UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Nasze osiągnięcia w budowie mostów


Nasze osiągnięcia w budowie mostów
  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
240
Okładka
miękka
Format
A4
Rok wydania
2009
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł

Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty−Łódź” S.A. jako jednostka samodzielna od blisko dwudziestu lat funkcjonuje na rynku budowlanym, zwłaszcza w budownictwie komunikacyjnym, a szczególnie w budownictwie mostowym. Wcześniej łódzcy mostowcy budowali obiekty mostowe pracując przede wszystkim w strukturach ówczesnego Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych, którego początki sięgały roku 1945. W okresie dotychczasowej działalności Przedsiębiorstwo systematycznie rozwijało się i podejmowało coraz trudniejsze zadania, w tym zadania wymagające stosowania najnowszych technik i technologii.
Zbudowało liczne obiekty mostowe (niektóre we współpracy z innymi jednostkami), w tym tak wielkie dzieła, jak mosty drogowe:

  1. podwieszony jednopylonowy przez Martwą Wisłę w Gdańsku, nazwany mostem „III Tysiąclecia im. Jana Pawła II” (największy obecnie w Polsce most podwieszony jednopylonowy), o rozpiętości przęsła głównego wynoszącej 230 m,
  2. most podwieszony dwupylonowy przez rzekę Wisłę w Płocku, noszący imię „Solidarności”, o największej obecnie w Polsce rozpiętości przęsła głównego, wynoszącej 375 m,
  3. most przez rzekę Wisłę w Puławach, nazwany imieniem Jana Pawła II, z przęsłem łukowym o największej obecnie w Polsce rozpiętości, wynoszącej 212 m,
  4. most przez rzekę Bug w ciągu obwodnicy Wyszkowa, z największym obecnie w Polsce belkowym przęsłem z betonu sprężonego, o rozpiętości wynoszącej 136 m.

Zarząd PRM „Mosty−Łódź” SA, w celu utrwalenia dotychczasowych dokonań Przedsiębiorstwa w historii polskiego mostownictwa, z nawiązaniem do wcześniejszej działalności na terenie „łódzkim” mostowców z Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych i Oddziału PPRM we Włocławku oraz w Łodzi, postanowił opublikować niniejszą monografię pt. Nasze osiągnięcia w budowie mostów.
Dodatkowo w rozdz. 2 omówiono wybrane problemy budownictwa mostowego w Polsce.


Spis treści

1. O historii PRM „Mosty – Łódź” SA

2.Współczesne budownictwo mostowe w Polsce
2.1.Rozwój sieci transportowej
2.2.Obiekty mostowe
2.2.1.Rozwiązania typowe
2.2.2.Rozwiązania typu ladmark
2.2.3.Kładki dla pieszych w miastach
2.2.4.Charakterystyczne obiekty mostowe średnich rozpiętości
2.2.5.Mosty duże
2.2.6.Poszukiwanie nowych form
2.3.Podsumowanie
Literatura wykorzystana w rozdziale 2

3.PRM „Mosty – Łódź” SA i jego osiągnięcia
3.1.Węzeł komunikacyjny przy dworcu Łódź Kaliska
3.2.Remont mostu im. Ignacego Mościckiego przez rzekę Wisłę w Puławach
3.3.Most przez rzekę Wisłok w miejscowości Wyżne
3.4.Wiadukty drogowe nad torami kolejowymi w Skierniewicach
3.5.Remont mostu drogowego przez rzekę Wisłę w Górze Kalwarii
3.6.Węzeł drogowych w Jankach
3.7.Remont mostu przez rzekę  Wisłę w Annopolu
3.8.Remont mostu przez rzekę  Wisłę w Bydgoszczy – Fordonie
3.9.Most zamkowy w Rzeszowie
3.10.Przebudowa mostu przez rzekę Sam w miejscowości Radymno
3.11.Most przez rzekę Bug na przejściu granicznym w Dorohusku
3.12.Budowa odcinka autostrady A2 Emilia – Stryków
3.13.Obiekty mostowe obwodnicy Garwolina
3.14.Estakada nad rondem Starzyńskiego w Warszawie
3.15.Most przez rzekę Wisłok w Strzyżowie
3.16.Rozbudowa węzła Murckowska w Katowicach
3.17.Obiekty mostowe obwodnicy Grójca
3.18.Droga ekspresowa S69 – odcinek Laliki II – Zwardoń
3.19.Wiadukt drogowy i kładka dla pieszych na drodze krajowej nr 61 między Zgierzem i Serockiem
3.20.Obiekty mostowe obwodnicy Strykowa
3.21.Obiekty mostowe obwodnicy Wyrzysk

