UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Logowanie Rejestracja

Informacje o produkcie

Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami


Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami
  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 14,00 zł

Najedź aby zobaczyć wszystkie koszty wysyłki

Specyfikacja książki
Ilość stron
178
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007
Język
polski
ISBN
978-83-7199-437-1
  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunku ,;Zarządzanie i inżynieria produkcji" jako pomoc do przedmiotu "Zarządzanie innowacjami" oraz dla kadr kierowniczych i pracowników przedsiębiorstw podejmujących wysiłki mające na celu polepszenie konkurencyjności swoich firm. Podręcznik składa się ź dwóch części, przy czym w części 1- Podstawy działalności innowacyjnej - omówiono tradycyjne sposoby podejścia do inicjowania innowacji, wspomagania możliwości twórczych innowatorów, zwłaszcza w doskonaleniu produktów i procesów, natomiast w części 2- System zarządzania innowacjami - przedstawiono aktualne uwarunkowania procesów innowacyjnych, ogólny zarys wymagań o charakterze standardowym, mający pomóc ukierunkować działalność innowacyjną zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach, oraz propozycję samooceny funkcjonowania takiego systemu w przedsiębiorstwie.
W części 2 znajdują się następujące rozdziały główne:
1. Infrastruktura systemu innowacyjnego
Z. Metody inicjowania innowacji
3. Ocena efektywności i ryzyka innowacji
4. Zarządzanie zmianami w organizacji
5. Ochrona własności intelektualnej
6. System zarządzania innowacjami
Podręcznik zawiera kompletne informacje prezentowane słuchaczom studiów podyplomowych pt. ?Zarządzanie innowacjami" (prowadzonych w Politechnice Rzeszowskiej wspólnie przez Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa oraz Wydział Zarządzania i Marketingu). Może on być również pomocnym materiałem uzupełniającym przy nauczaniu takich przedmiotów, jak:
? innowacje techniczne oraz zarządzanie innowacyjne;
? zarządzanie twórcze oraz zarządzanie wiedzą;
? zarządzanie procesowe oraz zarządzanie zmianami;
? przygotowanie produkcji oraz ochrona własności intelektualnej;
? metody rozwiązywania problemów oraz inne podobne.
Obecne potrzeby rozwojowe Polski wskazują na konieczność znacznego polepszenia innowacyjności naszej gospodarki, co wymaga nie tylko odpowiednich decyzji i programów ogólnokrajowych, lecz również potrzebnego zasobu wiedzy dla organizatorów i uczestników działań innowacyjnych. Mimo że innowacje stanowią element działalności twórczej, to poprzez świadome i ukierunkowane działania stymulujące można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo generowania innowacji potrzebnych poszczególnym organizacjom. Również potrzeby konkurencyjności oraz ogólnych systemów zarządzania organizacjami mogą być z powodzeniem rozwiązywane z pomocą wielu nowych inicjatyw innowacyjnych. Potrzeby w tym zakresie i zasady ich wspierania zostały już dość dobrze sformułowane. Aby skuteczniej realizować uruchomione programy w skali kraju i jego regionów, konieczna jest wiedza wykonawców w tym zakresie oraz wola wykorzystania możliwości, jakie są w dyspozycji władz i przedsiębiorstw w celu usprawnienia działań innowacyjnych.
Zdajemy sobie sprawę, że temat jest bardzo obszerny, a sposoby postępowania bardzo zróżnicowane w zależności od wielkości, historii rozwoju, poziomu technicznego, wiedzy i kompetencji personelu i in. Dlatego, jako autorzy, będziemy wdzięczni uważnym czytelnikom za wszelkie uwagi dotyczące koniecznych uzupełnień lub zmian i sugestie podyktowane indywidualnymi doświadczeniami dotyczącymi treści podręcznika.

Spis treści:

Wprowadzenie

Indeks ważniejszych skrótów

1. O ewolucji świadomości, rozumu i pomysłowości (Jerzy Łunarski)
1.1. Zagadnienia ogólne
1.2. Innowacyjna działalność natury
1.3. Kształtowanie się zdolności poznawczych człowieka
1.4. O mechanizmach powstawania pomysłów innowacyjnychLiteratura

2. Konkurencyjność w dobie globalizacji (Jarosław Sep)
2.1. Znaczenie globalizacji w rozwoju gospodarczym
2.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej ocena
2.3. Strategie konkurowania
2.4. Organizacje oparte na wiedzy
2.5. Innowacyjność w rozwoju przedsiębiorstw
Literatura

3. Zarządzanie twórcze w organizacji (Teresa Bal-Woźniak, Teresa Piecuch)
3.1. Twórczość i kreatywność jako podstawy twórczego zarządzania
3.2. Wiedza i jej znaczenie dla rozwoju
3.3. Budowa organizacji uczącej się
3.4. Kapitał intelektualny organizacji i jego struktura
3.5. Organizacja prac zespołowych
Literatura

4. Metodologia rozwiązywania problemów (Władysław Zielecki, Teresa Piecuch)
4.1. Problemy i ich identyfikacja
4.2. Sposoby rozwiązywania problemów
4.3. Metody i narzędzia wspomagające rozwiązywanie problemów
4.4. Rozwiązywanie problemów w systemie Six Sigma
4.5. Rozwiązywanie problemów w systemie ACE TM
Literatura

5. Przygotowanie produkcji wyrobu jako przedsięwzięcie innowacyjne (Waldemar Koszela)
5.1. Projektowanie produktu
5.2. Techniczne przygotowanie produkcji
5.3. Wybrane metody wspomagające techniczne przygotowanie produkcji
5.4. - Techniki informatyczne wspomagające przygotowanie
i wytwarzanie wyrobu
Literatura

6. Procesy i technologie w organizacji (Dorota Stadnicka)
6.1. Procesy i ich znaczenie
6.2. Zarządzanie procesami
6.3. Mapowanie strumienia wartości
6.4. Technologie w organizacji i ich rozwój
6.5. Reengineering
Literatura

7. Podstawy działalności innowacyjnej (Jerzy Łunarski)
7.1. Potencjał i możliwości innowacyjne organizacji
7.2. Źródła pomysłów innowacyjnych
7.3. Procesy przygotowania i wdrażania innowacji
7.4. Struktura procesowa systemu zarządzania innowacjami
7.5. Strategie działań innowacyjnych
7.6. Cechy organizacji innowacyjnej
Literatura


  Cena:

Ilość

przechowalnia

19,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Sprzedaż Książek. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska