UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Wytwarzanie i właściwości warstw wierzchnich elementów maszyn transportowych


  Cena:

przechowalnia

24,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
235
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2005
Język
polski
ISBN/ISSN
83-7335-263-5
  Cena:

przechowalnia

24,00 zł

Intensywna eksploatacja maszyn transportowych, a w szczególności taboru kolejowego i samochodowego, prowadzi do zużywania się np. części podzespołów i zespołów napędowych. Zużycie to posiada formę ubytków geometrycznych w przypadku zużycia kontaktowego oraz zmian strukturalnych warstwy wierzchniej w przypadku zużycia zmęczeniowego. Ubytki geometryczne zużytych części nie przekraczają zwykle 0,5% całkowitej masy części i ich wielkość bezwzględna nie przekracza 1 mm, co przy nie zmienionych własnościach rdzenia stanowi o technicznej celowości stosowania regeneracji. O celowości ekonomicznej regenerowania części decydują koszty i porównanie trwałości części nowej i regenerowanej.

Spis treści:

1. WPROWADZENIE

2. PODSTAWY EKSPLOATACJI SYSTEMÓW TECHNICZNYCH

3. RÓŻNE ASPEKTY REGENERACJI
3.1. Aspekt techniczny i ekonomiczny regeneracji
3.2. Aspekt ekologiczny regeneracji
3.3. Zapewnienie jakości regeneracji
3.4. Kryteria wyboru metody regeneracji

4. ZUŻYCIE I TRWAŁOŚĆ ELEMENTÓW Z WARSTWĄ WIERZCHNIĄ
4.1. Rodzaje zużycia elementów z warstwą wierzchnią
4.1.1. Rodzaje i mechanizmy zużycia powierzchniowego
4.1.2. Zmęczenie mechaniczne elementów z warstwą wierzchnią w zakresie dużej liczby cykli
4.1.3. Zmęczenie mechaniczne elementów z ww w zakresie małej liczby cykli
4.1.4. Zmęczenie cieplne elementów z ww
4.1.5. Pękanie i zużycie korozyjne napawanych elementów maszyn
4.2. Trwałość elementów z warstwą wierzchnią

5. NAPAWANIE JAKO METODA REGENERACJI I WYTWARZANIA CZĘŚCI
5.1. Metody napawania
5.1.1. Napawanie ręczne elektrodami otulonymi
5.1.2. Napawanie w osłonie gazowej metodą MIG/MAG
5.1.3. Napawanie TIG elektrodą wolframowe; w osłonie argonu
5.1.4. Napawanie łukiem krytym
5.1.5. Napawanie żużlowe
5.1.6. Napawanie plazmowe
5.1.7. Napawanie gazowe i gazowo-proszkowe
5.2. Zasady napawania elementów maszyn
5.2.1. Zarządzanie jakością przy napawaniu elementów
5.2.2. Standardowa dokumentacja procesu napawania
5.2.3. Komputerowe wspomaganie technologii napawania
5.2.4. Uwagi dotyczące wyboru metody napawania
5.2.5. Odkształcenia przy napawaniu
5.2.6. Jakość warstw napawanych
5.3. Przydatność części maszyn do napawania
5.3.1. Przydatność konstrukcyjna do napawania
5.3.2. Przydatność metalurgiczna do napawania
5.3.3. Przydatność technologiczna do napawania
5.3.4. Zabiegi i obróbka cieplna po napawaniu
5.3.5. Napawanie żeliwa
5.4. Przykłady zastosowania napawania
5.5. Materiały dodatkowe do napawania
5.5.1. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg MIS
5.5.2. Podział i klasyfikacja materiałów dodatkowych wg ASTM
5.5.3. Klasyfikacja i podział materiałów dodatkowych wg DIN 8555
5.5.4. Dobór materiałów dodatkowych do typowych warunków pracy

6. NATRYSKIWANIE CIEPLNE
6.1. Charakterystyka procesu. Zalety i wady natryskiwania w porównaniu z napawaniem
6.2. Materiały dodatkowe do natryskiwania
6.3. Technologie natryskiwania powłok
6.3.1. Natryskiwanie płomieniowe
6.3.2. Natryskiwanie łukowe
6.3.3. Natryskiwanie plazmowe
6.4. Obecne i perspektywiczne obszary zastosowania natryskiwania cieplnego

7. OBRÓBKA LASEROWA
7.1. Podstawowe cechy procesu obróbki laserowej
7.2. Technologie bezprzetopieniowe
7.3. Technologie przetopieniowe
7.3.1. Nadtapianie
7.3.2. Stopowanie
7.3.3. Natapianie (napawanie laserowe)
7.4. Zastosowanie obróbki laserowej na elementach pojazdów

8. OBRÓBKA ELEKTRONOWA
8.1. Podstawowe cechy procesu obróbki elektronowej
8.2. Technologie bezprzetopieniowe
8.3. Technologie przetopieniowe
8.3.1. Nadtapianie
8.3.2. Stopowanie
8.3.3. Natapianie
8.3.4. Zastosowanie nagrzewania elektronowego do wytwarzania części pojazdów

9. POKRYCIA GALWANICZNE I CHEMICZNE
9.1. Uwagi ogólne
9.2. Proces technologiczny nakładania pokryć galwanicznych
9.3. Chromowanie
9.4. Żelazowanie
9.5. Niklowanie i żelazoniklowanie
9.6. Niklowanie chemiczne

10. REGENERACJA ZA POMOCĄ OBRÓBKI MECHANICZNEJ
10.1. Obróbka skrawaniem na wymiary naprawcze
10.2. Zastosowanie dodatkowych części
10.3. Wymiana fragmentu części
10.4. Regeneracja części za pomocą metod ślusarskich
10.5. Regeneracja za pomocą obróbki plastycznej

11. ZASTOSOWANIE KLEJÓW ORAZ TWORZYW SZTUCZNYCH DO REGENERACJI I NAPRAW

12. TRWAŁOŚĆ ZMĘCZENIOWA I KONTAKTOWA NAPAWANYCH I NATRYSKIWANYCH ELEMENTÓW MASZYN TRANSPORTOWYCH
12.1. Trwałość zmęczeniowa
12.1.1. Wpływ warunków napawania
12.1.2. Wpływ wad
12.1.3. Wpływ naprężeń własnych
12.1.4. Wpływ własności napawanych warstw i ich struktury
12.2. Zmęczenie cieplne
12.3. Trwałość kontaktowa napawanych części maszyn
12.3. l. Wpływ obciążenia
12.3.2. Wpływ struktury
12.3.3. Wpływ obecności środka smarnego
  Cena:

przechowalnia

24,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska