UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Koszty Wysyłki

    Wysyłka Ceny:

  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorz kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
Towar Dnia
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Podstawy budowy silników. Pojazdy samochodowe


  Cena:

przechowalnia

64,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
Specyfikacja książki
Ilość stron
368
Okładka
twarda
Format
B5
Rok wydania
2011
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

64,00 zł

Podręcznik akademicki z zakresu ogólnej budowy głównych zespołów i układów samochodowych tłokowych silników spalinowych. Część I to teoria budowy, obejmująca m.in. zasadę działania, obiegi cieplne, podstawowe wskaźniki i charakterystyki, tworzenie mieszanki i spalanie, wymianę ładunku, doładowanie, toksyczność spalin.
Część II stanowi bogato ilustrowany przegląd rozwiązań konstrukcyjnych pokazujący zmiany w konstrukcji omawianych zespołów, wyjaśniający przyczyny ich wprowadzania i wynikające z tego korzyści, wraz z szerokim omówieniem współczesnych rozwiązań konstrukcyjnych.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów
Przedmowa

CZĘŚĆ I. TEORIA

Rozdział 1. Klasyfikacja i zasada działania silników

1.1. Klasyfikacja ogólna
1.2. Zasada działania silnika czterosuwowego
1.3. Zasada działania silnika dwusuwowego
1.4. Porównanie podstawowych cech silników dwu- i czterosuwowych

Rozdział 2. Paliwa
2.1. Wprowadzenie
2.2. Podstawowe własności paliw
2.3. Wybrane paliwa ciekłe
2.4. Wybrane paliwa gazowe

Rozdział 3. Obiegi cieplne
3.1. Wprowadzenie
3.2. Obiegi teoretyczne
3.2.1.0bieg Otta
3.2.2.0bieg Diesla
3.2.3. Obieg Sabathégo
3.3. Obiegi rzeczywiste

Rozdział 4. Wskaźniki pracy silnika
4.1. Prędkość obrotowa
4.2. Moment obrotowy
4.3. Moc
4.4. Średnie ciśnienia obiegu
4.5. Sprawność
4.6. Zużycie paliwa
4.7. Średnia prędkość tłoka
4.8. Objętościowy wskaźnik mocy
4.9. Zależności między podstawowymi wskaźnikami

Rozdział 5. Podstawowe charakterystyki silników
5.1. Wprowadzenie
5.2. Charakterystyki prędkościowe
5.3. Charakterystyki obciążeniowe
5.4. Charakterystyki regulacyjne
5.5. Charakterystyki ogólne

Rozdział 6. Spalanie
6.1. Wprowadzenie
6.2. Spalanie w silnikach ZI
6.2.1. Przebieg spalania i rodzaje komór spalania w silnikach ZI
6.2.2. Tworzenie i spalanie mieszanki jednorodnej
6.2.3. Tworzenie i spalanie mieszanki uwarstwionej
6.3. Spalanie w silnikach ZS
6.3.1. Tworzenie mieszanki palnej i okresy procesu spalania
6.3.2. Klasyfikacja komór spalania w silnikach ZS

Rozdział 7. Toksyczność spalin
7.1. Podstawowe informacje o składzie spalin
7.2. Przyczyny powstawania związków toksycznych w spalinach
7.3. Sposoby ograniczenia emisji głównych związków toksycznych

Rozdział 8. Wymiana ładunku
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wymiana ładunku w silnikach czterosuwowych
8.3. Wymiana ładunku w silnikach dwusuwowych

Rozdział 9. Doładowanie
9.1. Wiadomości ogólne
9.2. Doładowanie silników ZS
9.3. Doładowanie silników ZI

Rozdział 10. Podstawy projektowania silnika
10.1. Obliczanie głównych wymiarów silnika
10.2. Kinematyka układu tłokowo-korbowego
10.3. Siły bezwładności w układzie tłokowo-korbowym
10.4. Siły gazowe działające na układ tłokowo-korbowy
10.5. Siły styczne w mechanizmie korbowym
10.6. Wybrane zagadnienia wyrównoważania układu tłokowo-korbowego

CZĘŚĆ II. BUDOWA

Rozdział 11. Układy tłokowo-korbowe

11.1. Wprowadzenie
11.2. Rys historyczny
11.2.1. Układy tłokowo-korbowe dwusuwowych silników ZI
11.2.2. Układy tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZI
11.2.3. Układy tłokowo-korbowe czterosuwowych silników ZS
11.3. Współczesne układy tłokowo-korbowe
11.3.1.Tłoki
11.3.2.Korbowody
11.3.3.Wałykorbowe
11.3.4. Łożyska główne i korbowe wałów korbowych
11.3.5. Koła zamachowe
11.3.6. Tłumiki drgań skrętnych
11.3.7. Dodatkowe sposoby wyrównoważania układu tłokowo-korbowego

Rozdział 12. Układy rozrządu

12.1. Wprowadzenie
12.2. Rys historyczny
12.2.1. Układy rozrządu silników czterosuwowych
12.2.2. Układy rozrządu silników dwusuwowych
12.3. Współczesne układy rozrządu
12.3.1.Uwagi ogólne
12.3.2. Układy rozrządu silników ZI
12.3.3. Układy rozrządu silników ZS
12.3.4. Wybrane elementy układów rozrządu
12.3.5. Tendencje rozwoju układów rozrządu

Rozdział 13. Kadłuby i głowice
13.1. Wprowadzenie
13.2. Rys historyczny
13.3. Współczesne konstrukcje kadłubów i głowic
13.3.1.Uwagi ogólne
13.3.2. Kadłuby silników ZI
13.3.3. Kadłuby silników ZS
13.3.4. Głowice silników ZI
13.3.5. Głowice silników ZS

Rozdział 14. Układy zasilania silników o zapłonie iskrowym
14.1. Wprowadzenie
14.2. Rys historyczny
14.2.1. Gaźnik - odparowywacz
14.2.2. Układy gaźnikowe mechaniczne i zelektronizowane
14.2.3. Układy wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane mechanicznie
14.3. Współczesne układy zasilania silników ZI
14.3.1.Uwagi ogólne
14.3.2. Układy wtrysku jednopunktowego sterowane elektronicznie
14.3.3. Układy wielopunktowego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego sterowane elektronicznie
14.3.4. Układy bezpośredniego wtrysku benzyny do cylindra
14.4. Zasilanie gazowe silników ZI

Rozdział 15. Układy zasilania silników o zapłonie samoczynnym
15.1. Wprowadzenie
15.2. Rys historyczny
15.2.1. Układy zasilania z rzędową pompą wtryskową
15.2.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.2.3. Układy pompowtryskiwaczy sterowanych mechanicznie
15.3. Współczesne układy zasilania silników ZS sterowane elektronicznie
15.3.1. Uwagi ogólne
15.3.2. Układy zasilania z rozdzielaczową pompą wtryskową
15.3.3. Układy zasilania z pompowtryskiwaczami
15.3.4. Układy zasilania z indywidualnym zespołem pompy i wtryskiwacza
15.3.5. Zasobnikowy układ zasilania

Rozdział 16. Układy dolotowe i wylotowe
16.1. Wprowadzenie
16.2. Rys historyczny
16.2.1. Układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.2.2. Układy dolotowe i wylotowe silników ZS
16.3. Współczesne układy dolotowe i wylotowe silników ZI
16.3.1. Uwagi ogólne
16.3.2. Układy dolotowe silników wolnossących
16.3.3. Układy wylotowe silników wolnossących
16.3.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZI
16.3.5. Układy doładowania silników ZI
16.4. Współczesne układy dolotowe i wylotowe doładowanych silników ZS
16.4.1.Uwagi ogólne
16.4.2.Układy dolotowe
16.4.3. Układy wylotowe
16.4.4. Recyrkulacja spalin w silnikach ZS

Rozdział 17. Układy chłodzenia
17.1. Wprowadzenie
17.2. Rys historyczny
17.2.1. Układ chłodzenia pośredniego
17.2.2. Układ chłodzenia bezpośredniego
17.3. Współczesne układy chłodzenia
17.3.1.Uwagi ogólne
17.3.2. Układy chłodzenia silników samochodów osobowych
17.3.3. Układy chłodzenia silników samochodów ciężarowych

Rozdział 18. Układy smarowania
18.1. Wprowadzenie
18.2. Rys historyczny
18.2.1. Układy smarowania dwusuwowych silników ZI
18.2.2. Układy smarowania czterosuwowych silników starszej generacji
18.3. Współczesne układy smarowania
18.3.1. Podstawowe obiegu oleju
18.3.2. Podstawowe zespoły układu smarowania

Rozdział 19. Układy zapłonowe
19.1. Wprowadzenie
19.2. Rys historyczny
19.2.1. Iskrownikowe układy zapłonowe
19.2.2. Akumulatorowe, przerywaczowe układy zapłonowe (klasyczne)
19.3. Współczesne elektroniczne układy zapłonowe
19.3.1. Bezprzerywaczowe układy rozdzielaczowe
19.3.2. Bezprzerywaczowe układy bezrozdzielaczowe

Rozdział 20. Urządzenia rozruchowe

Rozdział 21. Doskonalenie konstrukcji silnika samochodowego

Piśmiennictwo
  Cena:

przechowalnia

64,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska