UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Menu
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
KOSZTY WYSYŁKI
  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorze kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty: 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
  • Szczegóły dotyczące wysyłki
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pedagogiki specjalnej


  Cena:

przechowalnia

63,00 zł

Dostępność: brak - zapytaj
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł

Najedź aby zobaczyć pozostałe koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
494
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2001
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

63,00 zł

W pracy wyodrębniono trzy główne części: część I zatytułowana "Zagadnienia teoretyczne i ogólnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych" składa się z 10 tematów; część II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 tematów, część III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczegółowych tematów. Książka zawiera interesujące opracowania, które wzbogacają w sposób istotny teorię pedagogiki specjalnej. Wdrożone do praktyki pedagogicznej mogą udoskonalić i zintensyfikować metodę pracy z niepełnosprawnymi, podnosząc efektywność ich rehabilitacji.

Spis treści:


Wstęp (Władysław Dykcik, Barbara Szychowiak)

Część 1
ZAGADNIENIA OGÓLNOMETODYCZNE

Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji
oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej (Władysław Dykcik)
O procesie wyboru metod rehabilitacji (Irena Obuchowska)
O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych (Barbara Kaja)
Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji (Roman Ossowski)
Strategie aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju (Elżbieta Minczakiewicz)
Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży (Krystyna Błeszyńska)
Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki (Franciszek Wojciechowski)
Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym
(Krystyna D. Rzedzicka)
Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu (Marta Bogdanowicz)
Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia (Teresa Oleńska-Pawlak)
Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej (Danuta Kopeć)

Część 2
INTEGRACYJNE WYCHOWANIE I NAUCZANIE

Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych (Aleksandra Maciarz)
Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość (Jadwiga Bogacka)
Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego (Ryszard Kościelak)
Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie i wychowanie (Grażyna Walczak)
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego (Andrzej Twardowski)
Metoda ?dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo (Stanisław Kowalik)
Realizacja specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej (Tadeusz Majewski)
Działania rodziny na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym (Danuta Osik, Jolanta Ostasz)
Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem? (Ewa Pisula)
Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej (Krystyna Barłóg)
Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania (Elżbieta Garlej-Drzewiecka)

Część 3
INDYWIDUALNA POMOC I NAUCZANIE

Problemy edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego (Janina Wyczesany)
O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym (Maciej Sieradzki)
Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej (Piotr Majewicz)
Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu (Beata Jachimczak, Barbara Olszewska)
Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi (Alina Czapiga)
Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego (Elżbieta Domarecka-Malinowska, Bernadeta Szczupał)
Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną (Kazimiera Nowak-Lipińska, Jolanta Lausch-Zuk)
Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (Barbara Szychowiak)
Wykorzystanie Metody Dobrego Startu w nauczaniu indywidualnym dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną (Danuta Kopeć)
Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju (Elżbieta Małkiewicz)
Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy) (Ewelina Jutrzyna)
Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) (Stanisława Mihilewicz)
Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z porażeniem mózgowym (Wirginia Loebl)
Metody indywidualnego nauczania i wychowania dzieci z wadą słuchu w świetle założeń surdologii (Grażyna Gunia)
Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wadą słuchu (Aniela Korzony)
Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii (Wita Szulc, Andrzej Twardowski)
Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku (Marzenna Zaorska)
Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu ?muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych (Marta Holeksa)
Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię (Renata Lato)
P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem (Hanna Bogacka)
LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu (Stefan Grocholewski, Barbara Kuszewska)
Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii (Beata Tylewska-Nowak)
Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych (Marzena Buchnat)
  Cena:

przechowalnia

63,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska