UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Podstawy eksploatacji systemów sterowania ruchem kolejowym


  Cena:

przechowalnia

29,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
187
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2015 wyd. IV
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7351-465-2
  Cena:

przechowalnia

29,00 zł

Systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) pracują w zróżnicowanych, często ekstremalnych warunkach eksploatacji. Wieloletnie doświadczenie z eksploatacji tych systemów potwierdzają zależność ich poprawnego funkcjonowania od niezawodności części składowych oraz efektywnego zarządzania ich eksploatacją. Analiza zjawisk eksploatacyjnych musi uwzględniać efektywność zarządzania, w celu pełniejszego niż dotychczas odwzorowania zjawisk zachodzących w rzeczywistości w modelach badawczych systemów sterowania ruchem kolejowym [16, 19, 24, 59, 62, 66, 75, 80, 82].

W rozwoju złożonych systemów technicznych należy uwzględnić własności eksploatacyjne tych systemów oraz metody i sposoby doskonalenia ich cech eksploatacyjnych.

Uwzględnienie tych dwóch problemów w rozwoju współczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym stwarza możliwości ich szerszego i szybszego niż dotychczas stosowania w warunkach eksploatacyjnych kolei w Polsce.

Sterowanie ruchem kolejowym jest elementem kolejowego systemu transportowego, wpływającym istotnie na bezpieczeństwo i sprawność procesu przemieszczania ludzi i ładunków.

W przyjętych rozważaniach eksploatacją systemu sterowania ruchem kolejowym nazywać będziemy wykorzystywanie środków technicznych, głównie urządzeń automatyki, realizujących funkcje sterowania w procesie przemieszczania pojazdów szynowych (system operacyjny) wraz z zagwarantowaniem potrzeb systemu operacyjnego, zapewniającym jego bezpieczne i sprawne działanie.

 

Spis treści

 

1. Wstęp

2. Pojęcie eksploatacji

2.1. Obiekt eksploatacji

2.1.1. Obiekt eksploatacji i jego cechy

2.1.2. Fazy istnienia obiektu eksploatacji

2.1.3. Obiekt w łańcuchu działania

2.2. System eksploatacji

2.2.1. System i jego otoczenie

2.2.2. System eksploatacji jako system działania

2.3. Procesy w systemie eksploatacji

2.3.1. Pojęcie procesu

2.3.2. Procesy realizowane w systemie eksploatacji urządzeń srk

2.3.3. Użytkowanie i obsługiwanie obiektu. Konflikt eksploatacyjny

2.4. Zmiany cech urządzeń i ich elementów

2.4.1. Oddziaływanie otoczenia na obiekty eksploatacji

2.4.2. Starzenie elementów urządzeń

2.4.3. Zużycie elementów urządzeń

2.4.4. Uszkodzenia urządzeń

3. Model procesu eksploatacji systemów sterowania ruchem kolejowym

3.1. Sformułowanie założeń modelu

3.1.1. Określenie nadsystemu

3.1.2. Eksploatacja systemu sterowania ruchem kolejowym

3.1.3. Sformułowanie założeń do modelowania

3.2. Model matematyczny zarządzania eksploatacją systemów sterowania ruchem kolejowym

3.2.1. Funkcjonalne własności systemów sterowania ruchem kolejowym

3.2.2. Model procesu sterowania ruchem kolejowym

3.2.3. Proces odnowy systemu sterowania ruchem kolejowym

3.2.4. Sformułowanie kryteriów optymalizacyjnych

4. Niezawodność i trwałość urządzeń

4.1. Pojęcia podstawowe

4.2. Elementy teorii niezawodności

4.2.1. Obiekty proste

4.2.2. Obiekty złożone

4.3. Obiekty mechaniczne i elektryczne

4.4. Niezawodność w życiu urządzenia

4.5. Badanie niezawodności

5. Metoda symulacji zarządzania eksploatacją systemów sterowania ruchem kolejowym

5.1. Model symulacyjny

5.2. Metoda badań rzeczywistych systemów sterowania ruchem kolejowym

6. Bezpieczeństwo systemów

6.1. Zagadnienie bezpieczeństwa systemów

6.2. Bezpieczeństwo systemów srk

7. Diagnostyka urządzeń

7.1. Pojęcie diagnostyki

7.2. Diagnostyka w życiu urządzenia

7.3. Stan techniczny obiektu

7.4. Diagnozowanie stanu technicznego urządzenia

7.5. Modelowanie w diagnostyce

7.6. Metody diagnozowania

7.7. System diagnostyczny

7.8. Informacje w systemie diagnostycznym

7.9. Wnioskowanie diagnostyczne

7.10. Efektywność diagnostyki

7.11. Rola człowieka w procesie diagnozowania

8. Zarządzanie eksploatacją

8.1. Pojęcie zarządzania eksploatacją

8.2. Zarządzanie w systemie eksploatacji urządzeń srk

8.3. Systemy informacyjne w zarządzaniu procesem eksploatacji

8.4. Wspomaganie decyzji w eksploatacji systemów sterowania ruchem kolejowym

9. Badania eksploatacyjne urządzeń ASR na stacjach kolejowych

9.1. Charakterystyka badań eksploatacyjnych

9.2. Nośniki informacji w badaniach eksploatacyjnych

9.2.1. Karta uszkodzeń

9.2.2. Instrukcja wypełniania karty uszkodzeń

9.2.3. Kodowanie informacji z kart uszkodzeń

9.2.4. Karta eksploatacyjna

9.2.5. Karta identyfikacyjna

Bibliografia
Stresczenie

  Cena:

przechowalnia

29,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska