UPSSS! JavaScript nie działa sprawdź ustawienia przeglądarki

Koszty Wysyłki

    Wysyłka Ceny:

  • Przedpłata na konto kurier InPost: 13 zł
  • Płatne kurierowi przy odbiorz kurier InPost: 19 zł
  • InPost Paczkomaty 12 zł
  • Przedpłata na konto kurier DHL: 16 zł
Towar Dnia
Logowanie || Rejestracja

Informacje o produkcie

Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom


  Cena:

Ilość

przechowalnia

45,00 zł

Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
Specyfikacja książki
Ilość stron
332
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polska
  Cena:

Ilość

przechowalnia

45,00 zł

Książka jest przeznaczona głównie dla studentów matematyki, którzy wybrali specjalność nauczycielską. Powstała w wyniku mojego doświadczenia - zarówno w nauczaniu matematyki w szkole, jak i w prowadzeniu zajęć z metodyki na uniwersytecie. Opowiadając o problemach przy­bliżania uczniom matematyki i podpowiadając, jak można je rozwiązywać, pragnę pomóc przyszłym nauczycielom w przygotowaniu się do pracy w szkole.

Z książki mogą skorzystać także już pracujący nauczyciele. Mam nadzieję, że pomoże ona doskonalić ich pracę z uczniami.

Książka jest podzielona na dwie części. Część I (rozdziały 1-7) dotyczy matematyki w szkole podstawowej, a część II (rozdziały 8-12) dotyczy matematyki w gimnazjum.

Rozdział pierwszy zawiera nieco ogólnych refleksji na temat nauczania matematyki. Następne rozdziały są poświęcone poszczególnym działom matematyki szkolnej i zawierają propozycje takiego ich ujęcia, które jest adekwatne do potrzeb i możliwości ucznia. Są wskazówki, rady i przestrogi dla nauczyciela, są konkretne pomysły do wykorzystania na lekcjach, są szkice scenariuszy lekcyjnych.

Ujęcia poszczególnych tematów nie zawsze są tradycyjne. Niektóre pomysły powstały w wyniku moich poszukiwań i przemyśleń. Zrodziły się w trakcie pracy z uczniami, podczas której przekonałam się, jak trudna jest dla nich matematyka i jak bardzo trzeba się starać, aby ją ułatwić.

W książce są także zadania dla Czytelnika, w większości bezpośrednio związane z przygotowywaniem się do pracy na lekcjach. Niektóre zadania, oznaczone symbolem *, są trudniejsze i można je wykorzystać w pracy z uczniami zdolniejszymi. Natomiast zadania z symbolem ** zdecydowanie wykraczają poza program szkolny; ich celem jest rozwijanie umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela.

Danuta Zaremba

Spis treści:

PRZEDMOWA

CZĘŚĆ I
Matematyka w szkole podstawowej

1. UWAGI OGÓLNE O LEKCJACH MATEMATYKI
1.1. Trudna rola nauczyciela matematyki
1.2. Cele nauczania matematyki
1.3. Przygotowanie do lekcji
1.4. Prowadzenie lekcji

2. LICZBY CAŁKOWITE NIEUJEMNE
2.1. Liczby, cyfry, system dziesiętny i rzymski
2.2. Oś liczbowa
2.3. Dodawanie
2.4. Odejmowanie
2.5. Kolejność dodawania i odejmowania
2.6. Dodawanie i odejmowanie pisemne
2.7. Mnożenie
2.8. Rozdzielność mnożenia względem dodawania i odejmowania
2.9. Algorytm mnożenia pisemnego
2.10. Dzielenie
2.11. Dzielenie z resztą
2.12. Algorytm dzielenia pisemnego
2.13. Podzielność liczb
2.14. Uwagi o zadaniach tekstowych

3. UŁAMKI
3.1. Ułamek jako część
3.2. Ćwiczenia z modelami ułamków
3.3. Ułamek jako liczba
3.4. Dodawanie i odejmowanie ułamków
3.5. Mnożenie ułamków
3.6. Dzielenie ułamków
3.7. Procent jako ułamek zwykły
3.8. Ułamki dziesiętne
3.9. Działania na ułamkach dziesiętnych
3.10. Obliczanie w przybliżeniu i szacowanie

4. LICZBY DODATNIE I UJEMNE
4.1. Przypisanie liczbom znaków
4.2. Dodawanie
4.3. Odejmowanie
4.4. Mnożenie i dzielenie

5. PROPEDEUTYKA WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH
5.1. Wprowadzanie oznaczeń literowych
5.2. Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
5.3. Układanie wyrażeń algebraicznych do tekstu
5.4. Równania
5.5. Rozwiązywanie równań
5.6. Uwagi o nierównościach
5.7. Układ współrzędnych
5.8. Wykresy i diagramy

6. POJĘCIA GEOMETRYCZNE
6.1. Uwagi o nauczaniu geometrii
6.2. Odcinki
6.3. Okrąg i koło
6.4. Kąty, prostokąt, wielokąty
6.5. Suma kątów trójkąta
6.6. Rodzaje trójkątów
6.7. Rodzaje czworokątów
6.8. Rysowanie i konstruowanie
6.9. Prostopadłościan, graniastosłupy, ostrosłupy

7. MIERZENIE
7.1. Mierzenie długości
7.2. Mierzenie kątów
7.3. Pole prostokąta
7.4. Pola wielokątów
7.5. Pole powierzchni i objętość brył

CZĘŚĆ II
Matematyka w gimnazjum

8. LICZBY I DZIAŁANIA
8.1. Liczby wymierne
8.2. Procent - uwagi ogólne
8.3. Obliczenia procentowe w gimnazjum
8.4. Potęgi
8.5. Działania na potęgach
8.6. Pojęcie pierwiastka
8.7. Własności pierwiastków

9. WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
9.1. Przykłady wyrażeń algebraicznych
9.2. Różne znaczenia symbolu ??"
9.3. Redukcja wyrazów podobnych
9.4. Prawa rozdzielności mnożenia
9.5. Rozwiązywanie równań
9.6. Równania w zadaniach tekstowych
9.7. Nierówności
9.8. Układy równań

10. FUNKCJE I WYKRESY
10.1. Układ współrzędnych i proste równania
10.2. Równanie prostej
10.3. Zależności i przyporządkowania
10.4. Funkcje

11. FIGURY PŁASKIE
11.1. Przystawanie i symetria
11.2. Symetralna, dwusieczna, styczna
11.3. Konstrukcje geometryczne
11.4. Kąty w kole
11.5. Koło i wielokąty
11.6. Obwód i pole
11.7. Twierdzenie Pitagorasa
11.8. Zastosowania twierdzenia Pitagorasa
11.9. Uwagi ogólne o twierdzeniu Talesa
11.10. Twierdzenie Talesa na lekcjach matematyki
11.11. Zastosowania twierdzenia Talesa

12. BRYŁY
12.1. Wielościany
12.2. Bryły obrotowe
12.3. Kąty w przestrzeni
12.4. Pole powierzchni i objętość

  Cena:

Ilość

przechowalnia

45,00 zł

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt
Księgarnia Techniczna - XML Sitemap
©Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Wykonanie: inż. Agnieszka Kamińska