Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna
  • Nauka
  • Edukacja
  • Technika
serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie
Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MARKETING
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
299
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2005
Język
polski
ISBN/ISSN
83-7299-385-8

Najniższy koszt wysyłki to tylko 13,00 zł
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

Podręcznik jest adresowany do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania (przede wszystkim powinien się okazać pomocny w przyswajaniu wiedzy z takich przedmiotów, jak: podstawy zarządzania, podstawy nauki o przedsiębiorstwie, metody organizacji i zarządzania oraz pokrewnych) oraz kadry kierowniczej. Ma formę obszernego wykładu, w którym przedstawiono istotny z punktu widzenia przedsiębiorstwa dorobek praktyki, teorii organizacji i zarządzania oraz ekonomii. Pojęcia, które ze względu na swą wieloznaczność są często błędnie lub nieściśle rozumiane, umieszczono w ramkach, natomiast terminy, na które powinno się zwrócić szczególną uwagę (przede wszystkim w trakcie przyswajania wiedzy przez studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania) wyróżniono pogrubioną czcionką.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział i. ISTOTA I PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW
1.1. Istota przedsiębiorstwa
1.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw
1.3. Podstawowe zasady działania przedsiębiorstwa
1.4. Atrybuty przedsiębiorstwa
1.5. Misja i cele przedsiębiorstwa

Rozdział II. OTOCZENIE PRZEDSĘBIORSTWA
2.1. Elementy otoczenia przedsiębiorstwa
2.2. Analiza otoczenia
2.3. Wpływ globalizacji na rozwój przedsiębiorstwa

Rozdział III. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
3.1. Istota zarządzania strategicznego
3.2. Metody analizy strategicznej
3.3. Alianse strategiczne

Rozdział IV. PRAWNO-ORGANIZACYJNE FORMY PRZEDSIĘBIORSTW
4.1. Kryteria wyboru formy prawno-organizacyjnej działalności przedsiębiorstw
4.2. Indywidualna działalność gospodarcza
4.3. Przedsiębiorstwa spółki
4.3.1. Spółki cywilne
4.3.2. Spółki prawa handlowego
4.4. Przedsiębiorstwo spółdzielcze
4.5. Przedsiębiorstwo państwowe
4.6. Koncernowe i holdingowe formy przedsiębiorstw

Rozdział V. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
5.1. Istota funkcji planowania
5.2. Rodzaje planów
5.3. Planowanie strategiczne, taktyczne i operacyjne
5.4. Biznesplan jako narzędzie projektowania przedsięwzięć

Rozdział VI. ORGANIZOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZADZANIA
6.1. Organizacja i proces organizowania
6.2. Struktura organizacyjna i jej kształtowanie w przedsiębiorstwie
6.3. Podstawowe typy struktur organizacyjnych

Rozdział VII. MOTYWOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
7.1. Istota motywowania do pracy
7.2. Teorie motywowania
7.2.1. Teorie treści
7.2.2. Teorie procesu
7.2.3. Teorie wzmocnienia
7.3. Podstawowe modele motywacji
7.4. Zasady skutecznego motywowania
7.5. Narzędzia pobudzania motywacji
7.6. Zasady konstruowania systemu motywacyjnego

Rozdział VIII. KONTROLOWANIE I CONTROLLING
8.1. Istota i znaczenie funkcji kontrolowania
8.2. Zakres i rodzaje kontroli
8.3. Controlling w przedsiębiorstwie
8.4. Kontrola wewnętrzna i audyt wewnętrzny
8.5. Zarządzanie procesami kontrolowania

Rozdział IX. KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
9.1. Koncepcje zarządzania
9.1.1. Lean Management
9.1.2. Marketing
9.1.3. Total Quality Management
9.1.4. Humanizacja pracy
9.2. Metody zarządzania
9.2.1. Logistyka
9.2.2. Time Based Management
9.2.3. Outsourcing
9.2.4. Reenginering

Rozdział X. FINANSE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM I OCENA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
10.1. Pomiar i czynniki kształtujące wynik finansowy
10.2. Pojęcie i rodzaje ocen
10.3. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
10.3.1. Proste metody oceny działalności gospodarczej
10.3.2. Dyskontowe metody oceny działalności gospodarczej
10.4. Mierniki oceny działalności przedsiębiorstwa

Rozdział XI. KULTURA PRZEDSIĘBIORSTWA
11.1. Źródła pochodzenia kultury organizacyjnej, definicje, poziomy
11.2. Charakterystyka kultury organizacyjnej
11.2.1. Funkcje kultury organizacyjnej
11.2.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej
11.2.3. Przejawy kultury organizacyjnej
11.3. Tworzenie i utrzymywanie kultury przedsiębiorstwa
11.4. Profile kultur organizacyjnych
11.4.1. Kultura silna - kultura słaba
11.4.2. Kultura pozytywna - kultura negatywna
11.4.3. Kultura introwertyczna i ekstrawertyczna
11,4.4. Kultura zachowawcza i innowacyjna
11.4.5. Kultura biurokratyczna i pragmatyczna
11.4.6. Kultura kobieca i męska
11.4.7. Kultura elitarna i egalitarna
11.5. Zmiana kulturowa w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ XII. PRZEDSIĘBIORSTWO PRZYSZŁOŚCI
12.1. Otoczenie przedsiębiorstwa przyszłości
12.2. Organizacja przedsiębiorstwa przyszłości
12.3. Organizacja wirtualna
12.4. Transformacja przedsiębiorstwa w organizację wirtualną
12.5. Cykl życia organizacji wirtualnej
12.6. Rodzaje organizacji wirtualnej - niektóre zastosowania praktyczne
12.7. Zachowania ludzi w organizacji wirtualnej

Literatura
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Hopej Marian, Martan Lesław
Piśmiennictwo poświęcone przedsiębiorstwom rozwija się bardzo dynamicznie. Dostępnych jest coraz więcej pozycji poświęconych tej tematyce, zarówno polskich, jak i tłumaczeń z języków obcych. Odczuwany jest jednak brak pozycji, które traktowałyby przedsiębiorstwo jako zjawisko.
Jaworski Jan
Niniejszy skrypt przedstawia system planowania w przedsiębiorstwie rozumiany jako proces przygotowania decyzji i dokonanie wyboru spośród różnych możliwości postępowania. Każda bowiem jednostka prowadząca działalność gospodarczą stoi przed problemem określenia celów swej działalności oraz sposobów ich osiągnięcia. Wynika stąd potrzeba planowania w przedsiębiorstwie w celu ustalenia czynności i funkcji jednostki gospodarczej jako całości oraz porządkowania i koordynacji poczynań ...
Nazarko Joanicjusz
Dostęp do właściwego zasobu danych o prognozowanym zjawisku i umiejętność wykorzystania tego zasobu do sformułowania prognozy to istotne elementy procesu wnioskowania o przyszłości. W rozdziale tym przedstawione zostaną rodzaje i źródła danych wykorzystywanych w procesie prognozowania. W procesie prognozowania wykorzystuje się dane o przedsiębiorstwie, dla którego buduje się prognozę oraz dane o obiektach stanowią cycki jego mikro- i makrootoczenie. Pierwsze z nich noszą nazwę danych wewnętrznyc
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-09-20 20:36
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.