4.Most podwieszony III Tysiąclecia im. Jana Pawła II w Gdańsku
4.1.Planowanie inwestycji
4.2.Zarządzanie przedsięwzięciem
4.3.Projekt mostu podwieszonego
4.3.1.Opis konstrukcji mostu
4.3.2.Projekty technologiczne
4.3.3.Nadzór autorski
4.4.Budowa mostu podwieszonego przez Martwą Wisłę w Gdańsku
4.4.1.Wykonanie podpór
4.4.2.Pylon mostu (podpora P3)
4.4.3.Realizacja ustroju nośnego
4.5.Procedury specjalne i badania
4.5.1.Badanie w tunelu aerodynamicznym
4.5.2.Kontrola geometrii i próbne obciążenia mostu
4.6.Podsumowanie
Literatura wykorzystana w rozdziale 4

5.Most podwieszony im. Solidarności w Płocku
5.1.Projekt mostu
5.1.1.Założenia projektu
5.1.2.Ogólna charakterystyka mostu
5.1.3.Podpory mostu
5.1.3.1.Fundamenty
5.1.3.2.Trzony podpór
5.1.4.Skrzynkowy dźwigar mostu podwieszonego
5.1.5.Przęsła mostu inundacyjnego
5.1.6.Pylony
5.1.7.Odciągi
5.1.8.Ułożyskowanie mostu
5.1.9.Forma architektoniczne
5.2.Budowa mostu
5.2.1.Ogólna organizacja budowy
5.2.2.Fundamenty i podpory
5.2.3.Budowa mostu nad terenem zalewowym
5.2.4.Budowa mostu głównego
5.2.4.1.Projekt montażu
5.2.4.2.Montaż przęseł bocznych mostu głównego
5.2.4.3.Montaż pylonów
5.2.4.4.Montaż przęsła nurtowego
5.2.4.5.Montaż elementów podwieszenia
5.2.5.Wyposażenie mostu
5.3.Niektóre badania i analizy
5.3.1.Kontrola geometrii mostu
5.3.2.Obciążenia próbne
5.3.3.Obserwacja mostu w czasie eksploatacji
Literatura wykorzystana w rozdziale 5

6.Most im. Jana Pawła II w Puławach
6.1.Prace studialne
6.2.Projekt mostu
6.2.1.Założenia
6.2.2.Konstrukcja nośna mostu
6.2.3.Materiały konstrukcyjne
6.3.Budowa mostu
6.3.1.Informacje ogólne
6.3.2.Budowa podpór
6.3.3.Budowa ustroju nośnego
6.4.Nadzór naukowy
6.4.1.modele teoretyczne mostu
6.4.2.Analiza wpływu imperferencji geometrycznych na wytężenie dźwigarów mostu
6.4.3.Analiza wpływu uszkodzeń wieszaków na nośność normowaną i użytkową mostu
6.4.4.Analiza zagrożenia pożarowego przęsła łukowego
6.4.5.Badania modelowe i obliczenia aerodynamiczne mostu łukowego
6.4.6.System obserwacji konstrukcji mostu
6.5.Otwarcie obwodnicy
Literatura wykorzystana w rozdziale 6

7.Most drogowy przez Bug w Wyszkowie
7.1.Projekt mostu
7.2.Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe
7.3.Fundamenty i podpory mostu
7.4.Budowa ustroju nośnego
7.4.1.Przęsła budowane na rusztowaniach
7.4.2.Przęsła budowane metodą nawisową (wspornikową)
7.4.3.Etapy sprężania mostu
7.5.Elementy wyposażenia mostu
7.5.1.Przykrycie szczeliny dylatacyjnej jezdni
7.5.2.Izolacja i nawierzchnia mostu
7.5.3.Odwodnienie i wentylacja mostu
7.5.4.Elementy bezpieczeństwa mostu
7.5.5.Urządzenia zapewniające dostęp w celach utrzymaniowych
7.6.Próbne obciążenia mostu
7.7.Uczestnicy procesu inwestycyjnego
Literatura wykorzystana w rozdziale 7

8.O twórcach dzieł PRM „Mosty – Łódź” SA
8.1.Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
8.2.Zasłużeni pracownicy przedsiębiorstwa


  Cena:

Ilość

przechowalnia

65,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska