UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Edukacja dzieci sześcioletnich w Polsce


  Cena:

Ilość

przechowalnia

22,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
278
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2005
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

22,00 zł

Szanowni Czytelnicy.
W obliczu rozlicznych wyzwań współczesności, edukacja jawi się jako szczególna szansa na ich identyfikację, uporządkowanie i rozwiązanie. Edukację należy bezwzględnie wykorzystać do uobecniania ideałów pokoju, tożsamości, wolności i sprawiedliwości (J. Delorse).
Aby tak się mogło stać - sama edukacja musi być wolna, pokojowa i sprawiedliwa. Szczególnie wobec tych, którzy wchodzą w życie z umysłem pełnym pytań o siebie, o własne miejsce w świecie, o sens życia, musi pokazać, że są potrzebni, ważni, oczekiwani. Ta szczególność należy się dzieciom.
Edukacja nie jest jednak magicznym zaklęciem ani magicznym sposobem osiągania postępu, zadowolenia i rozwoju społecznego. Jest odpowiedzialną dziedziną życia i działalności ludzi na rzecz przyszłości. Jest tylko jednym ze sposobów, lecz w największym stopniu służącym harmonijnemu, zrównoważonemu rozwojowi ludzi w kierunku likwidacji analfabetyzmu, zacofania, wykluczania, uścisku. Jest sposobem najpotężniejszym, dotyczy bowiem umysłów i emocji człowieka - otwartych na podpowiedzi, ale też niepokornych, nieposłusznych, autonomicznych. Jest najważniejszym sposobem formowania człowieka w dzieciństwie, jest on bowiem w tym okresie najbardziej otwarty na wpływy, na uczenie się. Rozważając kwestie edukacji najmłodszych ludzi, musimy każdorazowo zadać sobie pytania o to: a) co wiemy o dziecku, o jego potrzebach, które zmieniają się wraz z postępem wiedzy, nauki, kultury, b) co musimy zrobić, by pomóc człowiekowi dorastać, a więc uniezależniać się i usamodzielniać, c) co przez to chcemy osiągnąć dla niego samego i dla społeczności, dla jego teraźniejszości i przyszłości społeczeństwa. Od odpowiedzi na te pytania zależy czy edukacja stanie się szansą, czy tylko przetrwaniem. Takie odpowiedzi próbują formułować Autorzy licznych rozpraw zebranych w oddawanym Czytelnikowi do rąk opracowaniu. Ich jakość oceni czytający.
Autorami kierowała intencja poszukiwania zmiany w usytuowaniu edukacyjnym dzieci, głównie sześcioletnich, wobec których pojawiało i pojawia się wiele pomysłów. To wiemy i tyle wiemy, że nie każdy z pomysłów jest dobry i uwrażliwiony, na dziecko.

Spis treści:

WSTĘP

I. TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE WYMIARY EDUKACJI DZIECI SZEŚCIOLETNICH

Ryszard Stankiewicz,
Edukacja elementarna z perspektywy historycznej

Danuta Waloszek,
Przygotowanie dzieci do szkoły. Refleksje metodologiczne

Apolonia Suchora-Olech,
Kryzys rozwojowy w piątym roku życia dziecka

Agnieszka Olczak,
Umowa społeczna z dzieckiem jako strategia pracy otwierającej na społeczeństwo

Romualda Ławrowska,
Muzyka w przedszkolnej edukacji zintegrowanej

Magdalena Pajdak,
Dziecko i jego świat w twórczości Witolda Wojtkiewicza

Anetta Soroka-Fedorczuk,
Spostrzeganie osób niepełnosprawnych przez dzieci w wieku sześciu lat. Komunikat z badań

Mirosława Nyczaj-Drąg,
Szkoła z perspektywy dziecięcych doświadczeń

Iwona Kopaczyńska,
Uwarunkowania rozwoju refleksyjności młodszego ucznia

Agnieszka Nowak-Łojewska,
Strategie integracji w edukacji dzieci

Małgorzata Dudkiewicz,
Bierność uczniów jako problem edukacyjny

Ewa Nowicka,
Działania korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi dyslektycznymi wspierane technologią informacyjną

Rafał Olczak,
Multimedia w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - wybrane propozycje programów

Mateusz Muchacki,
Klasyfikacja, zastosowania i kryteria oceny programów komputerowych dla dzieci/uczniów

Inetta Nowosad,
Klaudia Błaszeczyk, Lęki i obawy nauczycieli w kontaktach z rodzicami

Katarzyna Migdoł-Rogóż,
Dziecko w świecie telewizji i reklamy

Robert Wysocki,
Edukacja w podejściu procesowym

II. NIEKTÓRE PRAKTYCZNE WYMIARY EDUKACJI DZIECI

Halina Tymińska,
Codzienność dziecka poza przedszkolem

Bogusława Momot,
Terapeutyczna funkcja baśni wobec dzieci sześcioletnich

Jolanta Jagusiak,
Możliwości uczenia podejmowania decyzji przez dzieci w przedszkolu

Alicja Zduń,
Zabawy z ruchem a możliwości poznania dzieci sześcioletnich

Izabela Pilecka,
Identyfikowanie i nauczanie różnych stanów emocjonalnych przez dzieci sześcioletnie

Maria Kozerska,
Marzenia dzieci sześcioletnich a ich środowisko edukacyjne

III. ZAPIS DEBATY: ?EDUKACJA DZIECI SZEŚCIOLETNICH. ROZWIĄZANIA. PERSPEKTYWY" Ramowy program debaty

Informacja o Autorach
  Cena:

Ilość

przechowalnia

22,00 zł

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska