- Komunikowanie i przyswajanie przekazów w życiu codziennym


Rozdział 2.
- Media a rozwój nowoczesnych społeczeństw
- Instytucjonalne rozmowy nowoczesnych społeczeństw
- Komunikowanie, komodyfikacja i nastanie ery druku
- Rozwój handlu informacjami
- Teoria sfery publicznej: ocena wstępna
- Rozwój przemysłów medialnych: szkic


Rozdział 3.
- Powstanie interakcji społecznej
- Trzy typy interakcji
- Społeczna organizacja pośredniej quasi-inteakcji
- Działanie na dystans (1): oddziaływanie na odbiorcę w kontekście sprzężenia zwrotnego
- Działanie na dystans (2): sprzężenie zwrotne w kontekście istniejącego dystansu


Rozdział 4.
- Transformacja widoczności
- Prywatne i publiczne
- Publiczność nie zlokalizowana: początki medialnego upublicznienia
- Zarządzanie widocznością medialną
- Granice kontroli: gafy, skandale i inne źródła kłopotów


Rozdział 5.
- Globalizacja komunikowania
- Pojawienie się globalnych sieci komunikowania
- Współczesne wzory komunikowania globalnego: przegląd
- Teoria imperializmu kulturowego: ponowna ocena
- Globalne rozpowszechnianie i lokalne przyswajanie przekazów: w kierunku teorii globalizacji mediów


Rozdział 6.
- Przemieszczanie tradycji
- Charakter tradycji
- Tradycja a media (1): burzenie tradycji?
- Tradycja a media (2): tradycja oderwania od korzeni
- Migrujące populacje, tradycje ludów koczowniczych: niektóre źródła konfliktu kulturowego


Rozdział 7.
- Własne ,,ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie
- Własne ,,ja" a projekcja symboliczna
- Nieodwzajemniona bliskość na dystans
- Zdobywanie doświadczeń i ich mediatyzacja
- Nowe możliwości, nowa odpowiedzialność: życie w zmediatyzowanym świecie


Rozdział 8.
- Nowe oblicze upublicznienia
- Upublicznienie ponadnarodowe
- Widoczność ponadlokalna
- Ku odnowie demokratycznej polityki
- Ku etyce odpowiedzialności globalnej
  Cena:

Ilość

przechowalnia

49,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska