UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Stan i możliwości edukacji medialnej w gimnazjach Śląska Opolskiego


Stan i możliwości edukacji medialnej w gimnazjach Śląska Opolskiego
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Wydawnictwo: Uniwersytet Opolski
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
218
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2010
Język
polski
ISBN
978-83-7395-374-1
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Wobec wielkich przemian, jakie dokonały się w społeczeństwie przez
ostatnich kilkadziesiąt lat, nie można pozostać obojętnym. Z jednej strony budzą one zachwyt i fascynację, z drugiej jednak - zagubienie i niepewność. Żyjemy w świecie pełnym komputerów, procesorów, telefonów komórkowych (w niedługim czasie - telefonów „trzeciej generacji", dzięki
którym możliwy będzie kontakt wzrokowy z rozmówca), wreszcie zdominowanym przez środki masowej komunikacji. Rewolucja informacyjna,
której jesteśmy świadkami, objęła prawie wszystkie dziedziny życia, dotarła również do naszych domów. Dzięki odpowiednim kablom, światlowodom i satelitom stało się możliwe instalowanie urządzeń, za pomocą
których człowiek może nie tylko kontaktować się ze światem, ale także
wykonywać operacje jeszcze kilkanaście lat ternu uznawane za nieprawdopodobne. Chodzi tutaj między innymi o załatwianie spraw bankowych,
robienie telezakupów (lub zakupów przez Internet) czy też zdalne wykonywanie obowiązków zawodowych, co również nie jest już zjawiskiem
sporadycznym1. Te i wiele innych, jeszcze bardziej spektakularnych osiągnięć naszej cywilizacji nie może nie budzic podziwu. Zjawisko to wywołuje jednak swoistego rodzaju paradoks. Pojawianie síq coraz to nowocześniejszych technologii powinno powodować, że człowiekowi żyje się
łatwiej i wygodniej. W rzeczywistości czyni to życie coraz trudniejszym.
Stawia bowiem ludzi wobec konieczności ustawicznej adaptacji do nowych warunków. Nie wszyscy jednak potrafią w tak szybkim tempie do nich się przystosować.


Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Podstawy teoretyczne komunikowania się
medialnego      
1.    Proces komunikowania — podstawowe pojęcia i terminy     
2.    Pojęcie komunikacji medialnej
3.    Edukacja medialna — ustalenia terminologiczne
4.    Psychologiczne przesłanki komunikowania się ludzi  
4.1.    Motywacja społeczna
4.2.    Komunikacja werbalna i niewerbalna
4.3.    Psychologiczne determinanty sprawnej komunikacji     
5.    Rodzaje i formy komunikatów medialnych
5.1.    Telewizja — komunikat telewizyjny
5.2.    Radio — komunikat radiowy
5.3.    Prasa i książka - komunikaty oparte na słowie pisanym
5.4.    Film — komunikat filmowy
5.5.    Media, mass media i hipermedia jako źródła informacji w procesie nauczania-uczenia się w dobie społeczeństwa informacyjnego
5.5.1.    Internet w edukacji
5.5.2.    Gry komputerowe      

Rozdział II. Miejsce edukacji medialnej w Podstawie programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum  
1.    Istota Podstawy programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum
2.    Wymagania programowe w zakresie realizacji edukacji medialnej w gimnazjum
3.    Nauczyciel i jego rola w procesie kształcenia uczniów w zakresie edukacji medialnej
3.1.    Konstruktywistyczne podstawy działalności edukacyjnej  
3.2.    Nauczyciel edukacji medialnej we współczesnej szkole

Rozdział III. Stan i uwarunkowania realizacji edukacji
medialnej w gimnazjum
1.    Treści edukacji medialnej w podręcznikach i programach nauczania w gimnazjum
1.1.    Analiza programów nauczania przedmiotóww gimnazjum      
1.2.    Analiza podręczników przedmiotowych w gimnazjum  .
2.    Poziom przygotowania nauczycieli do realizacji edukacji medialnej w gimnazjum
3.    Stan realizacji celów i zadań wynikających z podstawy programowej edukacji medialnej w opinii badanych nauczycieli
3.1.    Znajomość celów i osiągnięć uczniów z zakresu edukacji medialnej oraz sposoby ich realizacji przez nauczycieli szkół gimnazjalnych    
3.2.    Znajomość zadań szkoły z zakresu edukacji medialnej oraz sposoby ich wykonywania przez nauczycieli szkół gimnazjalnych    
3.3.    Czynniki zwiększające i zmniejszające efektywność realizacji edukacji medialnej w gimnazjum w opinii badanych nauczycieli
4.    Edukacja medialna i jej realizacja w opinii badanych uczniów gimnazjum
4.1.    Opinie uczniów na temat sposobów realizacji edukacji medialnej w gimnazjum      
4.2.    Zasób wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji medialnej w ocenie uczniów gimnazjum     
 
Rozdział IV. Edukacja medialna w gimnazjach Śląska Opolskiego - propozycja zajęć modułowych
1.    Ustalenie równoważności uczniowskich grup porównawczych w zakresie planowanego eksperymentu — badania początkowe
2.    Program badań eksperymentalno-wdrożeniowych   
3.    Wpływ opracowanej koncepcji unowocześniania edukacji medialnej na postępy uczniów w nauce
4.    Opinia uczestników i realizatorów eksperymentu o procesie unowocześniania edukacji medialnej w gimnazjum     
Zakończenie
Bibliografia
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska