Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej ksiegarni.
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Katalog » PEDAGOGIKA
Informacje
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Wydawnictwo
Wybierz kategorię
Podgląd zamówienia

Aby sprawdzić status zamówienia Wpisz jego unikalny numer
Towar dnia
Chemia organiczna dla zainteresowanych. Pytani i odpowiedzi
21,00 zł
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Wielostronne aktywizowanie młodzieży w szkolnym nauczaniu religii. Studium w świetle Programu nauczania religii katolickiej z 2001 roku PROMOCJA!
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 11
Autor
  Cena:

Ilość

przechowalnia

27,00 zł
19,00 zł

Temat dysertacji podjęty przez autorkę jest pionierski i solidnie opracowany teoretycznie, ze zwróceniem uwagi na praktyczne aspekty zagadnienia. Realizacja szkolnych lekcji religii wymaga planowej i systematycznej organizacji, w której istotną rolę odgrywają takie elementy, jak: program nauczania, formy organizacji zajęć, metody nauczania?uczenia się, materiały dydaktyczne. Zatem analizy dotyczące nauczania religii powinny być prowadzone także w odniesieniu do metodyki katechetycznej jako tej części katechetyki, która wskazuje na sposoby myślenia o organizowaniu lekcji religii w szkole i projektuje nowe, dostosowane do współczesnych koncepcji edukacyjnych, a zarazem w niczym nie naruszające integralności orędzia Bożego, strategie wyzwalania wielostronnej aktywności uczniów w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Tak opisane psychologiczno-pedagogiczne przesłanki wielostronnej aktywizacji młodzieży i szkolny kontekst aktywizowania katechizowanych pozwoliły autorce ukazać na ile współczesna koncepcja wielostronnego aktywizowania młodzieży ma zastosowania w analizowanym programie nauczania i podręcznikach wersji krakowskiej oraz poznańskiej opracowanych dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Rozprawa ta jest cenną lekturą dla osób poszukujących wiadomości i inspiracji do aktywnego, twórczego nauczania religii w szkole. 
 
Spis treści:

Wykaz skrótów 
 
Wstęp 
 
Rozdział I. Psychologiczno-pedagogiczne przesłanki wielostronnego aktywizowania młodzieży
 
1.1. Podstawowe wyznaczniki aktywizacji młodzieży 
1.1.1. Aktywność własna 
1.1.2. Interakcje edukacyjne 
1.1.3. Stymulacja aktywności 
1.2. Poznawcze i motywacyjne determinanty aktywności młodzieży 
1.2.1. Dymensje stylu poznawczego 
1.2.2. Potrzeby i motywy poznawczo-emocjonalno-społeczne 
1.2.3. Rozwój zainteresowań 
1.3. Wielowymiarowość aktywności młodzieży 
1.3.1. Przyswajanie wiadomości 
1.3.2. Konstruowanie wiedzy 
1.3.3. Przeżywanie wartości 
1.3.4. Działanie praktyczne 
 
Rozdział II. Szkolny kontekst aktywizowania katechizowanych 
2.1. Sytuacja edukacyjna nauczania religii w szkole 
2.1.1. Główne założenia nauczania religii 
2.1.2. Dialog interdyscyplinarny 
2.2. Rodzaje aktywizacji młodzieży 
2.2.1. Przekazywanie wiadomości 
2.2.2. Przetwarzanie informacji w umyśle 
2.2.3. Wywoływanie motywacji samoistnej i przeżyć emocjonalnych 
2.2.4. Inicjowanie chrześcijańskiego działania 
2.3. Sytuacyjno-podmiotowe uwarunkowania wielostronnej aktywizacji młodzieży 
2.3.1. Czynniki poprzedzające aktywność młodzieży w toku lekcji religii 
2.3.2. Determinanty działające w procesie aktywizowania katechizowanej młodzieży 
 
Rozdział III. Interaktywny wymiar nauczania religii katolickiej 
3.1. Teleologia nauczania religii ukierunkowana na stymulowanie aktywności własnej młodzieży 
3.1.1. Wspomaganie w holistycznym rozwoju osobowym 
3.1.2. Wspieranie w permanentnym poznawaniu i doświadczaniu wiary 
3.1.3. Wprowadzanie w misję ewangelizacyjne 
3.2. Uszeregowanie i integracja aktywizujących treści nauczania religii 
3.2.1. Orędzie ewangeliczne 
3.2.2. Doświadczenie ludzkie 
3.2.3. Korelacja treści nauczania religii z treściami edukacji szkolnej 
3.3. Wierność Bogu i człowiekowi jako fundamentalne kryterium aktywizacji młodzieży 
3.3.1. Zorientowanie na ucznia 
3.3.2. Troska o permanentną wierność Bogu 
3.3.3. Uwzględnianie środowisk katechetycznych 
 
Rozdział IV. Założenia wybranych podręczników opracowanych na podstawie Programu nauczania religii katolickiej dla gimnazjum i szkól ponadgimnazjalnych 
4.1. Wersja krakowska podręczników dla młodzieży 
4.1.1. Seria podręczników W drodze do Emaus 
4.1.2. Podręczniki z serii Drogi świadków Chrystusa 
4.1.3. Seria podręczników Drogi świadków Zmartwychwstałego 
4.2. Poznańskie opracowanie podręczników dla młodzieży 
4.2.1. Podręczniki Świadek Chrystusa w Kościele 
4.2.2. Podręczniki Świadek Chrystusa w świecie 
4.2.3. Podręczniki Świadek Chrystusa w rodzinie 
 
Rozdział V. Metodyczne obszary pobudzania twórczości młodzieży w wybranych podręcznikach wersji krakowskiej i poznańskiej 
5.1. Tendencje metodyczne w służbie wielostronnej aktywizacji młodzieży 
5.1.1. Pluralizm toków lekcyjnych 
5.1.2. Różnorodność form, metod i technik katechetycznych 
5.1.3. Bogactwo środków dydaktycznych 
5.2. Polisensomotoryczna aktywizacja młodzieży przez grupę katechetyczną 
5.2.1. Osobowość i kompetencje refleksyjnego katechety 
5.2.2. Klimat językowy i wzorce porozumiewania się na lekcji religii 
5.3. Doskonalenie interaktywnych lekcji religii 
5.3.1. Diagnozowanie sytuacji szkolnej 
5.3.2. Pomiar efektywności edukacyjnej 
5.3.3. Ewaluacja form, metod i technik nauczania-uczenia się 
 
Zakończenie 
Bibliografia 
Summary 
Zusammenfassung

 Cechy produktu
Ilość stron
400
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Grodzka-Borowska Aleksandra
Publikacja dotyczy wymaganego od 1999 r. od nauczycieli obowiązku formułowania wymagań programowych. Doświadczenia autorki ? konsultanta zajmującego się dydaktyką, a szczególnie diagnozą edukacyjną wskazują, że nauczyciele napotykają wiele problemów związanych z formułowaniem wymagań z zakresu nauczanego przedmiotu. Książka pomoże w dobrym planowaniu i organizowaniu lekcji.
Kobyłecka Ewa, Kozioł Edward
W świadomości polskiego społeczeństwa narasta przeświadczenie, że szkoła nie pomaga w pełni rozwijać osobowości poszczególnych jednostek. Taki stan jest jedną z podstawowych przyczyn podejmowania prób modernizacji i doskonalenia systemu oświaty. Towarzyszy mu przekonanie, że o sukcesach edukacji uczniów decyduje w pierwszej kolejności nauczyciel i jego kwalifikacje. Aby w działalności nauczyciela mogły zachodzić pożądane zmiany jakościowe, należy zreformować nie tylko pracę szkoły, ale takie sys
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane
43035198


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.