Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MECHANIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Mechanika transmisji momentu trakcyjnego - opr. miękka
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
408
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2000
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

28,00 zł

Książka stanowi monografię obejmującą materiał przedmiotu studiów wydziałów mechanicznych, kształcących specjalistów z zakresu szeroko pojmowanej budowy i eksploatacji maszyn oraz pojazdów dla transportu lądowego. Znajdują się w niej zarówno fundamentalne zagadnienia mechaniki napędu pojazdów transportu lądowego (samochodowych, kolejowych i gąsienicowych), jak też teoretyczne podstawy racjonalnego projektowania i rozwoju podstawowych struktur złożonych układów przeniesienia momentu trakcyjnego, zwłaszcza w pojazdach szybkobieżnych. Poziom książki jest dostosowany głównie do wymagań studiów drugiego stopnia (magisterskich).

Spis treści:

WSTĘP 
 
Część I 
OGÓLNE ZAGADNIENIA STRUKTURALNE 
 
1. WPROWADZENIE 
 
2. MECHANICZNA STRUKTURA UKŁADÓW NAPĘDU TRAKCYJNEGO
 
2.1. Ogólny podział strukturalny układów napędowych w pojazdach 
2.2. Elementy składowe systemu mechanicznej transmisji momentu 
2.3. Metodyczne implikacje modelowania układów napędu trakcyjnego 
 
3. UPROSZCZONY MODEL PROCESU ADHEZYJNEGO  
3.1. Trakcyjny poślizg koła 
3.2. Quasi-statyka sterującego konturu adhezyjnego 
3.3. Elementarny przykład obliczeniowy 
Literatura do części pierwszej 
 
Część II 
TRANSMISJA MOMENTU TRAKCYJNEGO PRZY NIEZMIENNYM POŁOŻENIU WZGLĘDNYM OSI WIRUJĄCYCH WAŁÓW 
 
4. PRZEKŁADNIE OGÓLNIE HIPOIDALNE
 
4.1. Podstawowe pojęcia 
4.2. Podstawowe zależności kinematyczne 
4.3. Obciążeniowe i sprawnościowe następstwa poślizgu hipoidalnego 
4.4. Zagadnienie samohamowności przekładni hipoidalnej 
4.5. Poślizg i sprawność zarysu 
4.6. Sprawność całkowita 
4.7. Kinematycznie i sprawnościowo ekwiwalentne postacie przekładni 
 
5. PRZEKŁADNIE PLANETARNE DUŻYCH MOCY  
5.1. Podstawowe odmiany przekładni planetarnych i ich modele 
5.2. Złożone planetarne przekładnie napędu trakcyjnego 
5.3. Sterujące kontury adhezyjne pojazdów z przekładniami planetarnymi lub różnicowymi 
5.4. Złożone systemy zespolonego napędu i sterowania pojazdów gąsienicowych 
5.5. Układy hydromechaniczne w napędach i sterowaniu pojazdów 
5.6. Układy hybrydowego napędu trakcyjnego 
5.7. Kontury hydromechaniczne 
 
6. MECHANIZM RÓŻNICOWY O PROGRAMOWANYM TARCIU WEWNĘTRZNYM  
6.1. Analog dźwigniowy - elementarne zjawiska fizyczne 
6.2. Analog mechanizmu różnicowego z degresywną charakterystyką tarcia wewnętrznego 
6.3. Mechanizm różnicowy z parami satelitów walcowych o zębach śrubowych 
6.4. Mechanizm różnicowy z parami satelitów walcowych o zębach daszkowych 
6.5. Mechanizm różnicowy o progresywnym tarciu wewnętrznym ze stożkowatymi kołami zębatymi o zębach prostych 
Literatura do części drugiej 
 
Część III 
TRANSMISJA MOMENTU TRAKCYJNEGO PRZY ZMIENNYM POŁOŻENIU WZGLĘDNYM OSI WIRUJĄCYCH WAŁÓW 
 
7. MECHANIZMY KOMPENSACJI NIEWSPÓŁOSIOWOŚCI W NAPĘDACH TRAKCYJNYCH
 
7.1. Trakcyjny napęd łańcuchowy z kompensacją niewspółosiowości 
7.2. Rodzaje sprzęgieł kompensujących zmienną w czasie niewspółosiowość łączonych wałów 
7.3. Sprzęgła odsuwne rzędu III 
7.4. Sprzęgła odsuwne rzędu IV 
7.5. Sprzęgła wychylne (przeguby) 
7.6. Statyka sprzęgieł wychylnych 
7.7. Obciążenia zginające wału przegubowego 
7.8. Kinematyka i dynamika wałów przegubowych ze sprzęgłami cięgłowymi przy kompensacji niewspółosiowości wysuwnej 
7.9. Transmisja momentu na kierujące koła pojazdu przy dużych wartościach kątów załamania osi wałów napędowych 
Literatura do części trzeciej 
 
Część IV 
MODELE DYNAMIKI KOLEJOWYCH UKŁADÓW TRANSMISJI MOMENTU TRAKCYJNEGO Z KOMPENSACJĄ NIEWSPÓŁOSIOWOŚCI 
 
8. ODMIANY I SCHEMATY KONSTRUKCYJNE NAPĘDÓW KOLEJOWYCH
 
8.1. Odmiany układów mechanicznej transmisji momentu w pojazdach szynowych 
8.2. Prezentacja schematów konstrukcyjnych mechanizmów 
 
9. OBCIĄŻENIA UKŁADÓW KOLEJOWEGO NAPĘDU TRAKCYJNEGO  
9.1. Ogólny podział obciążeń w układach transmisji momentu 
9.2. Losowe wymuszenia wynikające ze sprzężenia drgań pojazdu z drganiami w układach transmisji momentu 
 
10. WEWNĘTRZNE OBCIĄŻENIA ZAMKNIĘTYCH KONTURÓW DYNAMICZNYCH W UKŁADZIE DWUSTRUMIENIOWEJ I SZEREGOWEJ TRANSMISJI MOMENTU  
10.1. Wewnętrzne obciążenia zamkniętego konturu dynamicznego układu napędu lokomotywy ETR-500 
10.2. Model dynamiczny kolejowego napędu szybkobieżnego ETR-500 
10.3. Wewnętrzna dynamika zamkniętego konturu dynamicznego Alsthom z dwoma sprzęgłami odsuwnymi 
10.4. Matematyczny model dynamiki strukturalnie szeregowej transmisji momentu napędowego na oś zestawu 
 
11. JAKOŚCIOWE ZAGADNIENIA DYNAMIKI UKŁADÓW MIESZANYCH  
11.1. Charakterystyki sprzężeń (stosowanych więzów nieholonomicznych) w układzie mieszanym 
11.2. Równania więzów nieholonomicznych w układzie mieszanym 
11.3. Równania dynamiki układu w trakcyjnym procesie ustalonym 
Literatura do części czwartej

Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Koruba Zbigniew, Osiecki Jan W.
Autorzy opracowując niniejszy skrypt nie mieli zamiaru napisania jeszcze jednego podręcznika z mechaniki, ujmującego pełny kurs tzw. wyższej mechaniki. Takich podręczników, na wysokim poziomie merytorycznym, jest wiele, że wymienimy tylko pozycje [2, 4, 7, 12, 23, 30]. Obok nich są jeszcze inne, o wyższym stopniu specjalizacji, takie jak: mechanika lotu, mechanika ruchu pojazdów lądowych itp. Aby nie powiększać objętości skryptu, trzeba było dokonać wyboru jego treści. Zdecydowaliśmy się na krót
Jakowluk Anatoliusz
Koniec XX wieku charakteryzuje się burzliwym rozwojem robototechniki, a w szczególności robotów trzeciej generacji. Do ich projektowania i wyposażania w programy sterowania potrzebny jest cały arsenał wiedzy i metod z zakresu: matematyki, mechaniki ogólnej i analitycznej, teorii mechanizmów, teorii automatycznego sterowania i optymalizacji, teorii sprężystości, drgań i propagacji fal, teorii napędów i innych.
Jakowluk Anatoliusz
Koniec XX wieku charakteryzuje się burzliwym rozwojem robototechniki, a w szczególności robotów trzeciej generacji. Do ich projektowania i wyposażania w programy sterowania potrzebny jest cały arsenał wiedzy i metod z zakresu: matematyki, mechaniki ogólnej i analitycznej, teorii mechanizmów, teorii automatycznego sterowania i optymalizacji, teorii sprężystości, drgań i propagacji fal, teorii napędów i innych.
Ambroziak Andrzej
Obliczenia konstrukcji inżynierskich coraz częściej odbywają się z użyciem komputerów. Najpowszcchniej wykorzystywaną melodąanalizy statycznej i dynamicznej jest metoda elementów skończonych. Służą do tego wyspecjalizowane programy komercyjne. Użytkownik przygotowuje do nich swój układ danych i potem analizuje otrzymane wyniki.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-19 15:32
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.